AnonymBruker Skrevet 16. januar 2020 #1 Skrevet 16. januar 2020 Mannen min har vakt tlf hver tredje uke. Så kan han ha ei uke hvor han jobber fra 06.00-14.00. Aller mest jobber han vanlig fra 08.00 -16.00, men har en dag i uken hvor han jobber fra 15.00-21.00. Jeg er i dag hjemme med et barn på snart to år som ikke går i barnehage, og har et skolebarn som må hentes kl.13.00. Pga. vaktukene han har så må jeg være tilgjengelig hjemme for barna, og kan i realiteten bare jobbe 3 uker i måneden. Mannen jobber også av og til på helg, så da er det ikke vits med noe fast jobb i alle fall, da jeg er avhengig av at han er hjemme med barna. Jeg tenker derfor at løse vakter er det beste for meg nå, når jeg ikke har barnehageplass og SFO. Kan jobbe når jeg vil på helg, og kanskje snike meg til en tidligvakt den dagen mannen har seinvakt. Men skulle ønske det var mulig å finne flere muligheter å få tjent inn penger på. Som f.eks når han har 08.00-16.00 vakter. Nav sier at butikkjobber, sykehjem og omsorgsboliger er ypperlige jobbmuligheter. Og det er jeg skjønt enig i! Men problemet her er at mannen ikke er hjemme fra jobb før til 16.20, pga skifting og kjøringen hjemover. I en butikkjobb skal du være på plass bak kassen kl 16.00. Og regner nesten med at det er likt alle andre steder..Alle følger jo turnusen, og ingen får særbehandling, da det fort ville blitt tulll i arbeidsstokken.. 6-14 vakt får jeg nok ikke på butikken som nyansatt, så det er det bare å drømme om Har jobbet slik før og fikk slike perfekte vakter lenge etter.. Hvordan løse denne floken? Å ta nattevakter er ikke aktuelt, da jeg ikke tåler å snu døgnet i tillegg til å bare å få sove 3 timer før skolebarnet skal hentes.. Vi trenger at jeg jobber men føler at jeg har for mye som motarbeider meg. Trenger virkelig tips til arbeid hvor jeg kan snike til meg noen timer når jeg i det hele tatt kan. Å ta løse vakter tenker jeg er det beste nå Anonymkode: 04e6c...c13
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #2 Skrevet 18. januar 2020 Vaskejobb på kvelden? Eller hundelufter på dagen hvor barnet er med i vogn? Anonymkode: 89b07...f94
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #3 Skrevet 18. januar 2020 Har du i det hele tatt forhørt deg i butikker og andre steder du kunne tenke deg? Eller er det "umulig å få" før du i det hele tatt har spurt? Jeg ville heller sett etter en 100% stilling og sjekket opp mulighet for barnepass de dagene dere har behov for det. Anonymkode: f51e0...db0 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #4 Skrevet 18. januar 2020 Hva med personlig assistent for noen som trenger ekstra hjelp i hverdagen eller hjemmehjelp for noen gamle som trenger hjelp til handling, snømåking, vasking og generelt omsorg/sosial? Eller så kan kanskje assistent på en skole eller barnehage være toppers? Hva med å undervise i et fag på skole. Omså valgfag eller noe alt etter som hva du kan og er interessert i. Anonymkode: bbbf2...05f
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #5 Skrevet 18. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva med personlig assistent for noen som trenger ekstra hjelp i hverdagen eller hjemmehjelp for noen gamle som trenger hjelp til handling, snømåking, vasking og generelt omsorg/sosial? Eller så kan kanskje assistent på en skole eller barnehage være toppers? Hva med å undervise i et fag på skole. Omså valgfag eller noe alt etter som hva du kan og er interessert i. Anonymkode: bbbf2...05f Er jo helt galskap at «hvem som helst» liksom skal undervise i er fag på skole 🤣 Er ikke slik det fungere akkurat. Jeg er interessert i strikking og planeter og solsystem. Skal jeg bare søke jobb som lærer og undervise i kunst og håndtverk og naturfag da eller? 😄 Anonymkode: cc3c8...c60 5
Tibbie Skrevet 18. januar 2020 #6 Skrevet 18. januar 2020 (endret) Ikke se bort fra at en jobb er fleksibel med når du kan jobbe. Hvis du egentlig skal begynne klokken 16, så kan det godt hende at de lar deg begynne kl. 16.30 på grunn av barna dine. Eventuelt at du tar med barna dit kl. 16, så plukker mannen dem der opp 20 minutter etterpå Har du ingen jobb i det hele tatt? Kanskje du eventuelt kan starte med å jobbe 50 % et sted til du får barnehageplass? Hvilken utdanning har du? Kanskje du kan jobbe hjemmefra med kunnskapene dine? Endret 18. januar 2020 av Tibbie 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2020 #7 Skrevet 19. januar 2020 Skaff barnehageplass og SFO. Anonymkode: 7ee86...e41 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2020 #8 Skrevet 19. januar 2020 Eneste muligheten er jo å få barna i barnehage og på SFO, om ikke fulltid så delvis tilpasset den jobben du finner deg. Butikkjobb passer jo fint til de arbeidstidene du beskriver. Om det eldste barnet kommer seg hjem selv så greier vel hen seg noen timer alene også, burde ikke være et problem. Anonymkode: a6f93...4ab 1
Gjest Hummel34 Skrevet 19. januar 2020 #9 Skrevet 19. januar 2020 Kjedelige at mannen din sin jobb går ut over din mulighet for å skaffe deg pensjonspoeng og øvrige rettigheter knyttet til folketrygden. Får i alle fall håpe han ønsker å dele livet og hans høyere pensjonsutbetaling med deg når den tid kommer....
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2020 #11 Skrevet 19. januar 2020 Jeg ville skaffet barnehageplass til yngste, SFO til eldste, evt at barnet gikk hjem selv etter skolen - spørs på alder og modenhet. Så ville jeg prøvd å skaffet meg en 8-16 jobb, som er uavhengig mannens jobb. Men hvis du bare trenger en liten bijobb for å ha noe å gjøre, så ville jeg kanskje tenkt annerledes. Men du er i kontakt med nav? Så da trenger du pengene? Da ville jeg gjort som jeg skisserte først. Evt studert noe? Anonymkode: 7e0bb...2d6 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2020 #12 Skrevet 19. januar 2020 Barna må i barnehage og SFO. Da kan du skaffe deg en hvilken som helst dagjobb. Anonymkode: 23588...f24 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2020 #13 Skrevet 19. januar 2020 Hva om mannen gjør endringer i sin jobb, slik at dere begge får et familieliv og jobbliv som fungerer? Håper i det minste han betaler inn pensjon til deg mens du ikke er i jobb. Anonymkode: 0f210...f8a
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2020 #14 Skrevet 19. januar 2020 Du bør skaffe deg litt utdannelse, så blir det lettere. Det finnes f.eks nettstudier for å bli assistent i barnehage eller på skole. Kunne det være noe for deg? Kanskje NAV betaler kurspengene. Tenkte at dette kunne være lett å forene med at du har små barn. Og som de andre sier, dere må ordne med barnehageplass og sfo. Lykke til 🙂 Anonymkode: 31a8d...225
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2020 #15 Skrevet 19. januar 2020 Alle må ha SFO og bhg for å få ting til å fungere. Anonymkode: 55434...683 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2020 #16 Skrevet 19. januar 2020 Som de andre sier: Barnehage og SFO Hvordan tror du andre foreldre, og særlig aleneforeldre, får til å jobbe? Anonymkode: 9c182...29c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå