Gå til innhold

Budrunde

Anbefalte innlegg

Skrevet

Førstegangs kjøpere. Skal på visning i helgen, men allerede på mandag reiser samboeren min bort og blir borte hele uken. Hvordan løser man en eventuell budrunde da, iom at man må legitimere seg ved første bud? Må begge to legitimere seg, eller holder det at feks bare jeg gjør det? Hvis begge to må, hvordan løser vi det?

Anonymkode: a0ded...66e

Skrevet

Tar man ikke bare bilde av leg og sender inn?

Anonymkode: a0d4a...993

Skrevet

Vi løste det med at jeg leverte bud skriftlig pg tok med passet til oss begge. Skal du levere bud elektronisk må begge signere der og da, og det går jo ikke. Meglerne er strenge på legitimasjon fra begge parter, naturlig nok, så det holder ikke at du gjør det alene.

Anonymkode: 6fa55...fe0

Skrevet

Legitimer dere på visning? 

Anonymkode: 96c21...e13

Skrevet

Bruker en ikke bankID til sånt nå til dags? 

Anonymkode: 186fc...c07

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Legitimer dere på visning? 

Anonymkode: 96c21...e13

Skal på 2 visninger og begge er privatvisning uten megler tilstede

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruker en ikke bankID til sånt nå til dags? 

Anonymkode: 186fc...c07

Jo vet man kan legge inn bud elektronisk, men han kommer ikke til å være så veldig tilgjengelig på telefon. Og nettet er veldig ustabilt der han skal🤔

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi løste det med at jeg leverte bud skriftlig pg tok med passet til oss begge. Skal du levere bud elektronisk må begge signere der og da, og det går jo ikke. Meglerne er strenge på legitimasjon fra begge parter, naturlig nok, så det holder ikke at du gjør det alene.

Hvordan fungere det å legge inn bud skriftlig på denne måten?

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan fungere det å legge inn bud skriftlig på denne måten?

Sørg for at du får med deg den skriftlige salgsoppgaven/prospektet. Siden det er privatvisning du skal på må du hente den selv hos meglerhuset. Bakerst der er det budgivingsskjema som dere fyller ut sammen, så holder det som sagt med legitimasjonen til dere begge. 

Det er kun det første budet som må leveres inn på denne måten, resten av budkrigen trenger dere ikke legitimasjon for. Vi har alltid tatt resten pr sms (må være skriftlig ihvertfall).

Håper dere får det huset dere vil ha, vi hadde noen budrunder, med tilhørende frustrasjon og tap av motivasjon, til vi fant drømmehuset 😊

Skrevet

Det er litt ulikt hvordan man gjør det etter hvilken budløsning meglerforetaket bruker. I DNB tror jeg at jeg måtte ha bilde av mannens id, mens i aktiv og flere av de andre skrev jeg bare inn navn og fødselsnummer. 

Anonymkode: 8e2d5...7e3

Skrevet

Det er bare å fylle ut budskjema (minus sum dere skal by) på forhånd. ID og underskrift nederst, så har han bekreftet.

Anonymkode: ee429...25f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...