AnonymBruker Skrevet 16. januar 2020 #1 Skrevet 16. januar 2020 Hei! Jeg vet, og skjønner, at dette selvfølgelig er svært individuelt, og at det ikke er en fasit på svaret. Men fra tid til annen dukker det opp tips fra gamle tanter, bestemødre, fedre og svigerfarmorsøsterdamer osv, om "hvordan man skal leve". Altså, sånne ting som, "ikke ta ting for gitt", "lev ditt eget liv og ikke bry deg om hva andre mener om det" osv. Nå har det seg slik at jeg ikke har fått høre slike tips på en stund, og av og til er det litt godt å høre dem, bare for å reflektere litt rundt måten man lever på, her og nå. Så! er det noen som har slike "livstips"? 😄 Det kan være alt mulig, stort og smått! Anonymkode: 39d61...248
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2020 #2 Skrevet 16. januar 2020 Har levd noen år og finner ting ut etterhvert. Noen ting fant jeg ut litt i seneste laget desverre. Hadde vært greit med en guide i ungdomstiden. En simpel ting er, dersom du får dårlig samvittighet for enten noe du gjør mot andre eller noe du ikke har gjort mot deg selv. Så er det et tegn på at den indre deg eller hva en skal kalle det skriker om at du må skjærpe deg. GJØR det du vet kommer til å bedre deg selv. Ikke vent til ny året eller om noen mnd. Start i morgen. Du har 24t pr døgn og kun du selv kan bestemme hva den tiden skal gå ut på. Mange og det inkludert meg selv, har en tendens til å tenke for mye på seg selv. "Huff jeg er så sliten" "Synd på meg tanker". Når en da starter dagen med dårlig kosthold, kaffe og sitter på ræva forran en skjærm. Blir det mye stress i hodet og energi som ikke kommer ut av kroppen. Resultatet er angst og for noen depresjon. Her kommer det med å tenke for mye på seg selv inn. Dersom du målrettet går inn for å tenke hvordan en skal bistå andre fremfor seg selv, da åpner en helt ny tankegang seg etterhvert. Jeg tipper ca 8 av 10 selvskapte depresjoner handler om at folk ikke gjør det samvittigheten forteller at de skal gjøre og heller velger den mest behagelige veien. Man må lide for å oppnå en gjevn tilfredshet. Anonymkode: 37a13...1a3 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2020 #3 Skrevet 16. januar 2020 Ta vare på deg selv og kroppen din. Jobb er ikke alt, vi skal ha et liv utenom jobb også. Vær åpen og oppsøk nye ting. Du vokser mye på å komme litt utav komfortsonen din. Anonymkode: 1e4ea...3d8 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2020 #4 Skrevet 17. januar 2020 Mitt tips er å tørre å gjøre feil Gjør noe nytt kjenn på hvordan det føles Var det noe for deg? Om ikke forandre og slutt med det Anonymkode: 1d229...9da 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2020 #5 Skrevet 17. januar 2020 22 hours ago, AnonymBruker said: Når en da starter dagen med dårlig kosthold, kaffe og sitter på ræva forran en skjærm. Blir det mye stress i hodet og energi som ikke kommer ut av kroppen. Resultatet er angst og for noen depresjon. Finner mye sannhet i det du sier her med samvittighet og hva man gjør ut av dagene. Tenker dog litt på at det må være en balansegang mellom det å gi til andre, og det å "sitte på ræva" og la seg selv slappe av for en stund, uten å måtte kjenne på dårlig samvittighet. Kjenner flere som springer dagen lang for andre, og ikke klarer å sette seg ned for seg selv med god samvittighet etter en hel dag på denne måten, selv om det sårt trengs. Balanse mellom å gi til andre og pleie seg selv (med god samvittighet) tror jeg er viktig. ts Anonymkode: 39d61...248
Nymerïa Skrevet 17. januar 2020 #6 Skrevet 17. januar 2020 Jeg skjønte dessverre ikke hva begrepet "ta godt vare på hjertet ditt" betydde før jeg var ganske så voksen. Ut i fra det jeg vet nå vil jeg si at det betyr at du skal se deg rundt etter folk som vet hva kjærlighet er og som behandler deg med raushet og kjærlighet. Kvinneguiden er skrekkens eksempel på personer (oftest kvinner) som finner seg i hva som helst og som unnskylder den mest håpløse oppførsel med "Jo da, han bryr seg egentlig om meg. Når han ikke slår og skriker 'jævla fitte', lar meg betale alle utgiftene, blir sur når babyen våkner, krever at jeg skal fjerne alle kjønnshårene, så har vi det fantastisk" Unnskyld, TS, det ble en liten avsporing. Hvis du er av den intellektuelle typen kan jeg anbefale stoisk filosofi. Der finner du mennesker som virkelig konsentrerte seg om å definere hvordan man skulle leve livet sitt. For innføring, hvis du leser engelsk https://www.goodreads.com/book/show/5617966-a-guide-to-the-good-life 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2020 #7 Skrevet 17. januar 2020 Vær singel i perioder. Det tror jeg er sunt. Og: Gjerne knull litt rundt. Anonymkode: ab673...86a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå