Gå til innhold

Bare tenning, eller...? (Langt)

Fremhevede innlegg

Gjest ikke nå...
Skrevet

Jeg har kommet i et problem som jeg ikke helt klarer å finne veien ut av, og som jeg finner svært vanskelig, så nå må jeg bare få skrive ned tankene mine.

For noen år siden fikk jeg ny jobb. Den gamle jobben min var et svært kvinnedominert sted, jeg var nysingel og litt på kikker'n. På jobbintervjuet la jeg merke til en mann som var ganske kjekk. Og det var det jeg tenkte om det. Han deltok ikke på intervjuet, han jobbet der, og jeg møtte han under omvisning i bygget. Kjekk på en barsk måte, blid og hyggelig. Da jeg begynte på jobben ble dette en jeg sosialiserte ganske mye med. Vi hadde det hyggelig, men han blei litt tåpelig og sentimental i fylla, så jeg blei rett og slett lei etter hvert.

Etter at han hadde prøvd å sjarmere meg i et halvt år fikk han dame. De var sammen i to år. I løpet av disse åra fikk han ny jobb, og jeg møtte han sjeldnere. Dama hans likte ikke meg, og det syns jeg var litt synd siden jeg aldri hadde gitt inntrykk av at jeg var interessert, i så fall hadde vi nok gjort noe med det før hun kom inn i bildet. I denne perioden var han fortsatt ganske klar på at det var meg han ville ha når vi en sjelden gang møttest, men at han ville gifte seg og få barn, og ikke ville vente og håpe i all evighet. Men for meg var det jo om mulig enda mer uinteressant når han hadde dame- jeg holder meg laaaangt unna menn med dame!

Uansett. For vel et halvt år siden blei det endelig slutt med kjæresten hans, etter et svært turbulent forhold med mange brudd og mye bråk. Ikke vold, bare mye krangling. Nå er han tilbake på min jobb som min mellomleder... Og sist vi var ute med jobben satt vi og snakka sammen, så strøk han leppene over mine, og jeg tente så totalt!! Og nå når vi hadde fest på jobben kom han hjem til meg om morgenen og sov hos meg. Ikke sex, vi hadde klærne på og koste og små- sussa litt. Men jeg har så utrolig lyst på ham! Samtidig som jeg ikke har så mye respekt for han som leder eller noe. Med fare for å virke litt klysete: Jeg er en del smartere enn han, noe vi begge veit veldig godt, og han er ikke den fødte leder for å si det slik. Yrkesmessig har jeg lite respekt for han, og han har nesten for mye respekt for meg på alle områder, har satt meg på en pidestall. Som person er han et utrolig godt og raust menneske, som bare er snill med et stort og varmt hjerte.

Problemet er som følger: Jeg vil ikke ha sex med han så lenge han er sjefen min, selv om vi begge er single, for det er å be om bråk. Samtidig har jeg så lyst på han at temperaturen stiger når han er i samme rom. De fleste på jobben veit at han er glad i meg, og at det er jeg som har sagt nei i flere år. Så vi blir fulgt med på... Ingen veit hva som skjedde etter sist fest, vi tok begge følge med andre fra jobben i hver vår retning hjem, så tok han taxi til meg etter at de andre hadde reist.

Jeg kunne aldri ha et forhold til han tror jeg, har litt for lite respekt for han til det, men jeg vil ha han. Dette blei rotete ja, jeg veit det, men jeg er så forvirra over meg selv. Føler at kroppen min bedrar meg, når jeg veit så inderlig vel hva som er fornuftig! Og han er bare rolig nå han, for han veit hva han vil, og han venter på at jeg skal bestemme meg, og jeg er bare usikker... For jeg vil jo ikke være sammen med han men... Vel, uansett: Takk for at du gadd å lese. :wink:

Videoannonse
Annonse
Gjest svada
Skrevet

Kroppen din bedrar deg. Du vil sannsynligvis miste tenningen for han ganske raskt når du evt velger å inngå et seksuellt forhold til han.

Følg det kloke hodet ditt som hever seg over han som partner. Det kreves mange runder med seg selv å akseptere et forhold der intellektet er en mismatch.

Been there, done that.

Forøvrig virket han ikke som min favoritt heller, som var interessert i deg men hadde annen dame. En sånn ville jeg ikke hatt.

Husk at begjær kan være en ganske flyktig sak.

Gjest Gjesten
Skrevet

Svada har mange gode poeng her trur eg. Har de snakka saman om kva de ønskjer? Kva trur han etter denne natta med kosing? Trur han at det er noko seriøst på gang? For det kan jo faktisk bli like pinleg som om de har sex og avklart at det er berre for å få kvarandre ut av systemet...

Skrevet

Eh, begge er singel, begge har lyst på hverandre - get going ?

Greit, sjef/underordnet er kanskje ikke helt optimalt, men hvorfor i alle dager skal man rasjonaliere bort noe som kan blir bra ?. Jeg tror at uansett hvor mye man planlegger en slik situasjon, så er sannsynligheten for en "sprekk" på firmafest såpass stor, at vitsen med å angripe situasjon analytisk er borte. Hvis man er engstelig for reaksjonene til nyskjerrige kollegaer så hvorfor ikke begynne å date utenom jobb, i stedet for å vente på "sprekken" i forbindelse med firmafest ?

Må jo være lettere å få klarlagt premissene i forkant, gjennom dateing, enn å prøve å forklare det etter en fest...

Gjest Sukkerert
Skrevet

Dersom du har sex med ham, vil i alle fall ikke følelsene hrn har for deg bli svakere. Siden du ikke er interessert i noe mer enn sex, bør du droppe det og heller finne deg en fyr som har samme følelser for deg som du har for han. Enten ønsker begge bare sex eller så er begge interessert i et forhold. Sånn som det er nå, tror jeg det bare vil bli vondere for ham om dere har sex og du avviser ham etterpå.

Gjest ikke nå...
Skrevet

Dere har rett, Attegløyma og Sukkerert... Jeg veit jo det. Og jeg har alltid sagt at det er den som føler minst som har ansvar for å gjøre ting så pent som mulig. Og det er penest om jeg forteller han at det ikke blir noe mer, at det var godt å sove medf han, men at det er best å slutte nå, slik at ingenting blir så veldig komplisert, men det er ikke lett. Jeg ser han jo hver dag, og han viser hver dag at jeg betyr mye for han, og jeg har jo bare lyst... Nei, jeg skal være stor jente, snakke med han og avslutte hele greia. Takk.

Gjest ikke nå...
Skrevet

Hmm, jobb i dag ja, og flere fikk med seg at noe var på gang, og jeg har fått utrolig mange spørsmål... Og det er rart, og flaut og litt sommerfugler i magen. Sjefen skulle ikke være der i dag, men så kom han innom på slutten av dagen, og bare jeg så bilen hans i veien så blei jeg helt fjortis. :roll: Dette er ikke så bra nei. Vi snakka ikke sammen, eller han hilste og spurte om jeg hadde fått de papirene han hadde lagt på plassen min, jeg svarte ja og smilte, og det var det, jeg praktisk talt løp ut og sa "ha det bra" over skulderen. :roll: Gud så barnslig...

Gjest Theodora
Skrevet

Våkn opp og lukt på kaffen.

1. Det at du er 'mer intelligent' enn ham, kan umulig stemme. Det er da HAN som er sjefen DIN. En sånn innbilling leder skjelden til annet en ensomhet og avsky. Der har du noe du må jobbe med: ydmykhet.

2. At du har vært enslig i 3 år mens han hatt andre forhold bør få det til å ringe en bjelle hos deg. Kanskje det er på tide du blir voksen nå, og går inn i et skikkelig forhold. 'Singel' er bare en dårlig omskriving av 'Enslig'.

3. Det at du 'blir fjortis' når du ser bilen hans og blir famlete betyr bare en ting: Du er forelsket. Enten du liker det eller ikke, så er det ikke bare sex du er ute etter. (Det at dette først skjedde når han ble sjefen din, sier jo litt om deg, men det skal vi ikke diskutere her).

Jeg synes du skal være sjeleglad for at han faktisk vil ha deg ennå som du har avvist ham. Det viser bare at han faktisk har et stort hjerte. Dersom han virkelig er forelsket i deg, bør du slå til umiddelbart. Du er åpenbart forelsket i ham også. Hvem vet? Kanskje dette er noe som faktisk kan vare livet ut? Dette gir deg også en gyllen mulighet til å starte på nytt og endre verdisettet ditt slik at du kan bli et bedre menneske både ovenfor deg selv, han og andre.

Lykke til! :-)

Theodora.

Gjest Gjesten
Skrevet

Unnskyld Teodora, men dette blir for dumt! Eg og har vore einsleg i fleire år, men det er fordi eg sjølv vil det, kva veit du om "Ikke nå..."?? Eg blir faktisk forbanna når du kjem med slike påstandar! Som om det er synd på oss som er einslege. Eg har nok tilbod, eg vil berre ikkje ha dei, eg har det suverent godt aleine, og orden på livet. Og dersom du er så blond på innsida at du verkeleg trur at det er den smartaste på ein arbeidsplass som blir sjef, så vil du nok få deg ein reality check før eller seinare!! Men ellers er eg einig, eg trur det er forelskelse inne i bildet, og det bør jo prøvast ut, ikkje sant? Lykke til ja :wink:

Gjest *Fiona*
Skrevet

Herregud, hvor dum går den an å bli??????

Hvorvidt du kaller det singel eller enslig er vel revnende likegyldig, og om jeg kaller deg gift eller A4 er også likegyldig... Det sier lite om et menneske at man har vært singel i tre år - det kan være mange grunner til det. Jeg synes det sier vel så mye om ham at han får seg en dame selv om han ikke har rette følelser for henne... Venninnen min var singel i 6 år, før hun fikk mann, volvo og vovvov. Gikk jaggu greit det også, gitt!

For ikke å snakke om den villfarelsen at du tror intelligens har noe med tittel å gjøre... gudhjelpemeg, hvem er det som burde snuse inn kaffen her???

Jeg tror vel også at det er litt forelskelse inne i bildet. Om det er noe varig vet man ikke før man har prøvd. Og den tenninga forsvinner nok ikke heller, før dere eventuelt lever ut det som er uoppgjort mellom dere.

Bare husk at respekt er elementært i et forhold, at hvis du innerst inne ikke klarer å respektere ham som sjef/evnene hans, så er ikke det noe godt grunnlag for et likeverdig forhold.

Ta neon dater og se hva som skjer ;-) rarere ting har skjedd enn at man har oppdaget nye sider ved dem man tror man kjenner.

Skrevet

1. Det at du er 'mer intelligent' enn ham, kan umulig stemme. Det er da HAN som er sjefen DIN. En sånn innbilling leder skjelden til annet en ensomhet og avsky. Der har du noe du må jobbe med: ydmykhet.

Ydmykhet er en god egenskap det. Kanskje flere burde lære det ?.

Hvordan klarer du å koble intelligens med sjef ?. Det handler vel mer om faglig dyktighet og erfaring fra jobben enn intelligens.

2. At du har vært enslig i 3 år mens han hatt andre forhold bør få det til å ringe en bjelle hos deg. Kanskje det er på tide du blir voksen nå, og går inn i et skikkelig forhold. 'Singel' er bare en dårlig omskriving av 'Enslig'.

Bullshit !.

At du definerer deg selv som enslig hvis du ikke har noen å klamre deg til får stå sin prøve, men å generalisere blir bare fryktelig dumt. Hva pokker har singelstatus med voksen å gjøre ?. Holdningen du her legger frem vitner om en intoleranse og arroganse av en annen verden. Send meg gjerne fasiten du besitter så kan jeg legge til ett kapitel om respekt for andres måte å leve på.

3. Det at du 'blir fjortis' når du ser bilen hans og blir famlete betyr bare en ting: Du er forelsket. Enten du liker det eller ikke, så er det ikke bare sex du er ute etter. (Det at dette først skjedde når han ble sjefen din, sier jo litt om deg, men det skal vi ikke diskutere her).

Enig i at det virker som det berømmelige "noe" kan være tilstede her. Nå ble vel hun betatt av han etter at han ble singel. At du henger deg opp i at han er sjefen hennes sier vel mer om deg.....

Jeg synes du skal være sjeleglad for at han faktisk vil ha deg ennå som du har avvist ham.

:klø:

Og igjen definerer du med din trangsynhet henne som kun et produkt av mannen, og at hun skal være glad for at noen i det hele tatt vil ha henne ? Mulig dette synet er relevant for andre, men slik jeg ser trådstarter er hun ei sterk kvinne som faktisk er i kontroll over sitt eget liv...

Så til slutt for å svare trådstarter:

Jeg tror noe kommer til å skje uansett hvor mye du planlegger at det ikke skal det. Dessuten skal du jo heller ikke se bort i fra at han har andre gode kvaliteter du bedre ser når dere omgås privat. Jeg synes det høres lurt ut å begynne å date han for å se om det er noe mer der. Alternativet tror jeg er at spenningen blir utløst på et julebord eller lignende, og det blir det fort mere kluss av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...