AnonymBruker Skrevet 16. januar 2020 #1 Skrevet 16. januar 2020 Hei, jeg har meldt meg på realfagskurs der jeg tar opp r-matte og fysikk. Problemet er at jeg kommer ingen vei i fysikk. må jeg først kunne r-matte for å klare det? jeg sliter med det å omgjøre bevegelseslikningene. skjønner bare ikke og føler meg som en idiot. jeg trenger tips, erfaring eller noen håpefulle ord på hvordan jeg burde å videre for å klare dette her. det her er min siste sjanse i livet Anonymkode: 8d249...64c
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2020 #2 Skrevet 16. januar 2020 Har du sett om du kan lære noe på https://www.khanacademy.org/? Tror det finnes andre liknende nettsteder. Anonymkode: ad675...bf4 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2020 #3 Skrevet 16. januar 2020 Finnes det ingen leksehjelp i området ditt? Eller kjenner du noen som kan litt matte/fysikk? Spør om hjelp! Jeg har hjulpet mange i vennekretsen med realfag, er jo bare hyggelig det. Anonymkode: fa4bd...087
Gjest hastaluego Skrevet 11. februar 2020 #4 Skrevet 11. februar 2020 Jeg kan anbefale Per Husum sin youtube-kanal, eventuelt Google site. Han har laget mange videoer og sakte forklaring med mange eksempler. Jeg tok opp fysikk 1 i fjor, og mye av klasseromsundervisningen gikk altfor fort. Med denne kanalen hadde jeg god oversikt over kapitlene og forsto mye. Ellers mange andre Youtube-kanaler og nettsider. R-matte-kunnskaper er en fordel, men det er mange like regnstykker som går igjen i hvert kapittel. Øv deg på de så mye du kan 🤗
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2020 #5 Skrevet 12. februar 2020 På 16.1.2020 den 20.16, AnonymBruker skrev: Hei, jeg har meldt meg på realfagskurs der jeg tar opp r-matte og fysikk. Problemet er at jeg kommer ingen vei i fysikk. må jeg først kunne r-matte for å klare det? jeg sliter med det å omgjøre bevegelseslikningene. skjønner bare ikke og føler meg som en idiot. jeg trenger tips, erfaring eller noen håpefulle ord på hvordan jeg burde å videre for å klare dette her. det her er min siste sjanse i livet Anonymkode: 8d249...64c Melde deg på leksehjelp. du må bare regne på eksempler og prøve å forstå...jeg synes fysikk er lettere enn matte bla... Anonymkode: 41f3e...68b
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2020 #6 Skrevet 18. februar 2020 Anbefaler nettsiden campus.inkrement.no. Der finner du bla. per husums sine videoer (som tidligere nevnt over), men de er satt opp etter kapitlene og det er av å til oppgaver. Du kan også se videoene i større fart. Har virkelig hjulpet meg. Synes selv fysikk er kjempe vanskelig, og går selv realfagskurs i år. Har r1 fra før av, og synes ikke fysikk ble lettere av den grunn. Alle har ulik forståelse og noen synes dette er lettere en matte, og noen motsatt. Du er ikke dummere eller dårligere enn andre av den grunn. Om mulig: så kanskje du kan prøve å møte en eller flere fra klassen din, som også sliter. Noen gang er det enklere å lære sammen, da du kan lære av de og kanskje du lærer av å lære bort. Når det gjelder å omgjøre bevegelseligningene, så er mitt beste tips: skriv ned all informasjonen du har, eks. Masse, akselerasjon osv. Og den du skal finne. Se hvilken du mangler. Så ser du hvilken ligning som mangler den samme du mangler. Det er den du skal bruke. Når det gjelder å omgjøre de, så er det «faste» omgjørelser, og for mange er det enklere å bare lære alle sammen. I stede for bare de originale. Det kommer til å gå bra, masse lykke til. Anonymkode: 85949...1bb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå