Gå til innhold

Hvor veksle inn MYE småpenger?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bor ikke i nærheten av vanlig bank, de fleste som tidligere hadde filialer er lagt ned. 
Så hvor kan man nå veksle inn småpenger? 
I bank i butikk? 

Anonymkode: 0567d...1ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om det er store beløp, bank i butikk(sorter etter mynt på forhånd gjerne) eller google etter nærmeste innskuddsautomat. Er det mindre så blir gjerne kiosker osv. glad for småmynt.

Anonymkode: efba2...b1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo gå på en av butikkene med cashguard og stå der og stappe i en og en til du blir lei også 🤪 Eller parkere masse på parkometer? 

Anonymkode: b1ba4...86d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nesten 1000 kr i mynt. Brukte litt hver gang jeg handlet mat og dro kortet for resten av beløpet. 

Anonymkode: a1c43...b03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merk at ingen butikk har plikt til å ta mot mer enn 25 av samme valør, dvs 25 x 20-kroninger, 25 x tiere osv. De kan med loven i hånd nekte å ta i mot større beløp. Du må derfor ikke bli overrasket over at noen nekter å ta i mot denne mynten. Jeg vet min lokale Coop-butikk har en myntautomat som gir deg til tilgodebeløp du kan ha dle for i butikken feks 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom det er veldig mye, så ville jeg tatt meg bryet med en vanlig bank med «vekslingsautomat», selv om du må reise litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innskuddsautomater. Per i dag har DNB to stk i hele Oslo.

Anonymkode: 08336...15a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Butikkene på kjøpesenteret her jeg bor ber folk om småpenger, jeg bruker mye kontanter og legger alltid vekslepenger i en skål hjemme. En gang i mnd tar jeg runden og flere butikker veksler til seg rundt 200-300kr i småmynt, så mitt inntrykk er at de fleste butikker uten sånn cashguard og sånn, trenger mye vekslepenger

Anonymkode: 72732...df3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min bank kan eg tømme alle myntane i ei skål, så blir myntane telt og satt inn på konto. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...