Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg går økad på BI Oslo, og vi har 4 eksamen hvert semester, totalt 8. Men jeg ga faen dette første semesteret, og strøk på 2/4 fag. Dette kan tas opp nå til våren.

Man må bestå 5/8 fag for å komme videre til 2 året.

Hva skjer om jeg bare består 4/8? Må jeg gå 1 året på nytt?

Anonymkode: 8715c...cd1

Skrevet

Du må vell ta opp igjen de fagene du trenger, men ikke de beståtte. 

Anonymkode: 16e90...32c

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du må vell ta opp igjen de fagene du trenger, men ikke de beståtte. 

Anonymkode: 16e90...32c

Så jeg kommer meg ikke inn på 2 året? Om jeg bare har 4/8? Kravet var 5/8.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så jeg kommer meg ikke inn på 2 året? Om jeg bare har 4/8? Kravet var 5/8.

Det ser du vel selv? Hvis kravet er 5/8, så er kravet 5/8. Ikke 4/8.

Anonymkode: 21435...c54

• Liker 7
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det ser du vel selv? Hvis kravet er 5/8, så er kravet 5/8. Ikke 4/8.

Anonymkode: 21435...c54

Og hva må jeg gjøre da?

Skrevet

Gikk det ikke bra med gaitline?😕

Anonymkode: 63dab...c9a

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og hva må jeg gjøre da?

Ta opp igjen de fagene! 

Anonymkode: 3ea71...c4d

• Liker 1
Skrevet

Ring papa

Anonymkode: 1dba1...153

Skrevet

Hvis du jobber for å stå i alle fag dette semesteret så vil du jo få bestått 6/8 fag, og får lov å gå videre. Du må sjekke når konten er for de respektive fagene, noen er bare tilgjengelig når kurset kjøres på nytt (dvs til høsten).

Om du stryker i to fag til må du nok få deg jobb og ta opp de 4 fagene du mangler over 1 år før du får fortsette på 2.året.

Dette står i BIs egne forskrifter:

Studenten tilbys ett års opphold (progresjonspermisjon) i ordinær utdanningsplan for å innhente manglende eksamener. Studenten vil ikke bli belastet med studieavgifter i denne perioden. Dersom progresjonskravet ikke er oppfylt etter oppholdet fra ordinær utdanningsplan, vil studenten bli meldt ut fra Handelshøyskolen BI.

Det står også andre steder at man må betale kontinuasjonsavgift, og noen ganger betale for hele kurset/faget på nytt (dette gjelder fag med prosessvurderinger). Men du slipper å betale for et helt år, om du har søkt permisjon.

Du bør ta kontakt med dem for å høre hva som gjelder for de to fagene du mangler, og hva du bør gjøre. Og tenke over hvor tunge fagene er, om det er mulig å ta mer enn 4 fag på ett semester, mtp dine egne forutsetninger. Kanskje kan du ta én konte i vår og én til høsten, eller kanskje er det best å ta et års permisjon. Hvis du vurderer å ta fagene etter studiet er ferdig, så er det egne regler for dette, som du må forhøre deg om. 

Anonymkode: b89c0...cb1

• Liker 1
Skrevet

Kanskje du bør droppe studiene eller å studere noe annet om du ikke klarer å bestå? Det er mitt råd. 

Anonymkode: 7e3fd...e10

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du jobber for å stå i alle fag dette semesteret så vil du jo få bestått 6/8 fag, og får lov å gå videre. Du må sjekke når konten er for de respektive fagene, noen er bare tilgjengelig når kurset kjøres på nytt (dvs til høsten).

Om du stryker i to fag til må du nok få deg jobb og ta opp de 4 fagene du mangler over 1 år før du får fortsette på 2.året.

Dette står i BIs egne forskrifter:

Studenten tilbys ett års opphold (progresjonspermisjon) i ordinær utdanningsplan for å innhente manglende eksamener. Studenten vil ikke bli belastet med studieavgifter i denne perioden. Dersom progresjonskravet ikke er oppfylt etter oppholdet fra ordinær utdanningsplan, vil studenten bli meldt ut fra Handelshøyskolen BI.

Det står også andre steder at man må betale kontinuasjonsavgift, og noen ganger betale for hele kurset/faget på nytt (dette gjelder fag med prosessvurderinger). Men du slipper å betale for et helt år, om du har søkt permisjon.

Du bør ta kontakt med dem for å høre hva som gjelder for de to fagene du mangler, og hva du bør gjøre. Og tenke over hvor tunge fagene er, om det er mulig å ta mer enn 4 fag på ett semester, mtp dine egne forutsetninger. Kanskje kan du ta én konte i vår og én til høsten, eller kanskje er det best å ta et års permisjon. Hvis du vurderer å ta fagene etter studiet er ferdig, så er det egne regler for dette, som du må forhøre deg om. 

Anonymkode: b89c0...cb1

Du får vel støtte av lånekassen i ett år til, selvom du strøk første gangen. Så om du ligger 60 studiepoeng bak, så får du støtte året etter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...