Gjest Solsommer Skrevet 4. juni 2005 #1 Skrevet 4. juni 2005 Noen som har noen gode pastaoppskrifter?
Gjest Helga the Hotwaxer Skrevet 4. juni 2005 #2 Skrevet 4. juni 2005 Søk på *pasta i Mat og Drikke forumet så får du opp en hel haug med oppskrifter.
Smørblomsten Skrevet 4. juni 2005 #3 Skrevet 4. juni 2005 Denne er god, og mettende; Båndspaghetti serveres med: Kyllingfilet i biter (stekt), 1 pk baconskiver klippet opp i små strimler og stekt champignon, blandes og tilsett 1 pk matfløte + krydre etter behov. NAM! Ekstra godt er fersk båndspaghetti (f.eks grønn) og pyntet med avocado i strimler og pinjekjerner oppå.
Nella Skrevet 4. juni 2005 #4 Skrevet 4. juni 2005 Fersk pasta, en god hvit pastasaus og stekt laks i terninger er jo utrolig godt da. Med litt dampet brokkoli til f.eks. Ellers så ligger det masse pastasalat oppskrifter i forumet også. Kikk litt rundt.
Arkana Skrevet 4. juni 2005 #5 Skrevet 4. juni 2005 Fra dagboken min: Flere gode pastasauser Pasta m/ost og oliven, tagliatelle m/kylling og pasta castello Laksespaghetti
Gjest piaf Skrevet 4. juni 2005 #7 Skrevet 4. juni 2005 Pasta med ruccola, kalamataoliven og tomat (til 2 pers.) 1 boks hermetiske tomater 2-3 never ruccola ca. 20 (?) kalamataoliven, ta ut steinene 2 fedd hvitløk 1 rød chili uten frø olivenolje 250 gram spaghetti fersk chèvre salt og pepper extra virgin olivenolje Kok pasta. Surr imens hvitløk og chili i olivenolje ca. 1 min, tilsett tomater og oliven og la koke i 5 min. Smak til med salt og pepper. Bland tilslutt inn ferdigkokt spaghetti og ruccola, rør rundt til alt blandes og ruccolaen faller sammen (som spinat). Server umiddelbart med smuldret fersk chèvre og extra virgin olivenolje på toppen. Oppskrift fra Jamie Oliver (minus chèvren) - jeg elsker den!
Smørblomsten Skrevet 4. juni 2005 #8 Skrevet 4. juni 2005 En sunn og god Jamie Oliver-oppskrift: Kok spaghetti og tilsett røde og gule cherrytomater + krydre. Halvparten av tomatene skvises oppi, andre halvparten deles i to og tilsettes spaghettien, og litt basilikum evt. 10 min!
Gjest piaf Skrevet 4. juni 2005 #9 Skrevet 4. juni 2005 Her er en til, forresten, også den fra Jamie (dvs. jeg gjengir etter hukommelsen slik jeg etterhvert lager retten ). Passer ypperlig nå i starten av sommerkålsesongen. Pasta med sommerkål, bacon, timian og pinjekjerner (2 pers.) 250 gram farfallepasta 1/2 pakke stjernebacon (sånne lange, tynne skiver) 2-3 fedd hvitløk 1 lite sommerkål, 1/2 hvis det er større, i tynne strimler (i Jamies oppskrift skal man bruke savoykål) timian salt og pepper olivenolje ristede pinjekjerner eller valnøttkjerner 2-3 never revet parmesan Kok pasta. Stek bacon, tilsett sommerkål, salt, pepper og timian. La surre på svak varme under lokk til kålen er myk, ca. 5 min. Bland inn ferdigkokt pasta og parmesan, pluss evnt litt kokevann fra pastaen, for å få en kremet konsistens. Strø over ristede pinjekjerner tilslutt og evnt mer parmesan tilslutt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå