AnonymBruker Skrevet 16. januar 2020 #1 Skrevet 16. januar 2020 Noen som har erfaringer? Anonymkode: a1471...80f
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2020 #2 Skrevet 16. januar 2020 Har erfaring. Bruker var grei men arbeidsleder var vanskelig. Fikk følelsen av at hun så på meg som hushjelp. Det var arbeidsoppgaver som arbeidsleder ( som var frisk) kunne gjøre selv. Det var i det hele tatt flere arbeidsoppgaver som var i gråsonen for hva som er rimelig at BPA gjør. i tillegg er det ræva betalt. Jobb heller på en bolig etc , hvor ting er bedre regulert. Aldri mer uloba eller BPA Anonymkode: 042b6...9cd 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2020 #3 Skrevet 16. januar 2020 Jeg jobbet som BPA for et funksjonshemmet barn, og syntes det var en veldig fin jobb. Oppgavene mine besto primært av å aktivisere barnet, gi mat og medisiner osv osv. Hvis barnet sov så fikk jeg andre oppgaver, som feks å vaske/henge opp/brette barnets klær, fylle opp skolesekken, følge opp beskjeder fra skolen, hjelpe til med middagen osv, alt ettersom hva mor trengte hjelp til. Hvis man er kresen på hva slags oppgaver man får i arbeidstiden, så er nok ikke BPA riktig jobb. Man er der for å gjøre hverdagen til brukeren/pårørende enklere, og hvilke oppgaver man utfører, når man allikel er på jobb burde ikke spille noen rolle. Hva gjelder lønn tjente jeg 249kr i timen, med 10 år ansiennitet, jeg var fast ansatt gjennom kommunen. Jeg anbefaler denne type jobb for personer som er brennende interessert i å hjelpe andre mennesker, hvis ikke bør du lete videre. Anonymkode: e2612...d44
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2020 #4 Skrevet 16. januar 2020 Tjener nesten 190 kr/timen som nyansatt uten utdanning, så det er jo bedre betalt enn å jobbe på bensinstasjon f.eks. Føler meg til tider som vaskedame/hushjelp. Tror det kommer en del an på situasjonen til arbeidslederen/brukeren (den trengende) og hva de trenger hjelp til. Jobber gjennom Uloba. Det er lett å bli litt utnyttet hvis man ikke har en grei arbeidsleder som følger opp forpliktelsene sine - arbeidslederen får ikke noen konsekvenser for å f.eks unngi å gi deg en stillingsbeskrivelse eller gi deg oppgaver som egentlig ikke er jobben din. Arbeidsleder kan gi deg sparken veldig lett hvis du lager "trøbbel" (ikke føyer deg), med begrunnelse om at den "personlige kjemien" ikke er der. Hvis du har en grei arbeidsleder som trenger hjelp til å komme seg ut/bli aktivisert osv og ikke bare til husarbeid kan det være en ok jobb. Anonymkode: 7b0e7...dbc 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2020 #5 Skrevet 16. januar 2020 Man er også ganske isolert og har aldri kontakt med kolleger, med mindre man jobber med en arbeidsleder/bruker som har behov for flere assistenter samtidig. Ikke for å svartmale det helt altså, det finnes mange jobber som er mer slitsomme, og trivselnivået kommer som sagt veldig an på personligheten til arbeidsleder/brukeren og hva slags oppgaver man får. Anonymkode: 7b0e7...dbc 3
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2020 #6 Skrevet 16. januar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobbet som BPA for et funksjonshemmet barn, og syntes det var en veldig fin jobb. Oppgavene mine besto primært av å aktivisere barnet, gi mat og medisiner osv osv. Hvis barnet sov så fikk jeg andre oppgaver, som feks å vaske/henge opp/brette barnets klær, fylle opp skolesekken, følge opp beskjeder fra skolen, hjelpe til med middagen osv, alt ettersom hva mor trengte hjelp til. Hvis man er kresen på hva slags oppgaver man får i arbeidstiden, så er nok ikke BPA riktig jobb. Man er der for å gjøre hverdagen til brukeren/pårørende enklere, og hvilke oppgaver man utfører, når man allikel er på jobb burde ikke spille noen rolle. Hva gjelder lønn tjente jeg 249kr i timen, med 10 år ansiennitet, jeg var fast ansatt gjennom kommunen. Jeg anbefaler denne type jobb for personer som er brennende interessert i å hjelpe andre mennesker, hvis ikke bør du lete videre. Anonymkode: e2612...d44 Jeg synes i høyeste grad at det er vesentlig hvilke arbeidsoppgaver man får. Om bruker ikke bor alene, men har andre som kan ta vask av bad, lage middag osv så er det et betimelig spørsmål om vedkommende trenger alle timene hvis assistent blir satt til å gjøre det. Bor bruker helt alene, blir det litt lettere da man slipper slike problemstillinger. Da er det en selvfølge at man gjør alt dette. Anonymkode: 042b6...9cd 1
Blue Berry Skrevet 16. januar 2020 #7 Skrevet 16. januar 2020 Jobbet for ulike mennesker opp gjennom.. Begynte i 2006. Blir litt lei til tider, men det gjør man jo ofte i jobben... Vi er mye ute blant folk etc, så kjeder meg sjeldent... Men hender at vi er hjemme hos bruker noen dager etter hverandre og da kan dagene bli litt lange. Alt i alt tjener jeg bra, i forhold til hvor lett jobben er. Men spørs veldig hvem du jobber for. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå