Gå til innhold

Dere med barnehagebarn!

Anbefalte innlegg

Gjest Plingen
Skrevet

Hva liker barna deres å leke med i barnehagen? Er det noe dere synes er ekstra positivt at finnes i barnehagen av leker og utstyr?

Og hva ser dere på som er ekstra bra barnehagen lærer barna? Og hva gjør de i deres barnehage? Er jo ofte en ting barnehagen terper litt ekstra på.. (Hos oss har vi jobbet en del med det å være høfflig)

Jobber i en barnehage hvor vi er i full gang med planlegging av ommøblering og oppfrisking av avdelingen, synes derfor det er greit å vite hva dere foreldre synes er kjekt :) Trenger sårt noen ideer og synspunkter.

Ble kanskje mange spørsmål :oops:

Videoannonse
Annonse
Gjest ATA ii
Skrevet

Jeg leste om et forskningsforsøk fra Tyskland, der de hadde fjernet absolutt ALLE leker i en barnehage.... Første dagen virret barna hvileløst rundt "for de hadde ikkeno å leke med":

Andre dagen satte de seg ned sammen og begynte å bruke fantasien....

For mye plastleker og dritt dreper den impulsive og kreative delen av oss!

Gjest LoisLane
Skrevet

Leker som oppfordrer til kreativitet er generelt bra. Formingsutstyr, nabbi, lego. Dokkehus og dokkekrok er også populært. Snekreleker - hvorfor ikke et mini snekkerverksted?

Utstyr til å kle seg ut synes jeg det bør være, og en kosekrok med puter og mulighet til å trekke seg litt tilbake.

Ikke for mye "kjønnsleker", TV-baserte leker og spin-offs. Jeg forventer god kvalitet på lekene i en barnehage!

Jeg så også et program om en barnehage som hadde avskaffet alle leker. De hadde trematerialer og verktøy tilgjengelig, så de kunne lage seg egne leker. Dette var i Sverige. Stimulerende - helt sikkert! Men det kreves nok en ildsjel for å gjennomføres.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...