Gjest Plingen Skrevet 4. juni 2005 #1 Skrevet 4. juni 2005 Hva liker barna deres å leke med i barnehagen? Er det noe dere synes er ekstra positivt at finnes i barnehagen av leker og utstyr? Og hva ser dere på som er ekstra bra barnehagen lærer barna? Og hva gjør de i deres barnehage? Er jo ofte en ting barnehagen terper litt ekstra på.. (Hos oss har vi jobbet en del med det å være høfflig) Jobber i en barnehage hvor vi er i full gang med planlegging av ommøblering og oppfrisking av avdelingen, synes derfor det er greit å vite hva dere foreldre synes er kjekt Trenger sårt noen ideer og synspunkter. Ble kanskje mange spørsmål :oops:
Gjest ATA ii Skrevet 4. juni 2005 #2 Skrevet 4. juni 2005 Jeg leste om et forskningsforsøk fra Tyskland, der de hadde fjernet absolutt ALLE leker i en barnehage.... Første dagen virret barna hvileløst rundt "for de hadde ikkeno å leke med": Andre dagen satte de seg ned sammen og begynte å bruke fantasien.... For mye plastleker og dritt dreper den impulsive og kreative delen av oss!
Gjest LoisLane Skrevet 4. juni 2005 #3 Skrevet 4. juni 2005 Leker som oppfordrer til kreativitet er generelt bra. Formingsutstyr, nabbi, lego. Dokkehus og dokkekrok er også populært. Snekreleker - hvorfor ikke et mini snekkerverksted? Utstyr til å kle seg ut synes jeg det bør være, og en kosekrok med puter og mulighet til å trekke seg litt tilbake. Ikke for mye "kjønnsleker", TV-baserte leker og spin-offs. Jeg forventer god kvalitet på lekene i en barnehage! Jeg så også et program om en barnehage som hadde avskaffet alle leker. De hadde trematerialer og verktøy tilgjengelig, så de kunne lage seg egne leker. Dette var i Sverige. Stimulerende - helt sikkert! Men det kreves nok en ildsjel for å gjennomføres.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå