Gå til innhold

Pris for montering av taklampe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en taklampe til soverommet som må monteres av elektriker. Skal byttes ut med en som er det fra før, og det kan umulig ta lange tiden. 

Er det noen som har peiling på ca pris for en sånn enkel elektrikeroppgave?

Anonymkode: 61614...425

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer jeg også på😊

Anonymkode: 06161...388

Skrevet

MÅ den? Slikt har vi alltid gjort selv, og vi har ingen elektrikere i slekten. En god gardintrapp og et skrujern er det som trengs. Husk å slå av strømmen. 

Anonymkode: 95d96...08d

• Liker 4
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

MÅ den? Slikt har vi alltid gjort selv, og vi har ingen elektrikere i slekten. En god gardintrapp og et skrujern er det som trengs. Husk å slå av strømmen. 

Anonymkode: 95d96...08d

Ja, den MÅ.

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor må den det? Tre ledninger i tre hull...? How hard can it be?

Anonymkode: fa278...c0f

• Liker 3
Skrevet

Jeg betalte 6300 kr for å montere en ovn på badet, feste en stikkontakt til hårføning og henge opp en lampe på kjøkken. Da kjøpte jeg og lyspærer. Pærene kostet 299 pr stk og var dyrere enn selve lampa. Knalldyrt med elektriker. Hadde også rørlegger. 3300 kr for å bytte ut en vask på bad, inkl røropplegget.

Anonymkode: 76e4f...1a9

Skrevet

Men for å gjette på en pris: kjøring til og fra, ti minutters jobb, minste fakturering 1t... tusenlapp eller to kanskje? Hvis du ikke bor grisgrendt til. Problemet er vel å få et firma til å gidde å ta en så liten jobb... 

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en taklampe til soverommet som må monteres av elektriker. Skal byttes ut med en som er det fra før, og det kan umulig ta lange tiden. 

Er det noen som har peiling på ca pris for en sånn enkel elektrikeroppgave?

Kan du legge det ut som småjobb på finn.no?

Anonymkode: 06161...388

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor må den det? Tre ledninger i tre hull...? How hard can it be?

Det er nok ikke vanskelig, men det er ikke lov. 

• Liker 1
Skrevet

Men for å gjette på en pris: kjøring til og fra, ti minutters jobb, minste fakturering 1t... tusenlapp eller to kanskje? Hvis du ikke bor grisgrendt til. Problemet er vel å få et firma til å gidde å ta en så liten jobb... 

Omg. Bra jeg bor sentralt i alle fall.

Skrevet

Jeg betalte 6300 kr for å montere en ovn på badet, feste en stikkontakt til hårføning og henge opp en lampe på kjøkken. Da kjøpte jeg og lyspærer. Pærene kostet 299 pr stk og var dyrere enn selve lampa. Knalldyrt med elektriker. Hadde også rørlegger. 3300 kr for å bytte ut en vask på bad, inkl røropplegget.

Anonymkode: 76e4f...1a9

Hvor lenge var elektrikeren der, eller hvor lenge fakturerte han for?

Skrevet

Har hørt med andre og forstår det slik at det ikke er lovlig å bytte selv når det er fastmontert. Og jeg vil ha alt i orden i tilfelle salg eller annet tull som kan oppstå. 

• Liker 2
Skrevet

Hvis den kobles med sukkerbit og henger på krok kan man gjøre det selv.

Men ellers hadde jeg nettopp elektriker til å bytte en dimmebryter og henge opp to lamper (når han likevel var her, han brukte jo en fjerdedel av tiden jeg ville gjort) det kom på 4 500 inkludert ny bryter som kostet ca 1 000.

Anonymkode: bbdb3...868

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men ellers hadde jeg nettopp elektriker til å bytte en dimmebryter og henge opp to lamper (når han likevel var her, han brukte jo en fjerdedel av tiden jeg ville gjort) det kom på 4 500 inkludert ny bryter som kostet ca 1 000.

Herrejesus, for en pris! 

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Feil, man har ikke lov å koble sukkerbit lengre, kun DCL-kontakt. 

Anonymkode: c8719...571

Skrevet

Å få elektriker er skikkelig dyrt, det blir som bil på verksted eller tannbehandling, svir godt i lommeboka. 

Vi skulle bare flytte litt på noen stikkontakter, fjerne en spot og få på plass komfyrvakt i forbindelse med lett oppgradering på kjøkkeninnredning og det kom på over 19.000kr 😯 

For bytte av en ledning har jeg tidligere betalt 2500kr og for kjapp montering av helt basic lampe litt over 1000kr. 

Anonymkode: f3c61...7b6

Skrevet

Blind hullet  i taket, heng lampa i en krok og ha lampettledning med stikkontakt i veggen. Koster ca ingen penger i forhold 😊

Anonymkode: 75018...44f

• Liker 1
Skrevet

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blind hullet  i taket, heng lampa i en krok og ha lampettledning med stikkontakt i veggen. Koster ca ingen penger i forhold 😊

Men det ser jo ikke akkurat flott ut.. 

Skrevet
2 minutter siden, Oppgitt78 skrev:

Men det ser jo ikke akkurat flott ut.. 

Nei, men det er billig da...😉

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...