AnonymBruker Skrevet 16. januar 2020 #1 Skrevet 16. januar 2020 Hei, Har hatt en liten diskusjon vi ikke klarer å nå konsensus om: Er det sosialt akseptert å bruke skjerf innendørs? Er det mer akseptert for kvinner enn menn? Er det mer akseptabelt å bruke skjerf i offentlige rom enn hjemme hos folk? Typ bowlinghall, kjøpesenter, offentlige kontor og andre offentlige "innerom". Vil ha meg frabedt svar av typen: Man kan gjøre som man vil. Det sier seg selv. Anonymkode: 3e5b6...169
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2020 #2 Skrevet 16. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hei, Har hatt en liten diskusjon vi ikke klarer å nå konsensus om: Er det sosialt akseptert å bruke skjerf innendørs? Er det mer akseptert for kvinner enn menn? Er det mer akseptabelt å bruke skjerf i offentlige rom enn hjemme hos folk? Typ bowlinghall, kjøpesenter, offentlige kontor og andre offentlige "innerom". Anonymkode: 3e5b6...169 Ikke tenk på hva som er sosialt akseptert, gjør det som passer for deg. Dette er et problem i norge, vi lever jo bare et flokken. Etter malen, blir fortalt hvordan vi skal leve og være. Slapp helt av, gå med skjerf om du vil det. Det finnes ingen fasitsvar på dette, vi lever i et ekstremt konformt samfunn. Anonymkode: 14e3c...73b 4
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2020 #3 Skrevet 16. januar 2020 Gå med skjerf om du vil. Man får et mer avslappet liv om man slutter å dilte etter hva alle andre gjør hele tiden. Anonymkode: 8cccf...2d2 9
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2020 #4 Skrevet 16. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Gå med skjerf om du vil. Man får et mer avslappet liv om man slutter å dilte etter hva alle andre gjør hele tiden. Anonymkode: 8cccf...2d2 Nettopp. Anonymkode: 14e3c...73b 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2020 #5 Skrevet 16. januar 2020 Ja, selvfølgelig! Hvorfor skulle ikke det være greit?! Anonymkode: b643c...011
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2020 #6 Skrevet 16. januar 2020 Hadde aldri tenkt over det på eit senter eller andre butikken men kanskje litt rart på kontoret.. Spørst litt på typen og. Er greit på skule føler eg Anonymkode: b8883...3c1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2020 #7 Skrevet 16. januar 2020 Klart det er greit. Ser bare dumt ut. Omtrent det samme som disse som går med tykk lue inne. Anonymkode: 8f754...1cb 3
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2020 #8 Skrevet 16. januar 2020 Er det ute-skjerf vi snakker om? Normal størrelse, eller slike som er tvinnet rundt 5 ganger så man knapt ser et hode nedi der (bare for å overdrive litt ) Eller sånne inne pynte skjerf som oftes brukes på kontor etc? Jeg tenker at om det ser fint ut, pynter antrekket liksom, så er det innafor. Men å sitte med de svære lange som er tullet rundt 5 ganger nei, ser rart ut om man har på et slikt skjerf inne. Anonymkode: 963bb...857 2
K1970 Skrevet 16. januar 2020 #9 Skrevet 16. januar 2020 Mener du skjerf som i skjerf? Eller også et sjal i halsen? Jeg bruker mye sjal i halsen inne på jobb. Pga aircondition trekker det litt og da er det godt med sjal i halsen. Men det passer så klart med resten av antrekket i farge og stil.
Pås Skrevet 16. januar 2020 #10 Skrevet 16. januar 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Klart det er greit. Ser bare dumt ut. Omtrent det samme som disse som går med tykk lue inne. Anonymkode: 8f754...1cb Nei? Jeg bruker skjerf inne på kontoret når jeg fryser... utrolig varmende rundt hals og nakke! 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2020 #11 Skrevet 16. januar 2020 Bare ikke be folk senke varmen samtidig. Anonymkode: 03304...b00 2
Ullvott Skrevet 16. januar 2020 #12 Skrevet 16. januar 2020 Jeg regner med du snakker om "uteskjerf". Her er mine svar. Er det sosialt akseptert å bruke skjerf innendørs? Ja, i alle fall i offentlige rom. Er det mer akseptert for kvinner enn menn? Kanskje litt- det er jo allmennt kjent at kvinner fryser mer enn menn, men jeg tenker egentlig ikke at det er særlig stor forskjell på akseptansen. Er det mer akseptabelt å bruke skjerf i offentlige rom enn hjemme hos folk? Ja, det vil jeg si. Bruker man det hjemme hos folk blir det liksom en mer "personlig" anklage om at man ikke liker innetemperaturen deres. 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2020 #13 Skrevet 16. januar 2020 Tenker du på pynteskjerf eller tykke ullskjerf? Vil si det er veldig stor forskjell om noen sitter på kontoret eller i middagselskap ikledd et stort og tykt, strikket ullskjerf kontra et mønstret silkeskjerf. Anonymkode: 1e130...223 6
Taluno Skrevet 16. januar 2020 #14 Skrevet 16. januar 2020 Man gjør som man vil er jo det beste svaret, nettopp fordi det er sant. Jeg har aldri hørt noen kommentere negativt på at noen har på seg skjerf, hverken på kjøpesenter, kontor, skole eller hjemme hos venner/bekjente. Noen bruker det fordi det er dekorativt, andre fordi dem er frossen, begge deler er akseptert. 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2020 #15 Skrevet 16. januar 2020 1 time siden, Pås skrev: Nei? Jeg bruker skjerf inne på kontoret når jeg fryser... utrolig varmende rundt hals og nakke! Hva "nei"? Jeg sier jo bare det jeg mener. Anonymkode: 8f754...1cb
Pås Skrevet 16. januar 2020 #16 Skrevet 16. januar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva "nei"? Jeg sier jo bare det jeg mener. Anonymkode: 8f754...1cb Mente at skjerf inne ikke kan sammenlignes med hue inne!
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #17 Skrevet 18. januar 2020 Jeg synes det vil være rart å sitte med svære Holzweiler skjerf rundt halsen under en middag på besøk hos venner eller på restaurant. På min kontorjobb er det helt innafor og på kjøpesenter bruker jo folk yttertøy, så da er det i hvert fall innafor. Er jeg kald tar jeg heller å legger skjerfet over skuldrene som et sjal, det synes jeg ser med presentabelt ut. Å gjemme bort hele hodet i et stort skjerf er rart, da får man ta på seg varmere klær. Anonymkode: 7029e...b40 5
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #18 Skrevet 18. januar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes det vil være rart å sitte med svære Holzweiler skjerf rundt halsen under en middag på besøk hos venner eller på restaurant. På min kontorjobb er det helt innafor og på kjøpesenter bruker jo folk yttertøy, så da er det i hvert fall innafor. Er jeg kald tar jeg heller å legger skjerfet over skuldrene som et sjal, det synes jeg ser med presentabelt ut. Å gjemme bort hele hodet i et stort skjerf er rart, da får man ta på seg varmere klær. Anonymkode: 7029e...b40 Er samme for deg hva andre gjør. Anonymkode: 14e3c...73b
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #19 Skrevet 23. januar 2020 Skjerf kan både kvinner og menn fint bruke inne. Men det ser litt spesielt ut om det er knytt og ikke henger løst. Anonymkode: a6ad3...419
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2020 #20 Skrevet 23. januar 2020 On 1/16/2020 at 6:47 PM, Pås said: Mente at skjerf inne ikke kan sammenlignes med hue inne! Huet må det nesten være lov å ha med seg 😊 Anonymkode: b34c6...71c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå