Anjatapinjata Skrevet 16. januar 2020 #1 Skrevet 16. januar 2020 Hei. Jeg er på boligjakt, problemet er at jeg har to hunder. Har ikke fått all verden i lån som vil si at jeg kun får kjøpt leilighet. I de fleste borettslag må man søke om å holde dyr, men det er jo ganske vanskelig når man allerede har dyrene? Noen som aner hvordan jeg kan løse dette? Å nei det er ikke aktuelt å kvitte seg med hundene.
Pottah Skrevet 16. januar 2020 #2 Skrevet 16. januar 2020 Det har kommet en lovendring som gjør at borettslagene nå skal ha sterke grunner til å nekte. Jeg mener det har vært et tilfelle hvor borettslag har vunnet frem i retten, fordi en beboer i samme oppgang var kraftig allergisk eller lignende. 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2020 #3 Skrevet 16. januar 2020 Ja, kjøp selveier. Anonymkode: cc267...b92
Brimi Skrevet 16. januar 2020 #4 Skrevet 16. januar 2020 Spør megler om hvor vanskelig h*n tror det vil være å få innvilget søknad om dyrehold. De har gjerne info om det er mange som har dyr eller ei. 1
Alan Smithee Skrevet 16. januar 2020 #5 Skrevet 16. januar 2020 Du kan også be megler snakke med lederen i borettslaget. Vi fikk godkjenning på hunden vår før vi kjøpte, uten at noen hadde truffet hunden engang. Det er mange borettslag som bare har regler på det så de kan komme med sanksjoner om dyreholdet blir sjenerende, enten med tanke på støy, lukt eller avføring. 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2020 #6 Skrevet 16. januar 2020 Du kan by med forutsetning om at dyreholdet godkjennes. Når budet ditt er akseptert, ringer megler til styreleder i boretslaget og fikser det. Anonymkode: 8387d...946 1
Tvist Skrevet 16. januar 2020 #7 Skrevet 16. januar 2020 Pga dyrene mine kommer jeg ikke til å kjøpe boettslagsleilighet. Da må man ofte signere på at man må flytte/kvitte seg med dyret om det er til ulempe for andre, og hvem vet, jeg vil ikke ta den sjansen. 1
Anjatapinjata Skrevet 16. januar 2020 Forfatter #8 Skrevet 16. januar 2020 Får evt ta kontakt med megler da skjønner jeg. Ja ønsker på grunn av dette å kjøpe selveier, men er ofte regler for fellesskapet der også om det er flermannsbolig, selvom de da kanskje ikke har så mye de skulle ha sagt da. Skal jaggu ikke være lett😅
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2020 #9 Skrevet 16. januar 2020 Jeg søkte før jeg la inn bud på leiligheten. Anonymkode: 2b0c3...119 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2020 #10 Skrevet 16. januar 2020 Ring styreleder på forhånd Vi har i vedtektene at det skal søkes om dyrehold, men det er mer en formalitet. Jeg ringte styreleder etter kjøp for å høre om hvordan jeg skulle søke, han spurte etter hvilket dyr jeg hadde (utekatt), og om den var vaksinert, og sa "da kan du anse det som godkjent fra styret!" Nå sitter jeg i styret, og vi vil gjerne vite om dyrehold, men vi legger oss ikke noe mer opp i det. Både hund og utekatter blir akseptert, selv om det står i vedtekt at det skal søkes. Anonymkode: 939e0...14c 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2020 #11 Skrevet 16. januar 2020 Jeg fikk beskjed av megler om at man kan legge inn bud med forbehold om dyrehold da jeg kikket på en brlleilighet. Jeg har innekatter, da. Anonymkode: b1719...9f2 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2020 #12 Skrevet 16. januar 2020 Det er ikke forskjell på brl og selveier når det gjelder dette. Begge deler kan ha husordensregler mot dyr. Bor selv i sameie (selveier) og her er det forbud mot dyrehhold som ikke er godkjent. Det er ikke lov i Norge å forby dyr på generelt grunnlag. Dersom de skal si nei til hundene dine må det være fordi de enten bråker veldig, eller at en beboer er ekstremt allergisk (dette kan du kreve legeattest om). I veldig få tilfeller er det god nok grunn med allergi også, i og med at man må være unormalt allergisk for å plages av at en nabo har hund. Anonymkode: 0ab44...d07 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå