Plonk Skrevet 4. juni 2005 #1 Skrevet 4. juni 2005 Jeg fødte for ni måneder siden. Jeg ammer fortsatt, men fordi jeg har begynt å jobbe igjen, er det mye mindre enn før. Mensen kom tilbake nesten 7 mnd etter fødselen. Da var den normal. Etter det gikk det lang tid uten at noe skjedde, men for litt over to uker siden fikk jeg en liten og pinglete mens som bare holdt på og holdt på. Nå er den blitt kraftigere. Er det vanlig at det blir rot med mensen etter fødsel? Hormonene er kanskje litt på tur pga ammingen, men jeg har sjelden hatt noe rot med menstruasjonene før, så det virker jo litt rart likevel... Har tenkt å gå til lege hvis det absolutt ikke gir seg, men foreløpig tenkte jeg å vente litt og se hva som skjer... Noen erfaringer?
Dagoberta Skrevet 4. juni 2005 #2 Skrevet 4. juni 2005 Ja, det er ganske vanlig med surr i syklusen mens man ammer. Ammingen frigjør eller setter i gang produksjonen av noen hormoner som hemmer eggløsning. Tror jeg.. det er sikkert noen her som vet nøyaktig hvordan det fungerer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå