AnonymBruker Skrevet 16. januar 2020 #1 Skrevet 16. januar 2020 Mannen min har de siste måneder vært alvorlig psykisk syk. Han deler det ikke, ikke engang til sine venner. Har kun sagt til sin søster at han er sykemeldt. Vil holde det privat. Jeg tar meg av det meste hjemme med barna osv. Mine venner tar jevnlig kontakt, men jeg kan jo sjelden være med på ting jeg var med på før som bokklubb osv. Hva gjør jeg? Anonymkode: b928f...6bf
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2020 #2 Skrevet 16. januar 2020 Respekterer din manns valg om å holde helsa hans privat. Du bør nok forklare dem at ekstra mye faller på deg for tiden pga din manns helse (avklar det med ham først), men unngå å gå i detaljer. Anonymkode: f06eb...76d 11
draug 75 Skrevet 16. januar 2020 #3 Skrevet 16. januar 2020 Hans helse - hans valg. Ganske enkelt. Du kan ikke være mer åpen enn han er. Så får folk bare respektere at man ikke ønsker mer snakk om det. ("Nei, forstår De: min mann er ikke på arbeide nå for tiden." "Å giid a meg! Er han i fengsel?" "Nei. Vet De, å huff... det er så vanskelig for meg. Vet De, han er gal." - tenk å være omtalt mann i den samtalen) 3
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2020 #4 Skrevet 17. januar 2020 Du skal ikke gjøre noenting annet enn å verne om privatlivet til mannen din. Dette er hans historie å fortelle, ikke din. Anonymkode: 54a8c...28a 3
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2020 #5 Skrevet 17. januar 2020 Å verne om privatlivet er viktig. Husk, er nå man ser hvem som er venner. Om han velger å være åpen om det så kan alle forsvinne, vi orker som regel ikke ha noe med mennesker å gjøre som ha utfordringer i livet. Anonymkode: fb1ef...755 1
Eneri Skrevet 17. januar 2020 #6 Skrevet 17. januar 2020 Her syns jeg det må være mulig at feks søstra hans er litt barnevakt for ungene deres, så du kan få litt pusterom og påfyll. Det blir tungt for deg å stå i alt hjemme i månedsvis og heller ikke ha lov å nevne for andre at mannen din er syk. Det gir mange bekymringer og påvirker ditt liv i stor grad. Syns du må prøve å få mannen din med på en formulering som er spiselig for ham, men samtidig gjør at det blir forståelse for situasjonen dere er i. Men jeg forstår at mannen din kanskje syns det hadde vært lettere å snakke med 'alle' om en skiveutglidning i ryggen framfor et psykisk problem. Det siste er straks mer personlig, og dessverre for mange også tabubelagt? 1
Silva Pluvialis Skrevet 17. januar 2020 #7 Skrevet 17. januar 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Å verne om privatlivet er viktig. Husk, er nå man ser hvem som er venner. Om han velger å være åpen om det så kan alle forsvinne, vi orker som regel ikke ha noe med mennesker å gjøre som ha utfordringer i livet. Anonymkode: fb1ef...755 Hvem er de som ikke orker å ha noe med mennesker som har utfordringer i livet å gjøre? Har samfunnet virkelig blitt så kaldt?
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2020 #8 Skrevet 19. januar 2020 Du må jo ha lov til å si at han er sykemeldt, og at alt derfor faller på deg. Anonymkode: e8f13...c6f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå