Gå til innhold

Alltid vaske ved bleieskift?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Plonkeliten er 9 måneder. Når vi skifter bleie og hun bare har tisset, er det nødvendig å vaske henne hver gang? Vi bruker vanligvis vaskeklut med vann, ikke våtservietter.

Jeg tenker bare at all vaskingen sliter jo på huden, den også... Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vasker kun når h*n har bæsjet. Sitter med dårlig samvittighet etter å ha brukt våtservietter på 3 barn...

Skrevet

Jeg vasker også kun når de har bæsjet.

Jegbegynner å klø i nesa av våtservietter og bruker derfor klut :)

Gjest Gjesta
Skrevet

Vi vasker ikke barna i barnehagen når vi skifter bleie som det bare er tiss i.

Skrevet

Tiss er jo desinfeksjonsvæske! Ble brukt til å rense sår før i tiden. Skulle derfor være unødvendlig å vaske etter bare tissing,

Gjest Mayamor
Skrevet

Nikker og er enig med de over.

Synes derimot at våtservietter er uunværlig på tur. :wink:

Mayamor

Gjest LoisLane
Skrevet

Vi har heller ikke pleid å vaske etter tissebleier. Men om morgenen lukter det ganske mye innestengt urin (i hvert fall når de blir eldre), så da er det greit å vaske over med litt vann. Våtservietter har vi bare brukt på tur.

Gjest Primula
Skrevet

Jeg vasket etter tissebleier også. Erfaringen min var at hun ble sår de gangene vi ikke vasket henne. Husker også at jeg hadde diskusjoner med svigermor om dette. Hun mente nemlig at det ikke var nødvendig med vask ved bare tissing. Siden det var hun som skiftet bleier da vi var der på ferier o.l ble vesla alltid sår da vi var der... Til slutt måtte svigermor vaske også. Men dette er sikkert forskjellig fra barn til barn, hvor følsom hud de har. Jeg må legge til at jeg "aldri" brukte våtservietter og såpe.

Skrevet

Vasker alltid med vann uansett. Urin gjør jo stompen våt og det kan være ubehagelig selvom bleien blir skiftet. Bruker vanlig lunkent vann, det går helt fint. Viktig å tørke godt med en myk klut etterpå før ny bleie tas på.

Var ikke klar over at de kanskje ikke vasker alltid i barnehagen. Lurer på om det kan være derfor hun av og til er litt sår når hun kommer fra derfra. Skal spørre dem.

Gjest Bodillen
Skrevet

Vi vasker bare etter tissing om morgenen, for da er jo bleia blytung, og det lukter ganske stramt..

Våtservietter er veldig kjekt, men ikke bra... De aller fleste våtservietter inneholder et konserveringsmiddel (ender på -paraben) som kan virke forstyrrende på barnets hormoner... Har funnet ett merke i dagligvaren uten parabener - Natusan sin med Aloe Vera. Ellers selges det "sunne" våtservietter i helsekostforretninger.

Skrevet

Vi vasker godt på morgenen når vi tar det første skiftet. Men ikke utover dagen om det er bare tissebleier. Så vasker vi godt på kvelden igjen.

Bruker kun Libero tørre papirkluter når jeg er på tur. Bløter dem når vi er hjemme og legger dem i en brødpose. Kjempesmart. Bruker dem til å vaske fingre og rundt munnen også. Det kan man jo ikke med våtservietter.

Jeg slutta med våtservietter etter å ha prøvd dem på meg selv - og det svidde som FY etterpå :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...