Gå til innhold

Mann - sterilisere seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er et par i slutten av 30-årene, har 2 barn og er ferdig med det. Etter snart 25 år med å tilføre kroppen hormoner føler fruen for for å slutte med prevensjon. Veldig fair det - hun har virkelig tatt støyten med prevensjon. Vi snakker om at jeg skal sterilisere meg. Kondom er ingen av oss fan av.

Hva er deres erfaringer? Problemer i ettertid? Bli sædmengde/konsistens annerledes?

Noen som har angret på å gjort det? (bortsett fra å ha innsett at de kanskje ønsker flere barn)? 

Anonymkode: d0393...774

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her steriliserte mannen seg etter nr 2. Han var da 37 år. Morgen ereksjon dagen etter inngrepet. Ingen endring i konsistens. Mye bedre sexliv da stresse rundt prevensjon forsvant. Jeg tålte dårlig hormonpreparat. 

Det at mannen steriliserte seg er vel den ultimate kjærlighets erklæring? 

Anonymkode: b6ebb...ea4

• Liker 4
Skrevet

Kjør på. Litt ømt en ukes tid, deretter er man som før(bortsett fra at en ikke kan få barn).

• Liker 1
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi er et par i slutten av 30-årene, har 2 barn og er ferdig med det. Etter snart 25 år med å tilføre kroppen hormoner føler fruen for for å slutte med prevensjon. Veldig fair det - hun har virkelig tatt støyten med prevensjon. Vi snakker om at jeg skal sterilisere meg. Kondom er ingen av oss fan av.

Hva er deres erfaringer? Problemer i ettertid? Bli sædmengde/konsistens annerledes?

Noen som har angret på å gjort det? (bortsett fra å ha innsett at de kanskje ønsker flere barn)? 

Begge mine ekser steriliserte seg, og det gikk veldig bra. Like mye sædvæske og lite smerter etterpå. Var kun et enkelt inngrep i lokalbedøvelse.

Anonymkode: cf1ad...735

• Liker 2
Skrevet

Bare hørt positivt fra menn som steriliserer seg. Skal foreslå det for min neste type også,  for piller er ikke noe alternativ. Det som er så fint er at mannslig sterilisering kan reverseres senere :)

Anonymkode: e205a...a8b

• Liker 2
Skrevet

Gikk helt greit. Snipp.

• Liker 1
Skrevet

No problem. Men steril er man ikke før etter noen uker før man har "tømt lageret". Man må dermed ha noen ejakuleringer før man anses som 100% steril. Tror det var snakk om 2 måneder, så sender man inn sædprøve for test, og man er good to go. Er ikke mer vondt eller ømt enn et hvilket som helst mindre inngrep på kroppen.

Anonymkode: 9742a...618

• Liker 3
Skrevet

Veldig voksent og fornuftig av deg. Min erfaring er at det går like greit fremover.

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

No problem. Men steril er man ikke før etter noen uker før man har "tømt lageret". Man må dermed ha noen ejakuleringer før man anses som 100% steril. Tror det var snakk om 2 måneder, så sender man inn sædprøve for test, og man er good to go. Er ikke mer vondt eller ømt enn et hvilket som helst mindre inngrep på kroppen.

Anonymkode: 9742a...618

Interessant,  det visste jeg ikke :)

Skrevet
1 time siden, exictence skrev:

Veldig voksent og fornuftig av deg. 

Enig 😊👍

Skrevet

Dere som har gjort dette. Er det noe en tar opp med fastlegen for så å få time etterpå hos en urolog på sykehuset? 

Anonymkode: ab12a...d87

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du er ferdig med barn så er dette ikke noe å tenke på. Bare gjør det og du vil få en mere avslappet forhold til din egen nytelse uten redsel for det ene og det andre.

Sædmengden forblir den samme selv om jeg selv hadde sett at det hadde blitt mindre eller opphørt helt egentlig. 

Skrevet

Mannen min gjorde det etter to barn, jeg syntes det var deilig å slippe å ta mer ansvar, og som han sa. nå var det hans tur! Litt ømt en liten uke, etter det var det ingen problemer med noe som helst! 😁

Anonymkode: 30e12...7e8

• Liker 2
Skrevet

Har lest et sted at mengden ejakulasjon blir rundt 2% mindre etter sterilisering. Tror ikke du klarer å merke de to prosentene.

Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere som har gjort dette. Er det noe en tar opp med fastlegen for så å få time etterpå hos en urolog på sykehuset? 

Jeg har ikke gjort det da jeg er kvinne, men du går via fastlegen ja.

Gjest Anonym Bruker
Skrevet

Steriliserte meg for mange år sidan.   Tok omlag en time v/ lokalsykehuset, og  har ikkje angret  noe på det, men så har vi heller ikkje vert så mye sex etter den tid.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Telefon til Volvat, så ordner alt seg.

Skrevet
Akkurat nå, Brunello skrev:

Telefon til Volvat, så ordner alt seg.

Koster vel rundt kr 5 000,-.

Skrevet

Er kvinne men, ja fastlegen. 

Jeg tok kontakt med fastlegen ja, noen spørsmål, så underskrift på  "begjæring om sterilisering" også sendte fastlegen henvisning. Og snipp snapp noen mnd senere og aldri vært mer fornøyd. 

Men siden jeg er dame så blir det ikke helt det samme, så;

Grei side å sjekke ut er denne;

https://nhi.no/familie/seksualitet-og-prevensjon/sterilisering-mann/

Skrevet

Få henvisning fra fastlege så er inngrepet gratis(mulig en liten egenandel) mannen min steriliserte seg for 10 år siden. Inngrepet var fort gjort under lokalbedøvelse. Han gikk litt hjulbeint når jeg hentet han, men kom seg fort. Gikk veldig greit. Har vært helt nydelig å ikke tenke på prevensjon. Han kjenner ikke forskjell nedentil etter inngrepet. Han var litt over 30 år når han steriliserte seg. Vi hadde 3 barn og skulle ikke ha flere. Det regnes som et irreversibelt inngrep. 

Anonymkode: 39b1f...b0e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...