AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #1 Skrevet 15. januar 2020 Hvis dere ikke har anledning til å bare trekke til et annet oppholdsrom eller etasje, e.l. som man kan i et større hus. Si at en rørlegger eller elektriker e.l. jobber i/like ved det ene oppholdsrommet du har. Ville du vært hjemme og gjort vanlige ting i stuen, eller ville du dratt mens håndtverkeren jobbet? Anonymkode: d584c...bdf
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #2 Skrevet 15. januar 2020 Jeg pleier oftest å ha hjemmekontor de dagene det er håndverkere hjemme hos meg, derfor sitter jeg og jobber. Er tilgjengelig for spørsmål og eventuelle beskjeder fra dem, men står liksom ikke over dem heller. Anonymkode: 9a987...630 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #3 Skrevet 15. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvis dere ikke har anledning til å bare trekke til et annet oppholdsrom eller etasje, e.l. som man kan i et større hus. Si at en rørlegger eller elektriker e.l. jobber i/like ved det ene oppholdsrommet du har. Ville du vært hjemme og gjort vanlige ting i stuen, eller ville du dratt mens håndtverkeren jobbet? Anonymkode: d584c...bdf Jeg pleier å være hjemme. Er 55kvm her, så ikke stort, blir nesten som å sitte å stirre på dem stakars 😅😂 Men jeg prøver å holde kattene rolige, og sitter på mobilen til de evt. er ferdig. Anonymkode: 6759e...717
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #4 Skrevet 15. januar 2020 Er hjemme ja. Må jo låse opp til dem osv. Var hjemme i permisjon sist vi hadde elektriker, var mest amming og småsoving på sofa. Fikk besvart spørsmål hun hadde osv Anonymkode: 93325...a3e
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #5 Skrevet 15. januar 2020 Tar en styrke og strekkeøkt med flest mulig øvelser med rumpa i været Anonymkode: 8ed0a...422 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #6 Skrevet 15. januar 2020 Passer på at kondomer er i hus. Anonymkode: 1dd6f...b26 3
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #7 Skrevet 15. januar 2020 Jeg er hjemme, så jeg kan svare på spørsmål. Jeg sjekker også hva de driver med innimellom, både fordi jeg er nysgjerrig og fordi jeg vil sjekke at de gjør det ordentlig. Det er langt imellom håndverkere med geniun yrkesstolthet.. Det blir mest naturlig for meg å sitte ved spisebordet og jobbe litt imens, men nå har jeg en "portabel" jobb da. Anonymkode: 76620...95b
Neket Skrevet 15. januar 2020 #8 Skrevet 15. januar 2020 Svinser rundt i neglisje og tilbyr dem noe kaldt å drikke. Gjerne hjemmelaget limonade. 1
sølvdryss Skrevet 16. januar 2020 #9 Skrevet 16. januar 2020 Tror jeg ville følt meg beglodd om jeg var i deres situasjon. Selv om man sitter å jobber. Men føler seg jo litt overvåket. Av hensyn til arbeidsro ville jeg trukket meg litt tilbake. Feks gjort noe på kjøkkenet: bake, lage mat, kanskje lage opp og fryse siden man kanskje har god tid, væske i skap eller sortere. Eller sagt at jeg trekker meg tilbake på soverommet før å jobbe/se TV. Også gi beskjed at det bare er å banke på å stille spørsmål. Ville kanskje fått frem at jeg trakk meg tilbake slik den/De får arbeidsro (så ikke noe misforstås 😂). Ellers ville jeg gått på butikken, tatt en liten tur osv og stukket innom korte perioder. De vil jo ringe hvis de lurer på noe. Kanskje hengt hos naboen om mulig. Ved sommer og sol hadde jeg tatt en tur ut på terrassen. Lest en bok eller hørt lydbok.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2020 #10 Skrevet 19. januar 2020 Som regel er jeg på jobb. Anonymkode: a868a...330
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2020 #11 Skrevet 19. januar 2020 Jeg hadde to unge rørleggere/lærlinger som jobbet på badet og jeg var borte i mange timer og kom hjem rett før de skulle gå. Oppdaget en stund etterpå at sparegrisen til barnet mitt var tømt for 2500,- den sto på barnets rom, så det var tydelig at rørleggerne hadde svinset rundt i leiligheten. Skal aldri mer forlate hjemmet når jeg har håndverkere. Anonymkode: 390e1...616 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2020 #12 Skrevet 19. januar 2020 Jeg er hjemme og følger med på arbeidet som utføres, spør om ting jeg lurer på osv. Håndverkere er dyre. Og enda dyrere om de ikke gjør tingene slik som avtalt. Mitt inntrykk er at håndverkerne får en oppgave i hånden, "gjør en avtale med kunden og utfør." De får ikke info om korrespondansen som kanskje er gjort i forkant. Jeg har flere ganger i disse "gjøre avtale" telefonene opplevd at håndverker sier : Jeg vet ikke noe mer enn det som står her. Det er bestilt in X, jeg har fått beskjed om å montere det. I tillegg er jeg opptatt av å dekke til gulvene, for å unngå at det blir skader på parketten osv. Anonymkode: 56979...1bc
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2020 #13 Skrevet 19. januar 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde to unge rørleggere/lærlinger som jobbet på badet og jeg var borte i mange timer og kom hjem rett før de skulle gå. Oppdaget en stund etterpå at sparegrisen til barnet mitt var tømt for 2500,- den sto på barnets rom, så det var tydelig at rørleggerne hadde svinset rundt i leiligheten. Skal aldri mer forlate hjemmet når jeg har håndverkere. Anonymkode: 390e1...616 Det er dessverre slike ting som gjør at mange håndverkere blir sett på som kjeltringer Anonymkode: 855d4...7b1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2020 #14 Skrevet 19. januar 2020 Det varierer etter hvilket arbeid som skal utføres. De gangene det har vært byttet vindu har jeg dratt ut, større malejobb i oppholdsrom har jeg dratt ut. Elektrisk arbeid og lett murerarbeid så har jeg vært hjemme. Anonymkode: ea527...52d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå