AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #1 Skrevet 15. januar 2020 Hei! jeg er 20 år. jeg studerer ikke for øyeblikket, og har heller ikke jobb. Jeg har altså ingen inntekt og lever på det jeg har spart opp selv fra tidligere jobb. Moren min (50) ber om å låne 5000 kr fordi hun studerer og ikke har jobb. jeg vil ikke låne henne noe fordi jeg vet jeg ikke får det tilbake og har jo ikke så mye penger.... Hun er en person jeg synes er veldig vansklig å snakke med og å si nei til. noen tips til hvordan jeg kan si nei uten at hun blir sint eller lei seg eller noe? Anonymkode: e73da...994
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #2 Skrevet 15. januar 2020 Kan du ikke kanskje bare si at du ikke har råd? Altså at du er helt skrapet og kun har råd til å betale egne regninger? Du er jo student, så hun burde jo forstå at du ikke kan drive å sponse henne. Anonymkode: 16b1c...56b 6
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #3 Skrevet 15. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kan du ikke kanskje bare si at du ikke har råd? Altså at du er helt skrapet og kun har råd til å betale egne regninger? Du er jo student, så hun burde jo forstå at du ikke kan drive å sponse henne. Anonymkode: 16b1c...56b Beklager, ser nå at du skrev at du ikke studerer. Men det spiller jo egentlig ingen rolle, du bør uansett kunne si at du ikke har råd! Anonymkode: 16b1c...56b 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #4 Skrevet 15. januar 2020 Dersom moren din vet at du ikke har inntekt syntes jeg det e rveldig spesielt at hun spør deg om penger... Hun får ta det på kredittkort eller noe, hvis det er noe hun absolutt MÅ ha (tannlegetime eller noe lignende) Anonymkode: 21b32...3dc 4
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #5 Skrevet 15. januar 2020 Moren din får heller spørre Lånekassen om noen ekstra kroner. Du lever på oppsparte midler, og har ikke en krone å avse. Anonymkode: bacae...2d0 3
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #7 Skrevet 15. januar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Dersom moren din vet at du ikke har inntekt syntes jeg det e rveldig spesielt at hun spør deg om penger... Hun får ta det på kredittkort eller noe, hvis det er noe hun absolutt MÅ ha (tannlegetime eller noe lignende) Anonymkode: 21b32...3dc Moren min er psykisk syk, og null økonomisk sans. som liten pleide hun å bruke alle penger vi fikk i bursdager og av andre i familien. vi hadde ikke alltid mat, eller nok klær, men hun hadde alltid røyk og bensin til bilen, og tok fine ferier. Men er vansklig å bryte ut av familien, uansett hvordan de er 😕 Jeg synes det er ubehaglig å si ifra til henne Anonymkode: e73da...994
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #8 Skrevet 15. januar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Moren din får heller spørre Lånekassen om noen ekstra kroner. Du lever på oppsparte midler, og har ikke en krone å avse. Anonymkode: bacae...2d0 Er enig. Men har alltid vært sånn at jeg har vært lånekassen hennes, bare at hun ikke betaler tilbake... Anonymkode: e73da...994
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #9 Skrevet 15. januar 2020 Øv deg foran speilet. Øv inn noen setninger. Anonymkode: dbfe2...3ad 3
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #10 Skrevet 15. januar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Moren min er psykisk syk, og null økonomisk sans. som liten pleide hun å bruke alle penger vi fikk i bursdager og av andre i familien. vi hadde ikke alltid mat, eller nok klær, men hun hadde alltid røyk og bensin til bilen, og tok fine ferier. Men er vansklig å bryte ut av familien, uansett hvordan de er 😕 Jeg synes det er ubehaglig å si ifra til henne Anonymkode: e73da...994 Jeg skjønner at du synes det er ubehagelig å si nei til henne. Men hvis du sier du ikke har noen penger ekstra å låne ut, så er det utrolig ufint av henne å bli fornærmet over det. Anonymkode: 16b1c...56b
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #11 Skrevet 15. januar 2020 Hvordan klarer hun å studere hvis hun er psykisk syk og 50? Anonymkode: d383e...371 3
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #12 Skrevet 15. januar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Moren min er psykisk syk, og null økonomisk sans. som liten pleide hun å bruke alle penger vi fikk i bursdager og av andre i familien. vi hadde ikke alltid mat, eller nok klær, men hun hadde alltid røyk og bensin til bilen, og tok fine ferier. Men er vansklig å bryte ut av familien, uansett hvordan de er 😕 Jeg synes det er ubehaglig å si ifra til henne Anonymkode: e73da...994 Opp gjennom livet må man ofte gjøre ubehagelige ting. Sånn er livet. Kanskje blir det lettere hvis dere har mindre kontakt? Hvorfor jobber ikke du? Eller studerer? Er hun ikke ufør eller noe? Anonymkode: b9b54...b55 3
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #13 Skrevet 15. januar 2020 Send henne en melding hvis det er vanskelig ansikt til ansikt. Si du ikke har råd og ikke har penger å gi bort til henne. Ikke svar på eventuell tigging og mas i etterkant. Anonymkode: ba437...f95 5
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #14 Skrevet 15. januar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Send henne en melding hvis det er vanskelig ansikt til ansikt. Si du ikke har råd og ikke har penger å gi bort til henne. Ikke svar på eventuell tigging og mas i etterkant. Anonymkode: ba437...f95 Ja, jeg få gjøre det. Takk for svar Anonymkode: e73da...994
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #15 Skrevet 15. januar 2020 Vurder å kutte kontakten Anonymkode: 235ab...093
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå