AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #1 Del Skrevet 15. januar 2020 Hei! Jeg og mannen vurderer å reise til Hellas i sommer.. Vurderer Rhodos, men også Sivota. Noen som har vært på en av stedene eller begge? Har du tips til andre plasser mottas det med takk, helst ikke for langt unna sentrum og strand. Har sett på reiser via apollo, der står valget mellom 1-2 uker så har du tips på hva vi skal velge så skrik ut😊 tenker at på det "rette" stedet så kan en uke være litt lite, mens to uker på "feil" sted blir mareritt.. vi har heller ingen barn og håper på å finne hotell med all inclusive. vi reiser juli/august. Anonymkode: da11b...e54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #2 Del Skrevet 15. januar 2020 Hvis flott strand er viktig for deg, velg heller Kypros istedet for Rhodos. Nydelig safirblått vann og hvite sandstrender på Kypros. Anonymkode: 98c76...cdd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #3 Del Skrevet 15. januar 2020 Jeg var i Rhodos i 2 uker i sommer på all inklusive hotell (med små barn), og kjedet meg egentlig ganske mye. Følte Rhodos var veldig "charter", og hadde lite autentisk sjarm over seg. I tillegg ble jeg lei av maten til tross for det vist nok skulle være blant Rhodos beste all inklusive hotell. Hadde aldri valgt all inklusive viss ikke det hadde vært for at det er så praktisk med flere små barn. Har ikke vært på Sivota, men hadde nok valgt det dersom valget er mellom Rhodos og Sivota. Var forøvrig i Samos for noen år siden, sjarmerende gresk øy som jeg virkelig kan anbefale 😊 Anonymkode: 16221...a32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #4 Del Skrevet 15. januar 2020 Karpathos (selv om du ikke har nevnt den) er en vanvittig pen øy ❣️ Der finner du også oldtidsbyen Olympos hvor tiden har stått stille 😍 restaurantene på Karpathos Bay har sinssykt mye mat! Å ikke langt unna har du et lite sted som heter Ampoi. Man kan også leie bil og kjøre rundt øya, de har masse faNtastiske klipper og strender over alt. Anbefaler å bo på calypso bay! Der lager man alt av mat selv, men vertskapet er så hyggelige og man er i umiddelbar gåavstand til strand, supermarked og havna. Det som er så fint med Karpathos er at den ikke er infisert av turister enda, nordmenn har ikke helt oppdaget øya 😛 Anonymkode: 100ee...8a6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #5 Del Skrevet 15. januar 2020 Tusen takk for alle svar😊😊 Anonymkode: da11b...e54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #6 Del Skrevet 15. januar 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Karpathos (selv om du ikke har nevnt den) er en vanvittig pen øy ❣️ Der finner du også oldtidsbyen Olympos hvor tiden har stått stille 😍 restaurantene på Karpathos Bay har sinssykt mye god mat! Å ikke langt unna har du et lite sted som heter Amopi. Man kan også leie bil og kjøre rundt øya, de har masse faNtastiske klipper og strender over alt. Anbefaler å bo på calypso bay! Der lager man alt av mat selv, men vertskapet er så hyggelige og man er i umiddelbar gåavstand til strand, supermarked og havna. Det som er så fint med Karpathos er at den ikke er infisert av turister enda, nordmenn har ikke helt oppdaget øya 😛 Anonymkode: 100ee...8a6 Vanvittig til skrivefeil 🙊 rettet! Anonymkode: 100ee...8a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #7 Del Skrevet 15. januar 2020 T. S igjen her😊 Vurderer 1 uke på Sivota, usikker på om det er en veldig stille plass og kan bli kjedelig der med 2 uker.. Ut i fra kommentarene over så dropper vi Rhodos, fryktet at det ble veldig "charter". Anonymkode: da11b...e54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #8 Del Skrevet 15. januar 2020 Jeg trives godt i Parga. Du har 2 bystrender og en rett utenfor i grei gangavstand. Det er den jeg foretrekker. Du må bare takle litt bakker. I tillegg går det taxibåt til et par flotte strender. Sentrum er lite, men stort nok til å gå seg vill i smugene og mer en nok av restauranter og cafeer. Kan også anbefale Skiathos. Her ligger strendene på rekke og rad. Godt utbygd bussystem langs sørsiden så lett å utforske en ny strand hver dag. Skiathos by er større enn Parga. Jeg foretrekker å bo i Megali Ammos eller i byen. Bor du i Megali Ammos så har du strand samt gangavstand til byen. Fra byen går det taxibåter til ulike strender. Anonymkode: 56a55...633 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #9 Del Skrevet 15. januar 2020 Jeg var på Rhodos to ganger i sommer, første gangen 14 dager på all inclusive, aldri igjen 😅 Hvertfall ikke det hotellet eller plassen, Evita resort i Faliraki. Elendig mat, og hotellet burde ikke blitt beskrevet som 4+, heller 2 eller 1 🙈 Andre gangen var jeg en uke i Kallithea. Helt fantastisk 😍 Må sies at jeg er ikke så bereist, men er glad jeg reiste tilbake for å få et annet inntrykk av Rhodos 😅 Bodde på et leilighetshotell, så styrte det meste av maten selv. Kort vei til stranden. Blåste mye og var en del bølger så ikke noe for små barn hvertfall. 20 min men buss til Rhodos by, og der har du mange muligheter om du ikke vil ha en stille og rolig ferie 😊 Anonymkode: a3f68...7cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #10 Del Skrevet 15. januar 2020 Tusen takk for alle svar 😊 Tenker Rhodos er utelukket, men skal sjekke ut de andre stedene dere skriver også😊 Har dere flere tips så fyr løs😊 Anonymkode: da11b...e54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #11 Del Skrevet 15. januar 2020 Glemte å skrive at det knapt er all inclusive i Parga og Skiathos. Det er nok av restauranter i alle prisklasser. Noe av sjarmen er å prøve nye restauranter på kvelden. Til lunsj på stranda så kan du ofte velge mellom flere steder. Kan jeg spørre om hvorfor dete ønsker all inclusive? Anonymkode: 56a55...633 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #12 Del Skrevet 15. januar 2020 T. S her. Mannen som ønsker all inclusive, ihvertfall hvis det blir 2 uker. Jeg for min del er fornøyd med frokost inkludert og tenker reise er like så mye mat og prøve litt forskjellige restauranter 😊 kommer selvfølgelig an på pris, har bare fått høre at mat i Hellas kan være dyrt, i og med at prisene blir skrudd opp når turistene kommer. Så det er derfor vi vurderer all inclusive, men er selvfølgelig åpen for andre forslag. spørsmålet nå er om vi skal være der i 1 eller 2 uker, synd at apollo ikke tilbyr reiser på 10 dager. Anonymkode: da11b...e54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #13 Del Skrevet 15. januar 2020 Jeg drar til ulike steder i Hellas et par ganger i året og synes ikke det er dyrt å spise ute. Jeg er knapt på restaurant her hjemme. Du velger også hvor dyrt du vil spise. Bare å sjekke opp restauranter på Tripadvisor eller i fb- grupper. For meg er det en viktig del av ferien å spise på ulike steder. I tillegg så støtter man de lokale. Jeg vet at Kreta har en del all inclusive hoteller. Anonymkode: 56a55...633 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #14 Del Skrevet 15. januar 2020 Veldig varmt, mye mygg og ikke lov å kaste dopapir i do. Anonymkode: 19f01...a2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2020 #15 Del Skrevet 16. januar 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Veldig varmt, mye mygg og ikke lov å kaste dopapir i do. Anonymkode: 19f01...a2f Vært mange ganger i Hellas og på forskjellige øyer, aldri sett en eneste mygg🤷🏼♀️ Anonymkode: 8f59d...65b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enkefru Skrevet 16. januar 2020 #16 Del Skrevet 16. januar 2020 Ønsker dere all inclusive, så dra til Tyrkia eller Spania. All inclusive ødelegger for lokal turistnæring. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2020 #17 Del Skrevet 16. januar 2020 On 1/15/2020 at 6:05 PM, AnonymBruker said: Hei! Jeg og mannen vurderer å reise til Hellas i sommer.. Vurderer Rhodos, men også Sivota. Noen som har vært på en av stedene eller begge? Har du tips til andre plasser mottas det med takk, helst ikke for langt unna sentrum og strand. Har sett på reiser via apollo, der står valget mellom 1-2 uker så har du tips på hva vi skal velge så skrik ut😊 tenker at på det "rette" stedet så kan en uke være litt lite, mens to uker på "feil" sted blir mareritt.. vi har heller ingen barn og håper på å finne hotell med all inclusive. vi reiser juli/august. Anonymkode: da11b...e54 prøv 9-11 dager, synes det er passe. også ok å bo to ulike steder i løpet av en ferie, eks kombinere by med mer fredelig. går plenty med fly til Hellas, greit å få til annet enn "7 ELLER 14" dager og nei - maten er ikke dyr i Hellas (men uansett reisemål smart å unngå de overturistifiserte stedene). All inclusive må da være verdens kjedeligste feriekonsept. Anonymkode: d54e4...6e5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2020 #18 Del Skrevet 17. januar 2020 Vær så snill - ikke all inclusive. Både for deres egen del, og for de lokale sin del. For det første - mange har en tendens til å servere maten flere ganger, altså at de rydder maten inn etter middag, etter at den har stått et par-tre timer, og serverer det samme neste bordsetning. For det andre, dere går glipp av mange lokale delikatesser. For det tredje, mange er avhengig av at turistene spiser ute for å overleve. Maten i Hellas er ikke dyr. Når det er sagt, jeg har vært mange ganger på Rhodos og trives der. Rhodos by er kanskje ikke særlig autentisk gresk, det er en vanlig by. Men med nydelige mennesker. Jeg setter pris på muligheten til å være både på strandferie og "storby"-ferie. Det går også båter fra Mandraki til ulike øyer og steder, så Rhodos er et godt utgangspunkt. Anonymkode: 032ab...161 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #19 Del Skrevet 21. januar 2020 Aegina øy 👌 Anonymkode: 671f1...f82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulrikke Skrevet 29. januar 2020 #20 Del Skrevet 29. januar 2020 Naxos! Agios Prokopios eller Agia Anna / Plaka Og dropp all inclusive! Vi har vært noen ganger på det med fire unger, da var det ekstremt praktisk og greit! Men nå som vi bare er to voksne og en tenåring? Nei takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå