AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #1 Del Skrevet 15. januar 2020 Jeg har kjøpt en nydelig potterose, men jeg har de minst grønne fingrene i verden, og trenger litt hjelp for å få denne planten til å trives. På Plantasjens hjemmesider står det "Klipp ned hele planten etter blomstring, så svarer planten med nye greiner og knopper.". Hvor mye skal ejg da klippe? Klippe bort de visne blomstene? Klippe bort ALT som titter over jorden i potten? Anonymkode: fdaa3...e78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 15. januar 2020 #2 Del Skrevet 15. januar 2020 (endret) Jeg pleier å la det stå 5-10 cm igjen. Klipper helt bort alle skadde eller svake grener og lar noen kraftige stå igjen. Når du klipper er det greit å klippe litt på skrå like over der du ser det kan komme et nytt skudd (et lite merke/ antydning til skudd i grenen/ tydelig skudd som har begynt å vokse, som på bildet under). Og saksen du kutter med bør være helt ren Endret 15. januar 2020 av Rumle 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #3 Del Skrevet 18. januar 2020 På 15.1.2020 den 17.31, Rumle skrev: Jeg pleier å la det stå 5-10 cm igjen. Klipper helt bort alle skadde eller svake grener og lar noen kraftige stå igjen. Når du klipper er det greit å klippe litt på skrå like over der du ser det kan komme et nytt skudd (et lite merke/ antydning til skudd i grenen/ tydelig skudd som har begynt å vokse, som på bildet under). Og saksen du kutter med bør være helt ren Tusen takk! Anonymkode: fdaa3...e78 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå