AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #1 Skrevet 15. januar 2020 Jeg er blitt helt alene om omsorgen for to barn i bhag og barneskole, 100% jobb og fem ukers ferie pr år. Hvordan løser andre i samme sit alle skoleferiene, særlig den lange sommerferien? Tenker da på dere som ikke har en annen foresatt å dele ferien med (og som ikke har besteforeldre som kan bistå). Maks opphold SFO/ sommerskole? Hva med når barna er for store til SFO? Sommerleir? Har noen spesielle avtaler / ordninger m arbeidsgiver som jobbe inn hjemmefra på kvelder og evnt avspasere ? Ekstra ulønnet ferie? Jeg forventer overhodet ingen særbehandling av arbgiver, men vil gjerne høre om noen har gode kreative løsninger som gir barna noe mer ferie m foresatt enn de lovfestede 5 uker i året. Anonymkode: 8c838...c3d
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #2 Skrevet 15. januar 2020 Hvor bor du? i Oslo har de Hudøy barna kan reise på 5 eller 12 dager. Veldig bra tilbud. Eller så er det jo la barna være aks hele tiden de har åpent. Mange fritidsaktiviteter har også sommerskole fra ca 9-15 el. Anonymkode: 6bd43...829 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #3 Skrevet 15. januar 2020 Jeg som barn i en slik situasjon ble sendt på sommerleir av diverse slag fotballeir, rideleir osv. Synes det var veldig stas! Nå er jeg selv voksen, men har gode minner fra det enda. Min mor var alene og i 100% jobb så hun løste det slik. Anonymkode: a4f84...5d2
Sokkar Skrevet 15. januar 2020 #4 Skrevet 15. januar 2020 SFO holder ofte opent. Bha holder opent. Så da hadde barna fri i ferien min 😊 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #5 Skrevet 15. januar 2020 Da jeg var barn var jeg stort sett hjemme alene om sommeren, med mindre andre foreldre eller slektninger tok oss med på tur. Gikk helt greit det. Anonymkode: 84b6f...703
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2020 #6 Skrevet 19. januar 2020 Hjemme alene. Her følger sfo skoleruta, dvs. 8 uker stengt på sommer. Og barnehagen er stengt 3 uker. Uten å ha andre tilbud tilgjengelig. Så vi har øvd mye på å være hjemme alene, pluss hatt brannøvelser i huset, i tillegg til info om hvordan og hvorfor ringe til nødetater 110, 112 og 113. Barna har blitt selvstendige og flotte, MEN jeg trives ikke med denne løsningen. Nå er de så store at det går bra, men likte det ikke når de var mindre. Jeg ble alene med de når de var 6og8 år gamle. Anonymkode: 43b4c...d85
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå