AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #1 Skrevet 15. januar 2020 Hei. Er veldig sjenert og har fått en hemoroide. Har brukt veldig lang tid på å endelig bestille meg en legetime med spesialist. Fikk nå vite at denne «konsultasjonen» ville koste 2200kr, noe jeg egentlig ikke har råd til. Begynner da å lure på om det kanskje er best å gå til fastlegen? Er dette vanlig, har noen gjort det før? Synst det er litt kleint at fastlegen min skal se oppi rumpehullet mitt liksom.. tenkte eventuelt på å sette på strikker? Når man bestille legetimen må jo man ohså skrive hva man skal gjøre der... jeg vet de er leger å alt men synst dette er veldig ubehaglig. Kunne noen plis beroliget meg litt å fortalt om egen erfaring? Hilsen redd 19år gammel jente:/ Anonymkode: 59520...06b
studerende Skrevet 15. januar 2020 #2 Skrevet 15. januar 2020 De fleste fastleger ser 3-4 rumpehull, et par vaginaer og minst en penis hver eneste uke. Fastlegen har sannsynligvis glemt hemorroiden din før han/hun skal gå til lunsj.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #3 Skrevet 15. januar 2020 Om det er en ukomplisert hemoroide vil legen antageligvis anbefale deg en eller annen hemoridekrem + generelle råd (hold deg i aktivitet, drikk mye vann, fiberrik kost). du kan jo prøve med hemoridekrem først, som fås reseptfritt på apoteket? Anonymkode: e1a28...4ea
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #4 Skrevet 15. januar 2020 Jeg gikk til legen, hun kjente i ræva mi med en finger, ga meg en resept, stikkpiller i 12 dager, borte. Null stress. Det gikk bra for meg, jeg er en 23 år gammel jente som liker å pynte meg og som gutter ikke tror at prumper. Det er helt normalt for legen å undersøke sånt. Legen min er forøvrig nesten like gammel som meg, og ingenting endra seg etter at hun gjorde det mellom oss eller med stemninga. Du kommer til å føle deg så mye bedre når du bare har gjort det. 👍 Anonymkode: c77d5...e53
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #5 Skrevet 15. januar 2020 Hvorfor skal du til spesialist? Som nevnt over, det finnes hjelpemidler på apoteket. Og så må du selvsagt finne bakgrunnen for hemoroidene dine, f eks forstoppelse og mye pressing. Forstoppelse kan behandles med f eks svisker, duphalac eller annet som virker drivende. Anonymkode: f2732...ec6
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #6 Skrevet 15. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg gikk til legen, hun kjente i ræva mi med en finger, ga meg en resept, stikkpiller i 12 dager, borte. Null stress. Det gikk bra for meg, jeg er en 23 år gammel jente som liker å pynte meg og som gutter ikke tror at prumper. Det er helt normalt for legen å undersøke sånt. Legen min er forøvrig nesten like gammel som meg, og ingenting endra seg etter at hun gjorde det mellom oss eller med stemninga. Du kommer til å føle deg så mye bedre når du bare har gjort det. 👍 Anonymkode: c77d5...e53 btw, kosta meg 120 kr elns. Anonymkode: c77d5...e53
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #7 Skrevet 15. januar 2020 Ja har prøvd 3 typer av salver, ingenting fungerer... men takk alle sammen, skal avbestille den timen å heller få time hos legen. TS Anonymkode: 59520...06b
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #8 Skrevet 15. januar 2020 Det var kjempedyrt, dette er jo noe legen eventuelt kan henvise deg til sykehuset for. Mye billigere. Da betaler du bare en egenandel på sykehuset. Anonymkode: 696c3...3b4
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #9 Skrevet 15. januar 2020 Oi, ikke betal 2200 kr for noe du får mye billigere hos fastlegen! Helt enig med de over her, dette bryr legen din seg nada om:) Dette er null skam, rumpa er bare en kroppsdel som alle andre, og en hemoroide er bare en åreknute. P.S. Husk at strikkligering kun kan gjøres på innvendige hemoroider. Anonymkode: 9112a...b1c
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #10 Skrevet 15. januar 2020 Jeg ble henvist fra fastlegekontoret til gastrolog på lokalmedisinsk senter, hvor de satte strikk på. Anonymkode: b3f3d...c61
Tiuren Skrevet 15. januar 2020 #11 Skrevet 15. januar 2020 Legen bryr seg ikke om ræva di.... Selv om legen min sa "dette er ikke så kjekt for hverken deg eller meg" med et smil når han tok på hansker... Men prøv gjerne krem og stikkpiller først.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå