AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #1 Skrevet 15. januar 2020 Jeg har skrevet et dikt om et tema som opptar meg og jeg setter stor pris på dersom noen her har lyst til å komme med noen tilbakemeldinger på det. Syns du det var bra blir jeg glad for å høre det, syns du det var dårlig blir jeg glad for tilbakemeldinger om hvordan det kunne vært bedre. Takk på forhånd :) Et barn gråter Et barn gråter Det er ikke mett Fiskeboller i hvitsaus Det smaker ikke godt nok Et barn gråter Det er ikke mett En skje med ris om dagen Det er ikke mat nok Et barn gråter Det savner mamma Hun jobber turnus Er tilbake i morra Et barn gråter Det savner mamma Bomben smalt Begravelse i morra Et barn gråter Det så noe vondt på tv-en Krig og elendighet Godt pappa fikk skrudd av Et barn gråter Det så noe vondt fra vinduet Krig og elendighet Hjelp! Kan noen skru det av? Isabel.B Anonymkode: 74fa3...39c
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #2 Skrevet 15. januar 2020 Dette bar preg av barneskolen. Går du kanskje i 7.klasse? Mao jeg syns det var særs dårlig! Anonymkode: ec469...809 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #3 Skrevet 15. januar 2020 Det har potensiale men slik det er skrevet nå er det ikke veldig bra. Anbefaler deg å lese mye dikt så skjønner du fort hva du gjør feil. Er noe med valg av enkelte setninger, og det hele blir litt enkelt. Bygg videre på det og avansert så kan det bli bra. Anonymkode: fea9d...62f 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #4 Skrevet 15. januar 2020 Ikke bruk «i morra», men «i morgen». Synes ikke det var noe bra, for rett-frem og lite dybde. Anonymkode: 26809...298 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #5 Skrevet 15. januar 2020 Veldig lite mellom linjene. Få lag i teksten. Få metaforer o.l., og lite kreativt språk og bruk av virkemidler. Råder deg til å lese veldig mye dikt, og å skrive mye selv. Etter hvert blir du nok bedre Anonymkode: 0b64c...bf5 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #6 Skrevet 15. januar 2020 Man må ikke ha standard diktform, men det er enklere med enn uten. Ikke akkurat noe kunststykke fra meg, men eksempel på annen ordbruk: En tåre triller ned barnets kinn, Et morsavn kommer i hjertet inn. En lyd, et brak, en kraftig smell Bombens kraft kan sprenge fjell Til høyre ligger en damesko. Blodet renner der hun stod. Anonymkode: 1460f...fcf 1
Gjest Familytree Skrevet 16. januar 2020 #7 Skrevet 16. januar 2020 Jeg liker ustrukturert og ungdommelig skriving. Som å puste frisk luft, du har mye å forbedre med dette som definerer stilen, men jeg liker dette. Jeg liker at du oppnådde harmoni i det repeterende, selv om denne ressursen er ikke veldig bra noen ganger. Lykke til!😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå