AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #1 Del Skrevet 15. januar 2020 Jeg har i mange år vært svært stillesittende og får lett ganske vond gangsperr om jeg trener. (Får gangsperr av 10 minutter trening liksom). Kan jeg ta ibux mot gangsperr i en periode? Anonymkode: 06e22...bab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #2 Del Skrevet 15. januar 2020 Nei det skal ikke være nødvendig å bruke smertestillende for gangsperr. SÅ grusomt vondt er det ikke, og man skal faktisk også helst unngå å trene om man tar ibux fordi det påvirker blodsirkulasjonen til tarmen i tillegg til at NSAIDS ikke er særlig bra for magesekken i forhold til utvikling av magesår. Du bør begynne å trene ganske jevnt og trutt så får du nok mindre gangsperr etterhvert. Anonymkode: a90b9...9b2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muscae Skrevet 15. januar 2020 #3 Del Skrevet 15. januar 2020 Kjøp voltarolgel på apoteket, og smør der det er verst. Det virker mer lokalt, så du slipper å behandle hele kroppen når det bare er lår og legger som er vonde, feks. Og det går fort til du ikke lenger blir støl, om du trener litt regelmessig. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #4 Del Skrevet 15. januar 2020 Jeg kan bli helt grusom støl hvis jeg gjør nye øvelser. Varer i flere dager og har problemer med å reise meg. Men så går det over, og det blir ikke like ille neste gang. Ville ikke brukt smertestillende, det beste er å bevege seg og forsøke å ikke spenne seg selv om man føler seg stiv. Anonymkode: c9137...170 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2020 #5 Del Skrevet 17. januar 2020 Det som fungerer er å bevege seg å gjøre noen lette øvelser. Anonymkode: d457b...58d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Splittbinders Skrevet 17. januar 2020 #6 Del Skrevet 17. januar 2020 På 15.1.2020 den 14.47, AnonymBruker skrev: Jeg har i mange år vært svært stillesittende og får lett ganske vond gangsperr om jeg trener. (Får gangsperr av 10 minutter trening liksom). Kan jeg ta ibux mot gangsperr i en periode? Anonymkode: 06e22...bab Jeg ville unngått det. Legg heller treningen på et lavt nok nivå i starten slik at du blir minst mulig støl, og øk heller gradvis. Du sier ikke _hva_ du trener, men det kan hjelpe å "trappe litt ned" etter økta - feks gå eller jogge heeelt rolig i feks fem minutter når du er ferdig. Også vi du merke at du gradvis blir mindre støl av samme belastning, hvis du fortsetter å trene :). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cerasus Skrevet 17. januar 2020 #7 Del Skrevet 17. januar 2020 Nei. Ikke bruk ibux for stølhet. Trøst deg selv med at det blir bedre, og at stølheten avtar litt for hver treningsøkt du gjennomfører. Det tar ikke mange økter før det blir vesentlig bedre. Stå på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå