Gjest saftelsker Skrevet 4. juni 2005 #1 Del Skrevet 4. juni 2005 Hei, jeg har et spørsmål til dere. Har kuttet ut flytende sukker, men drikker mye saft(fun light). Det sies at det ikke finnes sukker i den, men er det likevel fetende? Med tanke på søtningsmidler som tilsettes i slike drikker? Jeg pleier å lage saft hver gang jeg er innom kjøkkenet. Prøver på den måten å få i meg nok drikke(vann) for dagen. Er det usunt å tilsvare saft med vanlig vann? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 4. juni 2005 #2 Del Skrevet 4. juni 2005 Usunt er IKKE det samme som fetende!!! Ja, det ER usunt å drikke sukkerfri saft i stedet for vann, men ikke fordi det er fetende. Men tenk heller på alle syntetiske smaks-, farge- og søtstoffer du får i deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 4. juni 2005 #3 Del Skrevet 4. juni 2005 Jeg drikker funlight icetea, massevis hver eneste dag. Jeg klarer ikke å drikke nok væske i løpet av dagen hvis jeg ikke har en flaske ved siden av meg til enhver tid. Og lunkent vann er ikke godt. I isteen er det fem kalorier pr halvliter, så du kan trygt drikke massevis, kalorimessig sett. Det andre gidder jeg ikke å bry meg om, jeg er sikker på at det er sunnere å få i seg nok værske enn å unngå disse stoffene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Darcy Skrevet 4. juni 2005 #4 Del Skrevet 4. juni 2005 Jeg drikker masse fun light hver dag, det er eneste muligheten jeg får i meg noe særlig væske på, noe mer enn et halvt glass vann klarer jeg ikke, så det er jo bedre enn å ikke få i seg noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Letti Skrevet 5. juni 2005 #5 Del Skrevet 5. juni 2005 I Grete Roede kursbok så er Fun Light JA drikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 5. juni 2005 #6 Del Skrevet 5. juni 2005 I Grete Roede kursbok så er Fun Light JA drikke. Det er det ja, men JA-mat i GR er ikke det samme som "spis hvor mye du vil" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lita84 Skrevet 5. juni 2005 #7 Del Skrevet 5. juni 2005 Tror nok Fun Light er noe av det bedre du kan drikke. Bedre å drikke den enn å ikke drikke vann. Men husk på pH`en da. Surt ødelegger tennene. Nå driver jeg med LavKarbo slanking, og søtningstoffer er ikke fyfy der heller (litt avhengig av hvilken fiosofi du følger). Det som man kan se er at fler og fler reagerer på søtningsstoffene som blir tilsatt, og dermed hemmer vekttap. Dette gjelder også f.eks. Aspartam i Light brus.. Men jeg drakk også masse FunLight når jeg gikk over til å drikke mer vann - uten hadde det ikke blitt vann! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 5. juni 2005 #8 Del Skrevet 5. juni 2005 Den får blodsukkeret ditt til å fly til værs og det er ikek heldig for fettforbrenningen . Jeg ville ikke drukket det så mye, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 6. juni 2005 #9 Del Skrevet 6. juni 2005 Den får blodsukkeret ditt til å fly til værs og det er ikek heldig for fettforbrenningen . Jeg ville ikke drukket det så mye' date='[/quote'] Litt energi har aldri skadet noen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest assa Skrevet 6. juni 2005 #10 Del Skrevet 6. juni 2005 Aspartam får vell ikke blodsukkeret til å stige? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nin@ Skrevet 6. juni 2005 #11 Del Skrevet 6. juni 2005 Slike kunstige søtstoffer påvirker ikke blodsukkeret. Hvis de gjorde det ville det vært farlig å få i seg for f.eks. diabetikere. Blodsukkeret påvirkes når bukspyttkjertelen skiller ut insulin ved sukkerinntak. Dette skjer kun ved inntak av sukker eller andre karbohydrater. Det eneste som kan forårsake denne prosessen er karbohydrater. Men, kunstige søtstoffer kan gi økt sultfølelse hos enkelte. Dette er veldig individuelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå