Gå til innhold

Noen som vet hva sånne røde prikker kan være? (Bilde)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt sånne røde prikker leenge, i 2 mnd. Ikke mange om gangen, men 2-3 stk også går de over av seg selv så kommer det nye. Trodde det ble borte da jeg ikke har sett de på et par uker, men  nå har det kommet igjen, på fingrene og nå også på tærne. De klør ikke, de svir bare om jeg klemmer på de, har prøvd å klemme på en for å se hva som er inni, da kommer det blank veske ut. Noen som vet? Har også hatt vondt i leddene men det har kanskje ikke noe sammenheng?

60F3F1D2-4A55-4831-B786-F9A28698077B.jpeg

Anonymkode: b07f6...f44

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Insektbitt. Veggdyr?  Noe katten har dratt med seg til sengen din?

Anonymkode: fa006...3de

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Insektbitt. Veggdyr?  Noe katten har dratt med seg til sengen din?

Nei, er nok ikke noe av det. Familien min har ikke noe sånne. Og vi har ikke katt.

ts

Skrevet

Det var akkurat slik vi fant ut at vi hadde veggdyr.  Men får selvfølgelig håpe dere ikke har det.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var akkurat slik vi fant ut at vi hadde veggdyr.  Men får selvfølgelig håpe dere ikke har det.

Men da hadde vel de andre i huse også hatt røde prikker og jeg hadde hatt andre steder enn tærne og fingrene? 

ts

Skrevet

Moren min får røde prikker på hendene om hun spiser sitrusfrukter av noe slag. Kan det være en type allergi du har, mot noe du spiser? Tenk etter om du har begynt å spise noe nytt, eller mer av noe vanlig, de siste par mnd.

Jeg får kuler i huden rundt munnen om jeg spiser mer enn ett enkelt eple en dag. Spiser jeg flere dager på rad, får jeg disse kulene som virker som kviser (men de er ikke det, ingenting kommer ut og de er harde).

Alt jeg sier er at det kan være noe du reagerer på, som du ikke tåler. Håndsåpen på badet? Såpen i dusjen, er den noe nytt? Mat?

Anonymkode: dcdfc...fd4

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men da hadde vel de andre i huse også hatt røde prikker og jeg hadde hatt andre steder enn tærne og fingrene? 

ts

Det var kun det ene rommet som hadde. Så hver gang folk sov der fikk de bitt. Ble kun bitt på ankel/håndledd ettersom vi sov i pysjamas, og de ikke kom til andre steder. Fikk hjelp av forsikringen og kvitt krypene før bestanden bestod av 10dyr 🙂 

Skrevet

Skabb?

Anonymkode: 1e903...00d

Skrevet

Det ser ut som en ren og helt udramatisk allergisk reaksjon. Som en over her påpeker - forsøk å holde øye med hva du vasker deg med eller spiser og noter hva du var i kontakt med i timene og dagene før de røde nuppene bryter ut. 

Trolig finner du ikke ut hva det skyldes - jeg har og har hatt sånne til og fra i årevis. Får dem typisk når jeg samtidig har allergisk reaksjon (fra mat eller pollen) og en fysisk påkjenning på huden (som å rispe eller stikke deg på noe, eller der hud gnager mot klær eller sko). Er bare en form for irritert hud. 

Anonymkode: efc2f...ac5

Skrevet

Vet ikke om det er det samme, men jeg kan få lignende prikker på utsiden av fingrene en gang i blant. Legen forklarte at det bare var en uskyldig autoimmun greie. 

Anonymkode: 0d088...d67

Skrevet

Jeg har noe liknende som jeg kun får på fingrene. I starten var det bare på den siden av pekefingeren som er mot tommelen, og bare på ene hånden, og bare et par prikker. Så har det gradvis blitt mer som eksem som noen ganger er på opp til 4 fingre på begge hender. Kommer og går.. I starten var det bare sånn 1-3 røde klumper som ikke klødde men nå kan det klø litt. Aner ikke hva det er, legen ba meg prøve en kortisonkrem men det ga ikke noe spesielt effekt. Mine startet i 2012-2013 og har da veeeeldig gradvis blitt verre.

Anonymkode: f1605...cee

Skrevet

Jeg får slike når jeg får utbrudd av eksem. 

Anonymkode: afd88...57f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...