AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #1 Skrevet 15. januar 2020 Hei dere! Til høsten skal jeg starte på psykologutdanningen, gleder meg veldig. Spørsmålet er bare HVOR? Det står mellom NTNU, UIB eller UIO. Noen som har gode/dårlige erfaringer fra disse studiestedene? Har sett at UIO høst har høyest snitt, sier det noe om skolen, eller er det bare at Oslo som by er populær? :-) Liker alle tre byene og trenger derfor litt hjelp til å bestemme meg! Anonymkode: cdc6f...d0b
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #2 Skrevet 15. januar 2020 Se på hvordan studiet er lagt opp de ulike stedene. Vet at NTNU har klinisk helt fra første året. Siden en psykolog skal jobbe klinisk tenker jeg at det er en stor fordel å få prøve helt fra start. Da kjenner du fort om dette er noe for deg. Trondheim er en kjempefin studiene, kåret til Norges beste flere ganger om jeg ikke tar feil. Anonymkode: ff101...0bb 3
Hudpleier Skrevet 14. juni 2020 #3 Skrevet 14. juni 2020 UiO er kjent for å ha elendig studiemiljø på psykologi. Det har vært store problemer med frafall. Mye spisse albuer og folk deler ikke kunnskap fordi konkurransen er så høy. Det har til og med vært protester fra studenter der pga dårlig studentmiljø. NTNU er kjent for godt studiemiljø, Bergen er også veldig bra. Kjenner ikke til Tromsøs studiemiljø, men nordlendinger er lette å komme i kontakt med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå