AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #1 Skrevet 15. januar 2020 Hei! Jeg går førsteåret på medisinstudiet i utlandet, og må skaffe praksisplass på sykehuset hjemme i minst 4 uker i sommer. Noen som har tips til hvordan jeg går frem for å få det? Må jeg søke på sommerjobber som ligger ute, eller må jeg sende en søknad til alle avdelingene der jeg tenker jeg kunne fått plass eller hvordan gjør jeg det? Jeg har fått en liste over oppgaver jeg må utføre i praksisperioden som f.eks blodprøve, injeksjoner, administrativt arbeid osv. Takk på forhånd hvis noen har noen innspill! Anonymkode: 4a2ef...0ed
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #2 Skrevet 15. januar 2020 Må det være på sykehus? Hvis ikke så kunne du søkt på sommerjobb som helsesekretær på legekontor, de gjør jo alle de tingene du nevner. Anonymkode: 70d7c...16a
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #3 Skrevet 15. januar 2020 Du kan søke om jobb, evt praksisplass om du ikke får jobb, men du bør uansett være tidlig ute. Anonymkode: 984f7...2a9
Mhmjadda Skrevet 15. januar 2020 #4 Skrevet 15. januar 2020 Hva har de eldre studentene gjort? Du kan jo alltids søke sommerjobb, men spørsmålet er om du får den tjenesten du trenger ut av det. En praksisplass vil jo gjerne være mer tilrettelagt, særlig hvis du skal gjennomføre oppgaver som sommervikarer vanligvis ikke gjør.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #5 Skrevet 15. januar 2020 48 minutter siden, Mhmjadda skrev: Hva har de eldre studentene gjort? Du kan jo alltids søke sommerjobb, men spørsmålet er om du får den tjenesten du trenger ut av det. En praksisplass vil jo gjerne være mer tilrettelagt, særlig hvis du skal gjennomføre oppgaver som sommervikarer vanligvis ikke gjør. Enig i dette. Hør med eldre studenter hvordan de løste dette. Når det er spesifikke ting du må innom, er det ikke sikkert det vil være mulig innenfor rammene av en sommerjobb. Anonymkode: a7916...89a
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #6 Skrevet 15. januar 2020 Ingen førsteårs medisinerstudent får sommerjobb på sykehus (eller du kan jo bli portør, men ikke relatertt til faget), de kan helt ærlig ikke en dritt som er relevant. Du bør snakke med eldre studenter på studiet og høre hvordan de gikk frem, evt så er det jo å ringe sykehusene som er aktuelle for deg å spørre. Men sommeren er en travel tid med minimumsbemanning, og å ha deg der vil jo binde opp ressurser som egentlig kunne vært bedre brukt, så du bør ikke belage deg på at det blir enkelt. Anonymkode: b7593...49b 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå