AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #1 Del Skrevet 15. januar 2020 Når jeg hørte om dette fenomenet som liten tenkte jeg at det var krigshelter, adelige osv som gikk under dette begrepet frimurer 😄🤔 Men det virker som det er like mye "vanlige folk" som er med. Har datet tre stykker som har nevnt frimurerlosj, hvorav to påstod at de var med (begge jobber som håndtverkere), og sistemann jobbet som en form for "tjener" og var under vurdering, altså han drev å styret rundt, handlet mat for flere tusen i forkant av møter osv.... Utover det vet jeg lite om Frimurerlosjen. Virker som det er veldig hysj-hysj, og de avbildes med flotte uniformer med medaljer og sverd. Må si jeg fant det litt avtennende når datene mine fortalte at de var del i dette, men vet ikke helt hvorfor. Jeg føler på en måte at det bare er en gjeng med mannfolk som leker vellykkede i gutteklubben grei og alt de holder på med er superduperhemmelig. Hva tenker dere? Anonymkode: d0492...fb8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #2 Del Skrevet 15. januar 2020 De jeg kjenner som er medlem... vel, de har ingen status i samfunnet ellers. Dette er folk som bare trenger en fritidsklubb der de blir sett og hørt av andre nolduser. Anonymkode: 39b4e...52d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiyo Skrevet 15. januar 2020 #3 Del Skrevet 15. januar 2020 Jeg har fordommer mot folk som er frimurere. Det høres utrolig teit ut. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #4 Del Skrevet 15. januar 2020 De føler seg vel viktige med alt dette hemmelighetskremmeriet sitt. Kjente en sånn losjegubbe en gang, som jeg forsøkte å fritte ut noen detaljer ut av. Men det var ikke mye han ville fortelle, men noe fikk jeg da ut av ham. Bl.a. at de driver med ofringer av et eller annet slag. Dette ble jeg jo veldig nysgjerrig på, og så for meg ofringer av levende vesener og det hele. Han nektet ikke for det, men ville ikke bekrefte det heller. For meg virket det som om det var noe litt mørkt og okkult over hele klubben. Noe litt ekkelt. Jeg kunne ikke ha vært sammen med en som går i losjen, for jeg ville ikke ha vært komfortabel med alle disse hemmelige greiene. At han vet noe jeg ikke vet osv...Nei takk. Anonymkode: 537e2...a47 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 15. januar 2020 #5 Del Skrevet 15. januar 2020 Det er en klubb for rike gubber. Tror ikke det er så mange håndtverkere blant dem gitt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2020 #6 Del Skrevet 16. januar 2020 Det er et hemmelig "brorskap" blandt de som vil være noe, bli sett opp til og føle at de tilhører eliten i samfunnet. De har iblandet elementer fra det okkulte, religiøse og masse hemmelightskremmeri. Med andre ord.... en gjeng pompøse og selvhøytidlige tullinger som elsker å føle seg skittviktige. Anonymkode: 97196...1f3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klossmajor Skrevet 16. januar 2020 #7 Del Skrevet 16. januar 2020 Jeg kan ikke huske å ha sett noe om Frimurerlosjen i media den siste tiden. Derimot har det vært litt styr rundt herreklubben Norske Selskab. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2020 #8 Del Skrevet 16. januar 2020 På 15.1.2020 den 16.04, SupaWoman skrev: Det er en klubb for rike gubber. Tror ikke det er så mange håndtverkere blant dem gitt. Frimurere er ikke bare rike gubber. Jeg vet om to som er medlem, en jobber i bokhandel og en er ufør. Anonymkode: 009ee...171 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2020 #9 Del Skrevet 16. januar 2020 Nå kan jeg ikke så masse om frimurerne, kan mer om Odd Fellow. Men de jeg kjenner som er med er helt normale folk. Leste engang en bok om frimurerne, spurte da han ene jeg kjenner om det stemmer, og mye stemte men var også mye som var overdrevet. Men både Frimurerene og Odd Fellow bruker mye symbolikk,men vet ikke om de har samme symbolene og ritualer. Eks kiste for å hedre døde, grotte lignende rom som brukes av de som taes opp. Anonymkode: 75791...305 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå