Gå til innhold

Hvilke fly flyr over Antarktis?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dette passasjerfly? Jeg trodde ikke at noen fly krysser Antarktis pga mangel på landingsplass og sterk vind. 

9696C626-E706-40F1-8EB2-FB6EAE4C7DBF.png

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde vært interessant å vite. 

Anonymkode: 69295...c02

• Liker 1
Skrevet

Nå finner jeg ikke flyet igjen 

Skrevet

Vel, det var i hvertfall Australiere, og et vanlig passasjerfly

Anonymkode: 75528...72b

• Liker 1
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, det var i hvertfall Australiere, og et vanlig passasjerfly

Tror du det er en vanlig rute, eller noe spesielt?  Jeg har alltid hatt lyst til å fly over antarktisk, men etter å ha googlet på det, så er ikke det en rute de foretrekkrer av mange grunner, selv om de nok hadde spart tid på det

Skrevet
1 minutt siden, Pipaluk said:

Tror du det er en vanlig rute, eller noe spesielt?  Jeg har alltid hatt lyst til å fly over antarktisk, men etter å ha googlet på det, så er ikke det en rute de foretrekkrer av mange grunner, selv om de nok hadde spart tid på det

Jeg bare sjekket infoen som stod på skjermbildet, OneWorld Livery er et flysamarbeid mellom 13 forskjellige land, og Qantas er Australias hovedflyselskap for passasjerfly

• Liker 1
Skrevet

Er jo mulig de har tatt en omvei på grunn av trafikk eller vær/vind, spesielt nå mens det brenner i Australia, det har vært vulkanutbrudd på New Zealand, og på Fillipinene -så kan det nok hende det er noe uvanlig flyaktivitet på grunn av slike ting, vet ikke

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke et vanlig rutefly, i og med at det ikke har callsign, destinasjon og avreisested, så er det enten en testflight eller at noen har det til et formål, feks teste utstyr. 

Anonymkode: 2e1fc...310

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke et vanlig rutefly, i og med at det ikke har callsign, destinasjon og avreisested, så er det enten en testflight eller at noen har det til et formål, feks teste utstyr. 

Anonymkode: 2e1fc...310

De kan ha vært utenfor dekning.  Det er ikke uvanlig at callsign dukker opp jo lengre nord de flyr.

Skrevet
11 minutter siden, Pipaluk said:

https://www.antarcticaflights.com.au

Er det dette opplegget? Er det sommer der nå?

Er sommer i Australia nå ja -hehe, har alltid syntes det var snodig akkurat dette, selv om det er helt naturlig

• Liker 1
Skrevet

Krysser Antarktis?
Hvor, når, hvordan?

Anonymkode: 7d64c...26e

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Krysser Antarktis?
Hvor, når, hvordan?

Anonymkode: 7d64c...26e

Antarktis kl 09.22, med fly.

Anonymkode: b86b6...a73

• Liker 1
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Antarktis kl 09.22, med fly.

Anonymkode: b86b6...a73

Jeg gikk ut fra de krysset Antarktis etter å ha sett posisjonen uten rute. Tror du at den har krysset, eller bare beveget seg på det øvre plan? Når jeg googler på ruta, så flyr de ikke så langt sør.

ts

3F0CBE67-BE9D-4851-B2A7-96499D9370E0.gif

Anonymkode: 72989...2ed

Skrevet

For en spennende tråd. Dere vil jeg være venn med :)

Anonymkode: 0f722...e3b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...