AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #1 Skrevet 15. januar 2020 Hei! Jeg begynte på en høyskole utdanning i 2018 og nå som jeg er på 2. året, så føler jeg ikke dette er noe for meg. Jeg fikk tilbud om en fast jobb rett før jeg begynte på studiet. Jeg er ikke teoretisk anlagt, så derfor valgte jeg et profesjonsstudie hvor man er veldig aktiv og ute mye. Etter jeg takket nei til jobben for 2 år siden, så har jeg siden tenkt på den. Det er ikke en så høyt betalt jobb og man står litt fast med tanke på å bli forfremmet i bedriften. MEN, det er en veldig selvstendig jobb, du har ingen sjef som henger over deg hele dagen og det virker veldig fristende for meg. Jeg sliter også med sosial angst, og studiet mitt legger opp til å være veldig sosial og man skal være glad i mennesker. Jeg har også en samboer og et barn så er ikke bare å hoppe av studiet, hun ble veldig rasende forrige gang når jeg vurderte denne jobben, fremfor studiet. Jeg har allerede sendt mail til bedriften og de har muligens en fast stilling til meg på sikt, men det er ikke sikkert. Denne jobben er også ikke en jobb man vil bli gammel i. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Vil bare være fornøyd med en jobb jeg liker og ikke å gå rundt med nerver i kroppen og grue meg hver dag til skole og praksis, er en helt grusom følelse å ha. Anonymkode: 049fe...d64
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #2 Skrevet 15. januar 2020 Tenk hvordan det vil bli om 3-5 år fremover i den jobben? Hvordan vil du trives å ha det? Greit nok at det er en selvstendig jobb, men ved avgjørelser bør en alltid tenke hvordan det vil bli fremover i samme jobb. Det er lett å tro at den førse jobben denne som du blir tilbud er mulig best, for så å hoppe av studiet. Jeg hadde valgt å fortsette på studiet og få seg en bedre jobb eterhvert. Hva hvis du fortsetter på studiet og du senere får en enda bedre jobb, enn denne? Anonymkode: ff3c2...82d
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #3 Skrevet 15. januar 2020 Sliter du med sosial angst, se på studiet du går på som en god eksponering for angsen. Eksponerer du deg ikke for den sosiale angsten hva skjer da? Da blir den verre. Tro meg jeg vet Anonymkode: ff3c2...82d 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #4 Skrevet 15. januar 2020 Hva skjer hvis du hopper av studiet for å ta jobben og så blir bedriften nedlagt/du oppsagt om 7 år? Har du noe å falle tilbake på da? Anonymkode: 7a5ff...d7f 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #5 Skrevet 15. januar 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sliter du med sosial angst, se på studiet du går på som en god eksponering for angsen. Eksponerer du deg ikke for den sosiale angsten hva skjer da? Da blir den verre. Tro meg jeg vet Anonymkode: ff3c2...82d Er enig i det, men det er en kamp hver dag. Blir helt nedbrutt. Anonymkode: 049fe...d64
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå