Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har jobbet i et firma i litt over en mnd, nesten to. Jeg er innleid av et annet firma, så jobber ikke fast der. Akkurat nå for tiden er det litt stress og sånn på jobben, og i dag kasta jeg opp. Jeg sendte så melding til sjefen der å sa fra om det, og fikk ok god bedring.

Men jeg kjenner på at jeg er redd han ikke tror på meg innerst inne!? Jeg kjenner jeg er livredd at han skal tro at jeg "skulker" og ikke orker å komme på jobb. Hva tenker dere? Jeg kan jo ikke si: " det er sant altså" høres jo i hvertfall suspekt ut. :( men jeg har nok å tenke på enn å skal ha dårlig samvittighet over å være syk. Noen flere som har det slik? :)

Anonymkode: 8b5c1...8f2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor ringer du ikke? Vi har aldri lov til å sende melding der jeg jobber. 

Men tilbake til spm. Tror du overtenker det. Sjefen er sikkert bare stresset fordi han/hun må leie inn folk. Alle kan bli syke. Om du er sjeldent borte så ville jeg vertfall ikke tenkt på det. Slapp av og bli frisk med god samvittighet.

Anonymkode: 28e0b...d74

• Liker 3
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men tilbake til spm. Tror du overtenker det. Sjefen er sikkert bare stresset fordi han/hun må leie inn folk. Alle kan bli syke. Om du er sjeldent borte så ville jeg vertfall ikke tenkt på det. Slapp av og bli frisk med god samvittighet.

Han må ikke leie inn folk :) Det er ganske mange på jobb, så det går nok fint. Pluss at den store arbeidsmengden avtok i går, så det skal ikke være så stressende i dag. Jeg bare tenker at man fort kan få et dårlig bilde av noen, når de er syke såpass "tidlig" etter å ha begynt i en jobb... Men jeg jobber i grunn bare 20% der fast. Syns bare sjefen kan virke litt granskende til tider.

Skrevet

Anyone?

Skrevet

Alle kan bli syke, og så lenge de har egenmeldingsystem burde det holde å gi beskjed. Sjefen kommer nok ikke hjem til deg for å sjekke og vil nok heller ikke grille deg. Hen sa jo god bedring, som er en normal respons når folk gir beskjed om at de er syke. Og det er forresten helt legitimt å sende melding i stedet for å ringe på min jobb, jeg har jobbet samme sted i tre år og alltid bare sendt sms.

Anonymkode: 55634...4cb

Skrevet

Han har svart "Ok, god bedring". Da trenger du virkelig ikke å tenke noe mer over saken.

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo forskjell fra sted til sted hvordan egenmelding skal gis beskjed om. Noen steder ringer man, andre steder sender man melding, og noen steder har egen portal på nett der man legger inn egenmelding, som så automatisk blir sendt videre til de som skal ha den samtidig som den blir korrekt registrert i personalsystemet. 

Anonymkode: 57a57...f12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...