Gå til innhold

Vaske klær for hånd, hvordan gjøre det best mulig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei... Jeg har for tiden ikke tilgang til vaskemaskin, så lurer på hvordan jeg kan best vaske gensere, treningsklær, bukser, osv for hånd?

Hva skal jeg bruke som ''vaskemiddel'' slik at det ikke blir noe lukt igjen?  ...

Takk for svar 😕

Anonymkode: 9efac...a6c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruk vanlig vaskemiddel og vask det på temperaturen det tåler. Skyll godt!

Anonymkode: 10df5...165

Skrevet

Bruk en balje. Fyll den med varmt vann, en dose vaskemiddel (helst uten for mye parfyme, ikke bruk for masse) og en mengde klær. Rør runt i et par minutter og la det ligge i en halvtime.

Rør videre rundt i 5 minutt, skift til nytt varmt vann. Klem tøyet ned mot bunnen osv for å få ut all skitt.

Tøm ut vannet og ha i kaldt vann. La det ligge i 5 minutt før du skyller ett og et plagg ved å dra det fram og tilbake i vannet. Hvis du er usikker på om all såpen er borte kan du evt bytte til nytt kaldt vann og skylle litt til.

Vri om klærne og tørk. Har vasket klær sånn mange ganger og det går alltid fint. Sokker og undertøy må vaskes for seg selv og det kan være litt vrient å få sokker helt rene uten et vaskebrett. På ekstra skitne klær kan du ha på vanish o.l først for å lettere fjerne flekkene. 

Anonymkode: bf600...49c

Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruk en balje. Fyll den med varmt vann, en dose vaskemiddel (helst uten for mye parfyme, ikke bruk for masse) og en mengde klær. Rør runt i et par minutter og la det ligge i en halvtime.

Rør videre rundt i 5 minutt, skift til nytt varmt vann. Klem tøyet ned mot bunnen osv for å få ut all skitt.

Tøm ut vannet og ha i kaldt vann. La det ligge i 5 minutt før du skyller ett og et plagg ved å dra det fram og tilbake i vannet. Hvis du er usikker på om all såpen er borte kan du evt bytte til nytt kaldt vann og skylle litt til.

Vri om klærne og tørk. Har vasket klær sånn mange ganger og det går alltid fint. Sokker og undertøy må vaskes for seg selv og det kan være litt vrient å få sokker helt rene uten et vaskebrett. På ekstra skitne klær kan du ha på vanish o.l først for å lettere fjerne flekkene. 

Anonymkode: bf600...49c

Takk for svar, har du et vaskemiddel du spesifikt anbefaler for dette? Jeg liker heller ikke vaskemiddel med parfyme, men lurer på hva dere bruker.

Anonymkode: 9efac...a6c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...