Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg måtte konfrontere min venninne idag da jeg ikke orker å late som det er ok at hun ignorerer meg og etter vi fikk barn har jeg blitt veldig såret av henne. Jeg og hun har aldri møttes veldig ofte, men før jeg fikk barn hadde vi en del mer kontakt. Hun synes det er ok å møte meg en gang i halvåret, samt svare på en snap en veldig sjelden gang mens jeg ønsker mer kontakt. Plutselig forsvant hun igjen, og hun sluttet å svare, åpnet ikke snap, eller sendte ikke melding tilbake. Hun og samboeren hennes har baksnakket venner av de til meg lenge,  og jeg har lurt på om de driver på slikt om meg til andre også. De er veldig sjalu på meg og samboer fordi vi har høyere utdanning og god råd, ofte har de sjikanert meg og ledd av meg foran andre venner som det at vi har kjøpt oss en ny bil har de klart å gjøre til noe negativt, men selv ønsker de seg ny bil... 

Hun gratulerte meg så vidt når barnet kom til verden. Vi hadde planlagt og møtes i morgen og jeg gledet meg masse. Når de endelig til slutt kom på besøk etter babyen kom, spurte jeg om hun ville holde babyen men da sa hun at hun ikke trengte og hun ga ikke babyen noe oppmeksomhet eller noe. 

Igjen avlyste hun, da hun mente at jeg eventuelt kunne komme på besøk kl 10 på morgenen for å så dra igjen kl 11 fordi hun skal bort etterpå, slik holder hun på hele tiden. Jeg bor langt unna og har en liten baby så er ikke bare bare å komme på besøk. Jeg har ved flere anledninger kjøpt gaver til henne og barna, og de har ikke takket en eneste gang. Sist hadde jeg med en blomsterbukett som takk for låne av noe jeg lånte og de takket ikke en gang da heller.  Hun og samboeren inviterer bare meg og ikke samboer, noe som er litt merkelig. Ofte drar jeg alene på besøk fordi samboer er ikke invitert. Dette konfronterte jeg med de idag og igjen har de ingen forklaring.. 

Hun er litt spesiell, men jeg har kjent henne i mange år og er glad i henne. Etter jeg og samboer fikk hus, jobb, og barn har hun og hennes samboer tatt litt avstand og blitt litt distansert. Selv har de ikke alt på stell, men har barn og har et veldig godt liv sammen selv om de sliter økonomisk, 

Jeg er veldig såret fordi jeg føler hun aldri prioriterer meg. Jeg har spurt flere ganger om å møtes, men hun kan aldri fordi hun har nok med sitt og barna. Hun bruker alt som en unnskyldning for å slippe å møtes, og etter de flyttet til en mindre leilighet fordi de ikke hadde råd til å bo der de bodde har de ikke invitert meg på besøk, og det er 8 måneder siden de flyttet inn. Jeg kom som avtalt for å levere noe sist og da fikk jeg ikke komme inn for å se hei engang, fordi de var opptatt.. Jeg ble faktisk stoppet fysisk i døren:( 

Jeg vil bare være med henne, besøke henne, og tilbringe tid med henne, men hun bortforklarer alt og har alltid en unnskyldning for å ikke møtes. Idag konfronterte jeg henne, og vennskapet ble over som følge av dette. Jeg forklarte henne at jeg ikke orket å ta mer kontakt samt orket ikke å bli mer avvist fordi vennskapet gikk bare en vei og hun bortforklarte alt! Jeg vil jo bare møte henne, så jeg er litt lei meg men samtidig lettet over å endelig få sagt ifra. 

Hvis jeg ringer henne svarer hun aldri, og aldri kan jeg slå av en prat med henne over mobilen. Alt må være avtalt og når vi endelig har en avtale så klarer hun å avlyse dette også

Nå sliter jeg med dårlig samvittighet for å ha sagt ifra, fordi jeg burde ha funnet meg i det å bli behandlet som dritt.. Fordi hun har behandlet meg dårlig veldig lenge. 

Anonymkode: 02cc8...69c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alts, venner skal berike livet, ikke gå deg til å føle deg som en dritt! Du skal være glad du er kvitt henne. Skjønner at det er sårt nå, har vært gjennom det samme, men på sikt så kommer du til å være lettet over at du ikke har henne i livet ditt. 

• Liker 1
Skrevet

Det der er ikke ei venninne av deg, du får bare kutte henne ut. Ingen vits i å konfrontere noe som helst her.

Skrevet

Du har konfrontert henne i dag, skriv du. Så då er du ferdig. Ikkje ta kontakt igjen, ikkje tenk på henne. Ho er ikkje interessert i kontakt, og du må sleppe taket. 

Om det skulle skje eit mirakel og ho har lyst på kontakt med deg igjen, så klarer ho å finne deg. 

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun er litt spesiell

Det er vel ikke bare hun som er litt spesiell. Hele innlegget ditt forteller jo at du ser ned på henne. Ikke rart hun trekker seg unna.

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, spinner skrev:

Det er vel ikke bare hun som er litt spesiell. Hele innlegget ditt forteller jo at du ser ned på henne. Ikke rart hun trekker seg unna.

Man ser ned på folk som ikke investerer samme energi som deg selv 

Skrevet

Tenker på alt det stygge hun har sagt om

meg bak ryggen?

Hun baksnakker veldig mange 

Skrevet

Vil personer som sprer gift noen gang få som fortjent? 

En person som alltid baksnakker andre og ikke ønsker andre godt, fortjener de noe godt i gjengjeld? 

Skrevet

Å hjelpe meg. Jeg blir helt skremt når jeg leser førsteinnlegget her. Kreve at venninnen holder barnet... Har det slått deg at du kanskje blir litt too much, trådstarter?

Anonymkode: 2b763...1a2

• Liker 1
Skrevet

Høres ut som hun ikke helt takler at du har livet mer på stell enn henne..? Uansett, selv om dette er sårt og du er glad i henne hadde jeg heller brukt tid på andre venner. La det bare ligge, kanskje sliter hun med noe eller har det kjipt? Vent til hun tar kontakt

Anonymkode: a9eb0...555

Skrevet

Tror ikke bare det er hun som er problemet her...tror du selv sliter og forventer way to much. Livet er slik, noen forsvinner, andre blir. 

Anonymkode: ddcb9...931

• Liker 1
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å hjelpe meg. Jeg blir helt skremt når jeg leser førsteinnlegget her. Kreve at venninnen holder barnet... Har det slått deg at du kanskje blir litt too much, trådstarter?

dAnonymkode: 2b763...1a2

Står det at jeg krever at venninne holder barnet? Det er spesielt og si at man ikke er interessert på en frekk måte til noe slikt når man er nære venner, dog holde hun barnet vårt senere da hun ble litt flau over seg selv. 

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som hun ikke helt takler at du har livet mer på stell enn henne..? Uansett, selv om dette er sårt og du er glad i henne hadde jeg heller brukt tid på andre venner. La det bare ligge, kanskje sliter hun med noe eller har det kjipt? Vent til hun tar kontakt

Anonymkode: a9eb0...555

Jeg kommer ikke til å ha mer kontakt. Vedkommende har slettet meg på alt av medier, og blokkert meg. 

Hun har baksnakket alle vennenne sine i alle år, og spesielt et nært vennepar. Jeg lurer på om de driver på slik om meg også bak min rygg

Skrevet

Kjipt, TS, men slik er dessverre livet av og til. Et vennskap behøver ikke være nøyaktig 50/50, og kan svinge litt i perioder også, men her høres det ut som om det var en ganske ekstrem skjevhet i vennskapet, hvor du aktivt forsøkte å prioritere henne, uten å bli prioritert i nærheten av like høyt fra hennes side. 

Min erfaring er at man da enten kan akseptere at det er slik og fortsette et ensidig vennskap, begynne å oppføre seg likedan tilbake (og da dør relasjonen som oftest sakte men sikkert av seg selv), eller konfrontere vedkommende på en rolig måte med hvordan man opplever situasjonen. I så fall kan vennen kanskje få en overraskende vekker og skjerpe seg, eller bli fornærmet eller bare ikke bry seg. 

Selv har jeg aldri turt å konfrontere folk med slikt, bare trukket meg tilbake og akseptert at vennskapet visner uten at jeg tar mesteparten av ansvaret. Men innimellom skulle jeg ønske jeg turte å være som deg - da får man hvert fall satt ned foten og signalisert at man ikke aksepterer å bli behandlet slik. Man har aldri krav på at et vennskap gjengjeldes, men da tenker jeg det kan være like greit å bare få en endelig avslutning og bli ferdig med vedkommende. 

Anonymkode: 2c4e4...125

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...