AnonymBruker Skrevet 14. januar 2020 #1 Skrevet 14. januar 2020 Vi ønsker oss et barn til, pga økonomi så har det ikke passet å prøve på nr to før nå. Jeg fortalte ivrig og glad til søsteren min at vi er igang med å prøve. Så får jeg slengt i trynet at hun synes vi er for gamle! Stakkars barn med gamle foreldre osv. Nå har det seg sånn at jeg er 34 og mannen er 38.. Uff, så nå sitter jeg her å tenker... Hmm, ja faktisk, kanskje vi er for gamle... Anonymkode: 348d5...75b 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2020 #2 Skrevet 14. januar 2020 Tull og tøys! Jeg deg over slike smålige kommentarer! Lykke til med prøvingen! Anonymkode: c01b9...769 27
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2020 #3 Skrevet 14. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tull og tøys! Jeg deg over slike smålige kommentarer! Lykke til med prøvingen! Anonymkode: c01b9...769 Skulle stå "hev deg over"😄 Anonymkode: c01b9...769
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2020 #4 Skrevet 14. januar 2020 Gammel når man er 34?? haha, den søstra di har ikke mye kontakt med omverden. Ikke bry deg om henne. Dere har en fin alder. Kos dere med prøvingen! Lykke til 😄 Anonymkode: 0e623...38d 33
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2020 #5 Skrevet 14. januar 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gammel når man er 34?? haha, den søstra di har ikke mye kontakt med omverden. Ikke bry deg om henne. Dere har en fin alder. Kos dere med prøvingen! Lykke til 😄 Anonymkode: 0e623...38d Takk! Dette var godt å lese kjenner jeg 😊 Anonymkode: 348d5...75b
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2020 #6 Skrevet 14. januar 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tull og tøys! Jeg deg over slike smålige kommentarer! Lykke til med prøvingen! Anonymkode: c01b9...769 Takk! 😊 Prøvde å heve meg over det, men hun fikk meg til å tenke.. Anonymkode: 348d5...75b
Maridubedåre Skrevet 14. januar 2020 #7 Skrevet 14. januar 2020 Hadde du vært 10 år eldre hadde det nok begynt å haste litt mer, men 34 år er helt fin alder å få barn 😄 13
Hr. Aktiv Skrevet 14. januar 2020 #8 Skrevet 14. januar 2020 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi ønsker oss et barn til, pga økonomi så har det ikke passet å prøve på nr to før nå. Jeg fortalte ivrig og glad til søsteren min at vi er igang med å prøve. Så får jeg slengt i trynet at hun synes vi er for gamle! Stakkars barn med gamle foreldre osv. Nå har det seg sånn at jeg er 34 og mannen er 38.. Uff, så nå sitter jeg her å tenker... Hmm, ja faktisk, kanskje vi er for gamle... Anonymkode: 348d5...75b Det er faktisk lite som skal til for å skape dårlig stemning til dere damer. Ser man på tiden du har igjen som vordende mor ref. andre kvinner så er det fremdeles 10 år. Forbausende mange får barn oppi 40 åra så dere blir ihvertfall ikke for gamle. 5
mammahjarte Skrevet 14. januar 2020 #9 Skrevet 14. januar 2020 Tja eg blir 33 år i haust, tenkte prøva på ein til snart kanskje. Har ikkje heilt bestemt meg, men eg personlig synest det handlar meir om man har motivasjon, hjerterom og ønskje om å ta vare på eit barn til. Kvinner kan føda mange barn i ulike aldre, så at man er for gammal er bare tull. Er det bedre at ein 21 åring får eit barn som dei eigentlig ikkje har lyst på eller overskott til å ta vare på? Rett alder betyr ikkje nødvendigvis at man har det som trengst for å gi barn eit godt liv. Fleste rundt 21 år i dag er såvidt ferdig med russetida, eller prøver å finna seg sjølv. Du er ikkje for gammal. 7
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2020 #10 Skrevet 14. januar 2020 Søsteren min skal få nummer to nå som 37 åring. Jeg sa "Gratulerer så masse til både deg og (ektemann)! Dette blir spennende. Nå kjente jeg at jeg ble glad!". Drit i teite kommentarer fra søsteren din. Gratulerer så masse, du er akkurat passe gammel. Så spennende og gled deg over velsignelsen din. Anonymkode: 774e4...464 5
OnFire Skrevet 14. januar 2020 #11 Skrevet 14. januar 2020 7 minutter siden, Maridubedåre skrev: Hadde du vært 10 år eldre hadde det nok begynt å haste litt mer, men 34 år er helt fin alder å få barn 😄 Ville heller sagt for seint om hun var 44, men 34 er ikke for gammelt, overhodet ikke. 6
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #12 Skrevet 15. januar 2020 Det hjalp litt på humøret å lese det dere skriver, for jeg gikk fra superglad til å være bare trist etter møtet med søster i går.. Jeg bor i en by med 25 000 innbyggere, så det er ikke store byen, og i små byer er det go ganske så vanlig å starte kjernefamilien i en alder av 22.. Så mulig jeg er gammel ift byen jeg bor i.. Hadde jeg og mannen bodd i Oslo, så har jeg kanskje ikke fått den kommentaren.. Nei, jeg vet ikke.. Men jeg følte meg steingammel i går. Det vr en ny følelse værtfall.. - ts Anonymkode: 348d5...75b
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #13 Skrevet 15. januar 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det hjalp litt på humøret å lese det dere skriver, for jeg gikk fra superglad til å være bare trist etter møtet med søster i går.. Jeg bor i en by med 25 000 innbyggere, så det er ikke store byen, og i små byer er det go ganske så vanlig å starte kjernefamilien i en alder av 22.. Så mulig jeg er gammel ift byen jeg bor i.. Hadde jeg og mannen bodd i Oslo, så har jeg kanskje ikke fått den kommentaren.. Nei, jeg vet ikke.. Men jeg følte meg steingammel i går. Det vr en ny følelse værtfall.. - ts Anonymkode: 348d5...75b Jeg skjønner hva du mener. Men drit i! Dere er jo ikke for gamle. Og dere har lyst, tid og økonomi til ett nytt familiemedlem. Mange av 22åringene har ikke en av de punktene en gang Kos dere med prøvingen og lykke til! Håper spiren sitter snart ❤️ Anonymkode: 11743...622 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #14 Skrevet 15. januar 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi ønsker oss et barn til, pga økonomi så har det ikke passet å prøve på nr to før nå. Jeg fortalte ivrig og glad til søsteren min at vi er igang med å prøve. Så får jeg slengt i trynet at hun synes vi er for gamle! Stakkars barn med gamle foreldre osv. Nå har det seg sånn at jeg er 34 og mannen er 38.. Uff, så nå sitter jeg her å tenker... Hmm, ja faktisk, kanskje vi er for gamle... Anonymkode: 348d5...75b Selvfølgelig ikke, og det vet du utmerket godt selv. Det du bør spørre din søster om er hvorfor hun sier slikt. 7 timer siden, OnFire skrev: Ville heller sagt for seint om hun var 44, men 34 er ikke for gammelt, overhodet ikke. Hvorfor ville du sagt det om noen fortalte deg noe ivrig og glad? Er andre mennesker personlige valg noe du trenger å ha en mening om? Anonymkode: b9617...2e3 4
Lossi Skrevet 15. januar 2020 #15 Skrevet 15. januar 2020 (endret) Blir 35 nå om noen uker. Min yngste er 10 mnd. De fleste rundt her med barn i samme alder. En gruppe veldig unge mødre og en med dem på min alder. Føler meg ikke for gammel. Ikke slått meg et sekund. Mamma var 39 når hun fikk min yngste bror. Han er 18 nå. Mamma er en aktiv deltaker i livet hans. Aldri tenkt at hun er for gammel alder hemmer henne iallefall ikke i det å være mamma på samme måte som yngre mødre:) Endret 15. januar 2020 av Lossi 5
Gjest Geirfuglen Skrevet 15. januar 2020 #16 Skrevet 15. januar 2020 Ufint! Skjønner godt at du ble lei deg. Klem ❤️
exictence Skrevet 15. januar 2020 #17 Skrevet 15. januar 2020 Det er en fin alder å få barn. Kanskje hun er litt misunnelig. 1
Sokkar Skrevet 15. januar 2020 #18 Skrevet 15. januar 2020 Venninnen min på 35 er gravid med førstemann ❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #19 Skrevet 15. januar 2020 I Oslo feks er det jo vanlig å få første når man er over 30. I barselgruppa mi var det flere i alderen 30-35, og jeg bor på bygda, så det er absolutt ikke unormalt her heller. Lykke til med prøvingen! Ikke la søsteren din ta fra deg dette 😊 Anonymkode: 8cadd...8c1 1
Kattugla Skrevet 15. januar 2020 #20 Skrevet 15. januar 2020 34 er jo ingen alder! Ikke i dag og i hvert fall ikke historisk når kvinner fikk barn til de kom i overgangsalderen! Den ene oldemoren min fikk sitt første barn som en 18-åring og det siste som 45-åring. Søsteren din høres rett og slett ut som en grinebiter. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå