Gå til innhold

Klesvask i studentbyer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri bodd i studentbyer, men der er det vel stort sett fellesvaskeri. Hvordan synes dere det fungerer? Hvordan er det i forhold til renhold og hygiene? Jeg må si jeg er veldig lite giret på å dele vaskemaskin og tørketrommel med så mange andre..

Jeg foretrekker å tørke klærne mine på stativ og ikke i tørketrommel, men jeg vet jo ikke hva jeg får plass til av tørkestativ i leiligheten. Dere andre som bor i studentbyer, hva gjør dere(og de fleste andre)? Tørker dere alt i tørketrommel? 

Anonymkode: e657e...67c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fungerer fint synes jeg. Enste som er irriterende er at folk av og til tar ut klærne 30 sekunder etter at vasken er ferdig. Vil heslt ikke at trusene mine skal ligge på galleri for alle.

Jeg tørker inne på hybel. Gidder ikke betale 12 kr for å tørke i trommel.

Anonymkode: 73068...a4c

• Liker 1
Skrevet

Går fint å tørke med stativ. Setter det bare på badet over natten. Det er bookingsystem på vaskeriet, men folk er utrolig dårlig på å hente klærne med en gang vasken er ferdig så da risikerer man at maskinen er full av klær.. Har opplevd at klær ligger i flere timer. Jeg pleier å gå ned og fylle en ledig maskin, uten å booke tid. Synes det fungerer helt greit, men det er selvfølgelig irriterende å ikke kunne vaske klær når man selv ønsker. Vaskeriet vårt stenger 23.

Skrevet
4 minutter siden, detvardet skrev:

Går fint å tørke med stativ. Setter det bare på badet over natten. Det er bookingsystem på vaskeriet, men folk er utrolig dårlig på å hente klærne med en gang vasken er ferdig så da risikerer man at maskinen er full av klær.. Har opplevd at klær ligger i flere timer. Jeg pleier å gå ned og fylle en ledig maskin, uten å booke tid. Synes det fungerer helt greit, men det er selvfølgelig irriterende å ikke kunne vaske klær når man selv ønsker. Vaskeriet vårt stenger 23.

Uff det er noe av det jeg synes er så fælt, at folk lar klærne ligge i timevis.. Blir sure maskiner av det😣 

Hvor studerer/bor du?

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Uff det er noe av det jeg synes er så fælt, at folk lar klærne ligge i timevis.. Blir sure maskiner av det😣 

Hvor studerer/bor du?

Ja, det er ekkelt 😷 Oslo! De har heldigvis satt frem kurver for gjenglemte klær nå, så det er lavere terskel for å ta ut av maskinen. Det beste hadde vært om alle hentet til riktig tid. Jeg setter på sms-varsling + alarm for å unngå at noen tar klærne mine, og av hensyn til de som reserverer tid.

Skrevet

Der jeg bodde tidligere måtte vi booke tid. De fleste brukte ikea-poser som de satte foran maskinen, slik at om de ikke hadde rukket å hente klærne sine før nestemann skulle starte sin tur, var det bare å ta ut klærne og legge i posen. Men vårt vaskeri hadde sms-utsending av beskjed 5 min før vaskemaskinen var ferdig. Det sto også på maskinen hvor lang tid den ville bruke på hver vask.

Jeg bodde i et av de nærmeste husene til vaskeriet, så for meg var det bare å løpe bort 5 min før vasken var ferdig. Da var jeg sikker på at ingen rota borti min vask. En annen ting var at jeg sørget alltid for å booke maskin med en gang vaskeriet åpnet. Da var det sjelden fulle maskiner eller annet rot. I tillegg var veldig mange på skolen da, så det var alltid ledig. Jeg booket tre maskiner samtidig og fikk dermed tatt all vasken på en gang. Tørket klærne på rommet hvis det ikke var ledig trommel. Det var få tromler og de tok mye lenger tid. 

Anonymkode: 304db...09f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...