Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er snart 34 og begynte i fjor som lærerassistent, og deretter vikarlærer og jobber nå i barneskolen med flere faste fag og ofte som medlærer sammen med klassens kontaktlærer når de er i større grupper. Jeg elsker dette - men har ikke utdanning. Og jeg snuser litt på å bli seriøs. 

Men hvor mye koster det, kan det kombineres med familie, barn og jobb ved siden av? Jeg begynte for alvor å snoke litt rundt nå. Det er grunnskolelærer jeg ønsker. 

Er der noen som har gjort dette og vil fortelle litt til en som sist tok høyere utdannelse for snart 15 år siden? Dele erfaringer, tanker.. Jeg bor utenfor Oslo, og nær nok til å pendle dit. 

Finnes nettstudier med samlinger så man lan kombinere med 50-70% stilling i den type jobb jeg har? Jeg tror også at jeg kun har rett på hjelp fra lånekassen i tre år til. 

Anonymkode: 65e27...157

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Se hva som står på nettsiden til de studiestedene du kan tenke deg. Der skal det stå om oppbygging av studiet bl.a. Sjekk inntakskrav og hva du må ha i konkurransepoeng for å komme inn. Forhør deg hos Lånekassen hvordan ståda er mtp lån. Kan du fortsette å jobbe litt ved siden av studiene får du både inntekt og erfaring.

Anonymkode: ce3b2...9b8

Skrevet

Uff, jeg anbefaler ingen, absolutt INGEN å bli lærere! Det er altfor mye krav til oss og dårlig lønn.

Tenk deg om 10 ganger!

Anonymkode: 6d260...ef0

Skrevet

Dette lurer jeg også på :) For min del blir Hamar (samlingsbasert) nærmest, hvordan er det å studere samlingsbasert? Får man tid til jobbe ved siden av?

Anonymkode: d2189...b8f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...