Gjest bankerott Skrevet 4. juni 2005 #1 Skrevet 4. juni 2005 Jeg driver et lite firma og i løpet av veldig kort tid kommer jeg til å gå konkurs og miste alt jeg eier. Kommer til å stå totalt på bar bakke i en alder av 44 år. Firmaet går med overskudd og omsetningen øker jevnt og trutt + at det er spennende noe prosjekter på gang med realistisk håp om enda større overskudd/omsetning. Problemet er at jeg ikke hadde noen erfaring i å drive denne type firma når jeg startet opp for litt over 2 år siden, og har ikke klart å styre likviditeten. Og nå klarer jeg ikke å få tak i penger til å "redde skuta". Summen jeg trenger er relativt sett liten (80.000). Men som nystartet firma med inkassohistorikk er det ingen banker som vil gi lån. Personlig har jeg vært nesten uten inntekt, og får heller ikke lån. Leiligheten min solgte jeg for å få penger til å starte opp firmaet. Synes det er fryktelig ille å gå konkurs når firmaet mitt beviselig har livets rett, og tjener penger. Merkelig at det ikke finnes et "sosialkontor" for næringslivet, slik at man kunne fått hjelp til å klare slike kriser. Tror mange småbedrifter kunne vært reddet og kanskje blitt suksessbedrifter senere - dersom det hadde fantes et sted der man kunne få hjelp..... Noen andre med lignende erfaringer? Gode råd?
Gjest ere Skrevet 4. juni 2005 #2 Skrevet 4. juni 2005 Hvis firmaet er på vei opp kan det jo hende en investor er villig til å spytte inn summen mot en andel av firmaet ditt. Sjekk litt rundt og ta noen telefoner/skriv brev. Skader jo ikke å prøve Lykke til!
Gjest gjester og peser forbi Skrevet 4. juni 2005 #3 Skrevet 4. juni 2005 Sånn er det bare - død og brød (den enes og den andres). Hva driver du med ? Hvis aktuelt nok, kan jeg vurdere det nærmere - forutsatt at du har tallmateriale i orden. Ikke for en "bit av firmaet", men mot det aller meste. Eventuelt med en opsjon på tilbakekjøp av av en andel. Du trenger en redning nå for ikke å bli skutt i filler, hvem vet - mulig du kan bli reddet fra å bli kanonføde, men det er klart at alt har sin pris. Har du noen håndfaste verdier/sikkerhet ? Ser egentlig ikke på inkassohistorikk. Det er ikke avgjørende i denne fasen. Håpet finnes alltid - du må bare ikke slutte å tro.
Gjest bankerott Skrevet 5. juni 2005 #4 Skrevet 5. juni 2005 Firmaet mitt driver import og butikk (for de importerte varene.) Tallmaterialet er nesten ferdige regnskaper for 2004 (et par justeringer gjenstår), samt oversikt over omsetningsøkningen måned for måned i hele driftsperioden. Har ikke ordentlige regnskapstall for 2005 før om ca. 1,5 uke. Sikkerhet? Ikke annet enn inventar/utstyr/varer, dessverre. Har som sagt solgt leiligheten min for å starte firmaet. Selvfølgelig er jeg interessert i en løsning, evt. selge ut en stor aksjepost med opsjon for gjenkjøp. Har også vurdert det "grå" lånemarkedet, men vet ikke hvordan man kommer i kontakt med disse..... Skriver under på nesten hva som helst, og setter gjerne pant i det lille jeg privat måtte ha av verdier. Jeg er 100% sikker på at dersom jeg klarer denne krisen, vil det bli et pent overskudd fremover. Kostnadene er lave og stabile, og omsetningen øker.
Gjest Supergjest Skrevet 6. juni 2005 #5 Skrevet 6. juni 2005 Hvilken varegruppe (bruk evt. koder fra BRREG) om du ikke ønsker å synliggjøre deg. Opprett en mail som jeg kan kontakte deg. Ikke bruk din vanlige mail, jeg vet ikke hvor heldig det er. Legg deretter inn emailadressen, og jeg tar kontakt.
Gjest bankerott Skrevet 7. juni 2005 #6 Skrevet 7. juni 2005 I henhold til våre regler er det ikke tillatt å publisere e-postadresser i forumet. Adressa er derfor slettet. Om du ønsker å være tilgjengelig er det best om du oppretter en egen profil her i forumet, altså at du registrerer deg som bruker. Nala - moderator
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå