AnonymBruker Skrevet 14. januar 2020 #1 Skrevet 14. januar 2020 Lurer på om dere kan anbefale en bra en som er kjøpt i landsdekkende kjede, eller som kan bestilles på nett? Trenger bare en og ikke seriekoblet el. annet som er veldig fancy. Helt vanlig og midt på treet pris ca. Anonymkode: e9f5b...a9b
Gjest Geirfuglen Skrevet 14. januar 2020 #2 Skrevet 14. januar 2020 Vi kjøpte en på Byggmakker som vi hadde veldig trøbbel med og at den plutselig begynte å pipe selv om det ikke var lenge siden jeg hadde skiftet batteri. Plutselig så jeg at den typen hadde blitt tilbakekalt fordi de hadde ført til brann. Ble skeptisk etter dette. Forsikringsselskapene pleier å ha sikkerhetsbutikker der de selger røykvarslere og lignende ting, så jeg har kjøpt de vi har nå der. Fornøyd med den, trenger ikke å skifte batteri mer enn én gang i året, som anbefalt.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2020 #3 Skrevet 14. januar 2020 Har lett litt rundt på nett i vanlige kjeder, men ser ingen som folk har anbefalt spesielt. Er visst ofte noe galt med dem. Anonymkode: e9f5b...a9b
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2020 #4 Skrevet 14. januar 2020 Du burde virkelig gå for seriekobla... Anonymkode: 0d482...068
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2020 #5 Skrevet 14. januar 2020 I forhold til de små og få rommene holder det med en sier brannvesnet. Jeg stoler på dem. Anonymkode: e9f5b...a9b
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2020 #6 Skrevet 14. januar 2020 Kjøpte seriekoblet røykvarslere inne hos elektroimportøren.no Anonymkode: 66c1d...acb
prt90 Skrevet 15. januar 2020 #7 Skrevet 15. januar 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Lurer på om dere kan anbefale en bra en som er kjøpt i landsdekkende kjede, eller som kan bestilles på nett? Trenger bare en og ikke seriekoblet el. annet som er veldig fancy. Helt vanlig og midt på treet pris ca. Anonymkode: e9f5b...a9b Med mindre du bor i en 1-roms så trenger du strengt tatt seriekoblet røykvarsler.
newman01 Skrevet 15. januar 2020 #8 Skrevet 15. januar 2020 Hvilken type bygg bor du i? TEK17 med veiledning forutsetter at røykvarsler er koblet til fast strømkilde og har batteribackup som reserve. Er bygningen fra 2014 eller tidligere er det ikke krav til slikt. Så kommer det viktige momentet: Hvor mye er du villig til å bruke på brannsikkerhet? Nest sine smarte røykdetektorer er veldig fine, kan deaktiveres enkelt mens man lager mat som ryker osv. Sier tilogmed fra på en skikkelig måte at den trenger nye batterier, samt tester sensor jevnlig for optimal funksjon. Koster rundt tusenlappen. Og har du en leilighet på over 40m2 ville jeg nok vurdert å ha flere detektorer for raskere deteksjon. Hvis du f.eks har detektor i gangen, og det er dør mellom stue/kjøkken/gang vil det potensielt ta veldig lang tid før røykdetektor oppdager røyken dersom det brenner bak sofa'n eller i stekeovnen. Røyken er ikke alltid så snill at den først flyr over til detektoren for å si fra, for så å ødelegge resten av leiligheten når du har kommet deg trygt ut...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå