Gå til innhold

Vaske gulv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Dette er nok et veldig dum spørsmål, men jeg vet ikke hva jeg skal bruke når jeg vasker gulv. Er oppvokst med grønnsåpe på tregulv, men ble fortalt at grønnsåpe ikke bør brukes andre steder. Har akkurat flyttet hjemmefra og her har jeg fliser på badet og det jeg tror er linoleum på soverom/kjøkken. Og kan jeg bruke det samme på overflater som skrivepult, kjøkkenbord, toalett og vask? 

Hadde blitt veldig glad om noen kunne hjulpet meg med dette. 

Anonymkode: 8df2a...7a7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grønnsåpe bør ikke brukes, da det lager en hinne. Denne hinnen er fin grobunn for bakterier.

Bruk f.eks kjøkkenspray på kjøkkenet, baderomspray på badet og egen WC såpe oppi (WC-duck f.eks) Jeg bruker allroundsåpe på alle gulv foruten badet. Her bruker jeg klor

Anonymkode: dafd4...975

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Grønnsåpe bør ikke brukes, da det lager en hinne. Denne hinnen er fin grobunn for bakterier.

Bruk f.eks kjøkkenspray på kjøkkenet, baderomspray på badet og egen WC såpe oppi (WC-duck f.eks) Jeg bruker allroundsåpe på alle gulv foruten badet. Her bruker jeg klor

Anonymkode: dafd4...975

Ja, det er det jeg har fått beskjed om at grønnsåpe bare kan brukes på sånn gammelt tregulv. 

Takk for svar! 

Sånn allroundsåpe, står det på flasken i butikken også eller heter det noe annet? 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er det jeg har fått beskjed om at grønnsåpe bare kan brukes på sånn gammelt tregulv. 

Takk for svar! 

Sånn allroundsåpe, står det på flasken i butikken også eller heter det noe annet? 

Jif allrent eller Ajax, jeg liker best jif sin. Også bruker du bare bittelitt🙂

Skrevet

Jeg bruker mopp og Ajax. Vet jeg bare skal bruke vann og mopp, men det lukter så godt når det er litt såpe i bøtta.😀

Skrevet

Jeg bruker salmiakk i vannet. 

Anonymkode: fbc91...487

Skrevet

Jeg bruker bittelitt ajax i vannet, bør ikke bruke grønnsåpe, salmiakk osv da det er mye fett i såpene. Som gjør at du danner et fettlag på toppen av gulvet, blir liksom aldri reint. (Kan også fortere bli skjoldete og stygt med tiden) 

Anonymkode: d7479...1e3

Skrevet

Langkost, gulvklut og ajax-gulvvask eller zalo.   

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...