Gå til innhold

En ting ved transpersoner som "plager" meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er tolerant nok og bryr meg ikke om folk vil operere seg, kle seg opp, etc. Dette er ikke opp til meg å si om er OK, eller ikke, heldigvis, men hvis det var så har jeg ingen problem med det.

Det som gnager fælt, er at jeg har hørt noen (født som) menn si: "jeg føler meg som en kvinne", eller "jeg visste jeg var kvinne når...".

Ok... Jeg ble født som kvinne. Hvordan det føles? En livmor som svir og river en gang i mnd, eggstokker som kramper slik at legene legger meg inn på sykehus fordi de tror jeg har blindtarmsbetennelse, den varme fukten i underlivet med et bind som holder på å renne over av blod, men man må sitte i 2 timer til før man kan skifte. Dette er ting man føler, føler på kroppen.

Menn kan aldri føle dette, da de ikke har disse organene i kroppen.

Derimot kan de tenke - tenke at de er kvinner, og så FØLE en slags lengsel, eller glede. De kan ikke føle med sansen som heter føling, at de er kvinner. 

Jeg går gjennom livet som en helt ordinær person. Når mine kvinnelige organer sier hallo, nu er det dags igjen, DA føler jeg at jeg er kvinne. Den gleden jeg føler når jeg sminker meg eller velger en kjole, er ikke følelsen av å være kvinne, det er simpelthen følelsen av å være glad, slik man blir glad av en valp eller å vinne på skrapelodd.

Så det har jeg et problem med. 

Anonymkode: f5517...4c2

• Liker 13
Videoannonse
Annonse
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

.

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når mine kvinnelige organer sier hallo, nu er det dags igjen, DA føler jeg at jeg er kvinne.

Hvilket kjønn er du når du kommer i overgangsalderen og ikke lenger har menstruasjon? 

Anonymkode: ce539...a25

• Liker 37
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er tolerant nok og bryr meg ikke om folk vil operere seg, kle seg opp, etc. Dette er ikke opp til meg å si om er OK, eller ikke, heldigvis, men hvis det var så har jeg ingen problem med det.

Det som gnager fælt, er at jeg har hørt noen (født som) menn si: "jeg føler meg som en kvinne", eller "jeg visste jeg var kvinne når...".

Ok... Jeg ble født som kvinne. Hvordan det føles? En livmor som svir og river en gang i mnd, eggstokker som kramper slik at legene legger meg inn på sykehus fordi de tror jeg har blindtarmsbetennelse, den varme fukten i underlivet med et bind som holder på å renne over av blod, men man må sitte i 2 timer til før man kan skifte. Dette er ting man føler, føler på kroppen.

Menn kan aldri føle dette, da de ikke har disse organene i kroppen.

Derimot kan de tenke - tenke at de er kvinner, og så FØLE en slags lengsel, eller glede. De kan ikke føle med sansen som heter føling, at de er kvinner. 

Jeg går gjennom livet som en helt ordinær person. Når mine kvinnelige organer sier hallo, nu er det dags igjen, DA føler jeg at jeg er kvinne. Den gleden jeg føler når jeg sminker meg eller velger en kjole, er ikke følelsen av å være kvinne, det er simpelthen følelsen av å være glad, slik man blir glad av en valp eller å vinne på skrapelodd.

Så det har jeg et problem med. 

Men du føler det, ok. det er uansett ikke slik "kjønn" føles/ er for alle. Jeg er kvinne og føler meg ofte maskulin. Jeg kjenner meg sjeldent feminin. men jeg har livmor og pupper. mensen og puppene får meg ikke til å føle meg feminin. 

Anonymkode: 7e923...e24

• Liker 6
Skrevet

Transmenn har mensen, men er allikevel menn født i feil kropp. Det å være transperson handler ikke om mensen. 

Anonymkode: 5950e...a2c

• Liker 10
Skrevet

Men handler trans mer om et ønske om å være ideen av en kvinne? Jeg bare spør-

Anonymkode: 8e906...130

• Liker 11
Skrevet

Kjønnsidentitet handler ikke bare om det fysiske

• Liker 6
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan det føles? En livmor som svir og river en gang i mnd, eggstokker som kramper slik at legene legger meg inn på sykehus fordi de tror jeg har blindtarmsbetennelse, den varme fukten i underlivet med et bind som holder på å renne over av blod, men man må sitte i 2 timer til før man kan skifte. Dette er ting man føler, føler på kroppen.

Smerte og et klumpete bind har jo ikke noe med å føle seg feminin. Jeg tror ikke du forstår jeg. Kansje du bare skal legge saken død og tenke at det med maskulinitet og feminin følelse er litt for komplisert for meg.

Anonymkode: 7e923...e24

• Liker 5
Skrevet

Du har rett til dine tanker og følelser, men hva med de som er født kvinne, men som mangler livmor og som også ikke kan få «kjenne» på det å være kvinne?

Er disse mindre kvinner enn de som har menstrasjon?

Jeg er glad vi lever i en verden der folk er frie til å kunne si høyt at de er født i feil kropp.

Anonymkode: 94c96...5e7

• Liker 6
Skrevet
3 minutter siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Det å være et kjønn har ikke bare om kjønnsorgan å gjøre da. Nå misforstår du veldig.

Biologisk kjønn er basert på hvilke kjønnsceller man lager.

Kjønnsidentitet er hvilket kjønn man identifiserer seg selv som.

• Liker 2
Skrevet

Ts her:

Jeg setter pris på mange gode tanker, dog jeg ser vi sviver vekk fra det jeg vil frem til.

Følelse er en sans. 

Og siden menn ikke kan føle med sansene sine, at kvinnelige deler er i virke, så står vi igjen med tanker.

Tankene kan produsere følelser. Så å tenke "jeg føler meg som en kvinne", skaper en følelse. Men vi står igjen med en tanke, fordi han er jo ikke en kvinne, så følelsen har et annet navn. 

Ja, jeg forbinder kjønnet mitt med organene mine. Ellers er jeg jo helt ordinær. Vi har feminine og maskuline trekk, men disse trekkene finner jeg i begge kjønn, feminine menn og maskuline damer f.eks. Noen har begge deler noen er damedamer etc. Men pga kjønnsorganene så er noen menn og noen kvinner. Og vi kan være så åndelige og følsomme og spirituelle vi vil, gjerne kall deg selv kvinne om du ble født med penis. Men å føøøøle at man er kvinne, det protesterer jeg sterkt mot.

• Liker 2
Skrevet

Og til de som nevner kvinner uten diverse organer, de ble jo født som kvinner og det var meningen de skulle ha dem, så jo seff er de kvinner. 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

vi kan være så åndelige og følsomme og spirituelle vi vil, gjerne kall deg selv kvinne om du ble født med penis. Men å føøøøle at man er kvinne, det protesterer jeg sterkt mot.

Hvorfor blander du inn ånder og spiritisme?

Er å føle seg som en kvinne en felles følelse? Føler alle kvinner det samme?

Nei...

• Liker 7
Skrevet
Akkurat nå, abc123detvardet skrev:

Hvorfor blander du inn ånder og spiritisme?

Er å føle seg som en kvinne en felles følelse? Føler alle kvinner det samme?

Nei...

Mennesker er åndelige vesen, skal ikke mistolkes som å ha noe med ånder å gjøre.

• Liker 2
Skrevet (endret)
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mennesker er åndelige vesen, skal ikke mistolkes som å ha noe med ånder å gjøre.

Nei, mennesker er ikke åndelige vesen.

Mennesker kan være. En stor forskjell. 

Endret av abc123detvardet
  • Liker 3
Skrevet

Kan folk drite i å være så spydige? Jeg vil ha en samtale, og prøver å være respektfull hele tiden da det er et vanskelig tema! 

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, abc123detvardet skrev:

Nei, mennesker er ikke åndelige mennesker. 

Mennesker kan være. En stor forskjell. 

De er åndelige vesen, hvilket betyr at de tenker, fantaserer, planlegger, drømmer.

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kan folk drite i å være så spydige? Jeg vil ha en samtale, og prøver å være respektfull hele tiden da det er et vanskelig tema! 

Hadde vært fint om du faktisk kunne argumentere da...

Når du blander inn spiritisme og ånder er det tydelig at du må lese mer.

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De er åndelige vesen, hvilket betyr at de tenker, fantaserer, planlegger, drømmer.

Det er ikke det åndelig betyr.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...