Gå til innhold

Reprisekanalen TV2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva i all verden er det som har skjedd med TV2? 

Hver bidige dag mellom kl 15 - 24 sender TV2 3 (!) repriser av Huskestue (herav én reprise av reprisen tidligere på dagen) og 2 repriser av Tid for hjem. Ser man mer på sendeskjemaet på en vanlig hverdag, så sender dem i tillegg Veterinærene i reprise, Bolighjelpen i reprise og Dyrepasserne i reprise. Hva som er repriser av gamle repriser må fanden vite, men alt har jo folk sett minst 9 ganger tidligere føles det som.

Så fra God Morgen Norges reprise kl 1200, er det kun repriser fram til nyhetene kl 1830, for så at det blir repriser igjen til kl 20.
Kl 20 begynner tv-dagen på TV2. Det har også hendt at det har kommet repriser av ett eller annet allerede etter Sporten kl 2140. 

I gode gamle dager sendte TV2 en rekke serier i disse reprisetidene. Gjerne fra kl 14.00 - 18.30. Hotel Cæsar, Friends, 7th Heaven, the 70s Show osv osv. Vi snakker om dramaserier og humorserier som folk faktisk fulgte med på. Selv om ikke seertallene var ekstremt høye med faste seere, så var dette iallefall programmer som ga nye nytt. Men det fantes også mange faste seere, som hadde disse programmene som små rutiner i hverdagen. Jeg kan ikke i min villeste fantasi tro at dagens repriser har det i samme grad. F.eks hadde Hotel Cæsar flere titalls tusen faste seere. Det ble byttet ut med...hold på hatten...reprise av reprisen av reprisen av Huskestue. 

Selvfølgelig kan kvaliteten på seriene diskuteres. For min del handler det ikke om hvilken serie som gikk, men at det gikk en serie man kunne hvile øyene på. Noe man ikke hadde sett før. Nå er TV2 fullstendig utelukket helt fram til kl 20.00 hver bidige dag. Til nøden setter jeg på Nyhetskanalen i bakgrunnen, men jeg holder på å dra av meg hårene når jeg ser en episode av Huskestue starte opp. Bra konsept, men jeg er blitt usannsynlig lei, da det er en episode jeg har sett 20 ganger tidligere og som jeg vet hele handlingen i. 

Gi oss noe nytt! Gi oss underholdning. Gi oss serier. Gi oss drama. Gi oss hva pokker som helst annet, enn det skvipet av et tv-program dere har mikset i hopen og har holdt ved i lang tid nå! 

Det var min lille utblåsning! Så... Hva tenker dere? Er dere også drittlei, eller finner dere tv-programmet som TV2 har låst seg opp til bra? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lineær TV er død. 

• Liker 4
Skrevet

Jeg har ikke TV selv, og skjønner godt det må være kjipt om alt går i reprise. Ikke noen nye programmer liksom... Rart. Men huskestue er gøy da 😜

• Liker 2
Skrevet
25 minutter siden, Kågebruker skrev:

Lineær TV er død. 

Ja det skjønner jeg mer og mer. Har merket selv at Netflixen har kommet på på tidlig ettermiddag nå pga det dårlige tv-tilbudet. Slik var det aldri i nærheten av før. 

Skrevet
25 minutter siden, Gorilla skrev:

Jeg har ikke TV selv, og skjønner godt det må være kjipt om alt går i reprise. Ikke noen nye programmer liksom... Rart. Men huskestue er gøy da 😜

Du trenger ikke kjøpe deg tv-abonnement heller, virker det som ;) 

Huskestue er gøy når du har sett episoden 1 og 2 ganger. Men når du ser den for 4., 5., 6. eller 9. gang, da får man jo oppkast av hele programmet 😁

Skrevet

Ser ut til at TV2 vil drepe linær-kanalene selv. Når nye programmer og episoder KUN går på Sumo, og hovedkanalen er full av repriser... :sukk:

De har visst startet den 15. og siste sesongen av Criminal Minds på :kjefte: SUMO :kjefte:, mens på TV2 går det reprise av sesong 13... Midt på natta. :murvegg:

Så vi som har lineær tv og betaler for lineær tv er taperne. Har aldri hatt en streaming tjeneste, men må vel snart innse at det ikke er noen vei tilbake :trist:

Skrevet

Tv2 har nok skjønt at det er strømming som gjelder.

Jeg ser lite på TV, og kan ikke huske sist jeg så linær-tv direkte. Tar opp det vi vil se eller ser i app (men ser ikke så mye der heller).

Anonymkode: b68fc...381

Skrevet

Kardashians går jo faen meg hele tiden. 

Skrevet (endret)

Jeg har tv men jeg ser hovedsakelig bare på DVD/Blu-Ray eller Netflix/HBO Nordic. Men noen ganger ser jeg på vanlige tv kanaler  ja det er mye reprise men slik har det alltid vært. 

Endret av Aragorn ll Elessar
Skrevet
31 minutter siden, Roadrunner skrev:

Ser ut til at TV2 vil drepe linær-kanalene selv.

Du er inne på noe. Virker som om at dem har gitt opp. I stedet for å ta opp kampen mot streaming og andre kanaler og plattformer, så starter dem heller å grave sin egen grav. Det har dem gjort lenge nå. Dem satser knallhardt på sport, men det burde dem ha økonomiske muskler til å gjøre gjennom mediestøtte, reklameinntekter, abonnementsalg og streamingtjenester, uten å legge ned kanalen fullstendig. 

TV2 har i tillegg akseptert at dem taper seere for Dagsrevyen på NRK, for det sendes alltid gamle repriser hver dag kl 1900. Også fredager! For mange er dette "beste sendetid", men ikke hos TV2. 

Jeg streamer kun selv. Men har alltid foretrukket TV2 gjennom Sumo når jeg setter på tv'n og ikke har noe annet å se på. Det føler jeg er slutt på nå. 

Repriser av repriser er ikke godt nok å se på hele året, når reprisene spinner rundt seg selv. Bare å glede seg til påske, pinsen og sommeren, for da kommer julens Olsenbanden på nytt igjen, og Huskestue kommer enda oftere. Blir bra det. 👍

Skrevet
3 timer siden, Aragorn ll Elessar skrev:

Jeg har tv men jeg ser hovedsakelig bare på DVD/Blu-Ray eller Netflix/HBO Nordic. Men noen ganger ser jeg på vanlige tv kanaler  ja det er mye reprise men slik har det alltid vært. 

Det har det vel ikke🙄

Gjest kalkulator
Skrevet (endret)

Reprise på reprise hos TvNorge også. Nå har Walden flyttet inn hos Alan igjen. 

Endret av kalkulator
Skrevet
8 timer siden, Paradisio1 skrev:

Det har det vel ikke🙄

Det har alltid blitt sendt mye repriser, 

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Syns de aller fleste kanalene sender repriser hele tiden.

Skrevet

Det er like mye repriser på tv3 og tvnorge. Hvor mange ganger har vi ikke sett svenske hollywoodfruer og the big bang theory nå? 😔

Anonymkode: 65b72...8da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...