Gå til innhold

Teller arbeidspraksis via nav som ansiennitet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Teller arbeidspraksis via nav som ansiennitet?

Anonymkode: 3a202...9c0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe nei!

Praksis via nav er jo også noe jeg ikke ville skrivd på en cv.

Anonymkode: 182c2...23f

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker said:

Hehe nei!

Praksis via nav er jo også noe jeg ikke ville skrivd på en cv.

Anonymkode: 182c2...23f

Dersom det er relevant kan man skrive det. Men da skrive det som erfaring uten å påpeke at det er praksis. For det er jo arbeidserfaring selv om det ikke er eg ansettelsesforhold.

Anonymkode: 6f9d4...6a2

• Liker 6
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dersom det er relevant kan man skrive det. Men da skrive det som erfaring uten å påpeke at det er praksis. For det er jo arbeidserfaring selv om det ikke er eg ansettelsesforhold.

Relevant? Det eneste du oppnår med å nevne NAV på CVen er at søknaden din går rett i søpla.

Anonymkode: 50477...554

• Liker 4
Skrevet

Nei.

Arbeidspraksis via nav får deg uføretrygdet. De var det som skjedde meg

Anonymkode: 2c38d...211

Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Relevant? Det eneste du oppnår med å nevne NAV på CVen er at søknaden din går rett i søpla.

Det var derfor jeg sa IKKE skriv det 🤦🏼‍♀️ Skriv det som arbeidserfaring, ikke skriv praksis eller NAV.

• Liker 4
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva om du bare skriver *navn på arbeidsplass" og muligens hva slags "stilling" dette var. Samtidig som du unngår å skrive noe som helst om NAV eller at dette bare var "praksis" der. Hva om den nye arbeidsplassen din (hvor du faktisk ØNSKER å arbeide uten praksis) kontakter din gamle arbeidsplass (som du bare fikk gjennom NAV-arbeidspraksis) og din potensielle nye arbeidsplass ønsker å sjekke hva slags oppfatning din gamle sjef har om deg? 

Dermed nevner kanskje din gamle sjef at dette var som "arbeidstrening" og dette liker sannsynligvis ikke din potensielle nye sjef. Derfor er det en overhengende risiko for at alle andre steder du søker om jobb umiddelbart kaster din CV og søknad rett i søppel-spannet deres.    

Forsøk å se denne situasjonen fra en arbeidsgiver sin vinkel: Hvis de skal velge mellom en person som har klart å få tak i tidligere arbeidserfaring på grunn av deres faktiske "skills" og utdannelse. Deretter kommer en helt annen person som bare har "arbeidstrening" via NAV på søknaden deres. Hvilken av disse to personene kommer ein arbeidsgiver sannsynligvis til å velge da?  

Anonymkode: 59065...3a7

Har du noen gang søkt jobb før? Vet du i det hele tatt hvordan denne prosessen går? Fordi arbeidsgivere sjekker vanligvis ikke tidligere arbeidssteder/referanser før ETTER at man har vært på intervju. Man skriver RELEVANT arbeidserfaring i CV, og påpeker IKKE at dette var praksis før i et eventuelt intervju. Da kan man utdype, sørge for å gi et knakende godt inntrykk av en selv, og påpeke at dette var før og at erfaringen du har fått er noe du ta med videre til ny arbeidsgiver. Da blir det ingen overraskelse for den potensielle arbeidsgiveren om den tidligere arbeidsgiveren sier at arbeidsforholdet var praksis. Og igjen, dette gjelder RELEVANT erfaring. Har man hatt praksis i matbutikk men søker innen økonomi og regnskap trenger en muligens ikke føre det opp i det hele tatt (med mindre hensikten er å tette et gigantisk hull i CVen).

• Liker 2
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du noen gang søkt jobb før? Vet du i det hele tatt hvordan denne prosessen går? Fordi arbeidsgivere sjekker vanligvis ikke tidligere arbeidssteder/referanser før ETTER at man har vært på intervju.

Før eller siden kommer det jo frem at det var snakk om praksis via NAV, så jeg skjønner ikke helt hva du vil frem til her? Du vil jo aldri komme lengre enn til intervju med dette i «bagasjen».

Skrevet

Nei, ifølge den norske meningsmålinga er alle som har vært i nærheten av nav med en fiskestang helt ubruklige tapere som like greit kan hoppe i havet i full storm. vi skal hjelpe hele verden, og vel så det  før disse får innpass av noe slag.

Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Før eller siden kommer det jo frem at det var snakk om praksis via NAV, så jeg skjønner ikke helt hva du vil frem til her? Du vil jo aldri komme lengre enn til intervju med dette i «bagasjen».

Hvis du har den rette kompetansen og har riktige kvaliteter og egenskaper for jobben jo. Jobber selv med HR og rekruttering, så det vet jeg alt om :)

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du har den rette kompetansen og har riktige kvaliteter og egenskaper for jobben jo. Jobber selv med HR og rekruttering, så det vet jeg alt om :)

Hvor mange ansatte har dere med den type bakgrunn?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...