Gå til innhold

Kjole til skoleball for åttendeklassing

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Forslag til kjole en åttendeklassing kan bruke på skoleball? Det er kun 10. klassejentene som kan bruke store "ballkjoler". De yngre har fått beskjed om at de kan gå som de vil, med unntak av lange typiske ballkjoler. Ligger an til å måtte kjøpe noe, men det er jo salg mange steder, så håper å slippe billig unna.

Endret av Othilia
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville sjekket finn, det kan ligge mye fint der.

Anonymkode: 07886...cad

• Liker 1
Skrevet

Kan de gå med skjørt eller bukser og en pen topp, eller må det være kjole? 

Anonymkode: 1d456...ad2

Skrevet

Min datter, også en åttende klassing, kjøpte seg en fotsi kjole fra nelly til juleballet. Mange fine der. 

Skrevet

Da vi gikk i 8.klasse så kjøpte vi Nelly-kjoler i massevis. Gode minner🥰

Anonymkode: 77dd6...75a

Skrevet

Hæ? Et ball der man ikke får bruke ballantrekk? Skjønner jeg har mye rart å sette meg inn i før barna når skolealder. 

Synes i det hele tatt det er litt vemodig å se jenter kle seg til ball i korte kjoler, skjørt og bluse (jada, jeg er ei gammal konservativ kjerring :p), for ballantrekk er lange, nydelige kjoler ❤️ 

Men om de faktisk ikke får lov, så... 

Det finnes jo utrolig mye pent å velge i, så det er vanskelig å gi konkrete tips. 

Jeg elsket å bruke kjolene til mine bestemødre og grandtanter, de hadde mye flotte greier! 

Det er også i vinden med søm og gjenbruk. 

Her i kommunen arrangeres det ballkjole-bytting. 

Det går også an å spørre på facebook om å få låne noe. 

Hadde grepet sjansen med begge hender og vært kreativ. Men kommer jo også veldig an på hva jenta vil ha på seg selv, da 😄

• Liker 1
Skrevet

Tenåringsjenta her i huset har funnet mange fine kjoler på bubbleroom, veldig stort utvalg i alle prisklasser. Ligner litt på nelly, men jeg synes bubbleroom har større utvalg. Og veldig mange shopper på Nelly så da kan det være fint å kjøpe en kjole som ikke alle andre har :) 

https://www.bubbleroom.no

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde som krav at min datter kjøpte fra nettbutikk som sendte fra Norge. Hun endte opp med en grønn sak med paljetter og snøring i ryggen til ca 1000 kr. I år arrangerer de secondhandmarked. Og, ja, reglene er slik at det kun er de i 10. som kan kjøre på med sid ballkjole og full pakke. Dersom hun vil kan det være fint å finne en fin topp eller kjole med en fin topp på bruktbutikk og så kjøpe noe billig ballstoff på stoffbutikk og sy skjørt av. Med et silkebånd i livet kan det bli veldig fint. 

Anonymkode: fd937...32f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...