AnonymBruker Skrevet 14. januar 2020 #1 Skrevet 14. januar 2020 Noen som har erfaring med å reklamere på vaskemaskin? Sender de ut tekniker? Får ikke den til å fungere? Kan de si at feilen ikke er teknisk, hvordan «bevise» det? Anonymkode: 57d1a...c03
Orchideae Skrevet 14. januar 2020 #2 Skrevet 14. januar 2020 Er den under 5 år ringer du dit du kjøpte den, så sender de tekniker. Som regel skal de holde så lenge. Vi kranglet i 8 mnd med Elkjøp etter at de solgte oss ei dårlig samsungmaskin. Hadde mange reparasjoner før de måtte gi seg..
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2020 #3 Skrevet 15. januar 2020 12 timer siden, Orchideae skrev: Er den under 5 år ringer du dit du kjøpte den, så sender de tekniker. Som regel skal de holde så lenge. Vi kranglet i 8 mnd med Elkjøp etter at de solgte oss ei dårlig samsungmaskin. Hadde mange reparasjoner før de måtte gi seg.. Huff, høres ikke så lovende ut. Måtte dere betale for tekniker? Anonymkode: 57d1a...c03
Jåspes Skrevet 15. januar 2020 #4 Skrevet 15. januar 2020 Er opp til selger hvordan det fikses. Men du har reklamasjon i 5 år, så dette skal ikke koste deg noe med mindre du har mishandlet maskina 😅 Hilsen jurist
Orchideae Skrevet 15. januar 2020 #5 Skrevet 15. januar 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Huff, høres ikke så lovende ut. Måtte dere betale for tekniker? Anonymkode: 57d1a...c03 Nei, vi betalte heldigvis ingenting. Hovedproblemet var at maskina flyttet seg under sentrifugering. De byttet dempere, da ødela de noe annet så maskinen begynte å ule under sentrifugering. Så skulle de reparere det de ødela, da ødela de fronten. Så skulle de bytte front. Men maskina hoppet fortsatt. I tillegg sluttet sensoren som måler hvor full maskina er å fungere, så den trodde den var halvfull uansett og kuttet derfor alltid ned vaskeprogrammet. Til slutt røk også varmeelementet. Måtte koble inn forbrukerrådet før Elkjøp gav seg. Da var det ett rent helvete å få levert den ødelagte og lånemaskina. De ringte min mann som sa de måtte avtale med meg hvordan dette skulle foregå. Jeg er hjemmeværende så lettest for meg å snakke på dagtid. De ringte meg, og kunne fortelle at min mann hadde sagt han kunne LEIE bil og levere de. Det hadde han selvsagt aldri sagt, vi krevde pengene tilbake og at de skulle hente. Først ville de gi oss ny vare, vi gikk med på det. Men etter 3 mislykka leveringsforsøk krevde jeg pengene. Fikk pengene, men tok lang tid med henting med unnskyldninger om at vi ikke var hjemme, ikke tok telefonen. Til slutt sa jeg at om ikke de er hentet innen da og da setter jeg de ut. Og det er deres ansvar. Da kom de. For å hente begge maskinene og levere ny maskin. Jeg hadde allerede fått pengene tilbake...
vinogpasta Skrevet 20. januar 2020 #6 Skrevet 20. januar 2020 Jeg har spart på alt av kvittering på slike dyre kjøp. Men dette kan absolutt spore tilbake på kvittering hos selgeren også, de fleste firma har et system de kan søke på, sier de at de ikke har, så går inn på nettbaken din og printe ut eller vise fra mobilbanken din at du har kjøpt den her og den dato: finn kvittering til meg, rett og slett. Det skal være 5 års reklamasjonsrett med så dyre vare som en vaskemaskin her i Norge. Etter det er det bare å bestille en time selv hos et firma som fikse slike ting, ellers ta kontakt med merket, så sender ut folk i kommunen du bor i. Selv sagt på din regning, hvis det må fikses. Min vaskemaskin sluttet å fungere en gang etter vi hadde flytte den fra den ene side av landet til den andre med flyttefirma. Fungerte ikke når vi koble på, tok kontakt med merket, og sa at jeg hadde papir på kvittering, modell sånn og sånn. De kom dagen etter og åpnet toppen av den, det var bare en sikring gitt.... Null betaling og vips, var det ikke så mye verre enn det heldigvis.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå