Lille frk Tussi Skrevet 4. juni 2005 #1 Skrevet 4. juni 2005 Er det mulig å ha to like utgaver av messenger på en data?
Gjest Purple Skrevet 4. juni 2005 #2 Skrevet 4. juni 2005 Tror ikke det går an, men du kan f.eks bruke MSN Messenger sammen med Windows Messenger (som følger med XP). Jeg liker ikke Windows Messenger, men det er jo et alternativ. Ellers er det mange andre programmer man kan bruke samtidig med MSN Messenger, f.eks GAIM eller Trillian, men dette har ikke jeg noen erfaringer med, da jeg bare bruker MSN Messenger. Tror det har vært flere tråder om dette her på forumet. Du kan jo ta et søk og se.
Gjest Darcy Skrevet 4. juni 2005 #3 Skrevet 4. juni 2005 Har du XP ? Windows Messenger ligger jo i XP automatisk, så om du ønsker 2 versjoner, laster du bare ned f.eks MSN 7.0 i tillegg. Nøyaktig like er de jo ikke, men det fungerer da greit begge to. Jeg bruker begge deler og foretrekker helt klart MSN 7.0 fremfor windows messenger, men det er en grei løsning når man vil ha to kontoer oppe samtidig.
L@dy Skrevet 4. august 2005 #4 Skrevet 4. august 2005 Ahhaa! Der skjønte jeg ja.... Jeg har altså windows messenger på min nye pc, der er det xp. Den ser jo veldig lik ut som MSN Messenger, men det var noen små ting som allikevel gjorde at jeg klødde meg litt i hodet. Det går vel fint å avinstallere windows messenger og lagt inn Msn messenger? Det som er irriterende med denne Windows messanger er at selv om jeg har valgt at programmet ikke startet når Windows starter så blir den automatisk logget på når jeg åpner mail programmet (outlook express) og det vil jeg ikke.
Cronos Skrevet 5. august 2005 #5 Skrevet 5. august 2005 Det er visst vanskelig å avinstallere Windows Messenger. Du har prøve å forandre mappenavnet der den ligger. Tror kanskje den ligger på C:\Programfiler\Windows Messenger. Forandre "Windows Messenger" til noe annet, f.eks. "Jallaballa". Det bør hjelpe. MEN, jeg tror det er mulig å kjøre flere instanser av MSN Messenger på samme maskin. Du kan prøve å kjøre Apatch, og patche MSN'n. Et veldig bra program forøvrig. Du kan fikse med stort sett alt på Messengeren, også det at den kan kjøre flere samtidig. På en av de siste menyene er det noe som heter PolyMSN eller noe. Skru denne på. Da bør du kunne kjøre flere instanser av MSN. Uten at jeg direkte har prøvd det.
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2005 #6 Skrevet 5. august 2005 Det skal da ikke være så vanskelig å avinstallere Windows Messenger, den fjernes fra Add / Remove programs, Add / Remove Windows Components. Du tar bort krysset på Windows Messenger og trykker next. Det er heller ikke noe problem å bruke 2 versjoner av Messenger på 1 pc.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå