Gå til innhold

Bursdagsfeiring..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann har lyst til å ha en mindre feiring av vår sønn i år, han hater sånne happenings fordi han blir stresset, det ender alltid opp med å koste mye tid, penger og strev. Han er generelt dårlig på å arrangere ting for mange og hater det hver gang, dessverre. Han skal ha VELDIG god tid på seg og alt må planlegges veldig godt for at det skal bli hyggelig...

Han ønsker at alt skal gå på skinner, hater når ting blir litt kaotisk og uorganisert og vil derfor ikke ha stor feiring for vår sønn i år. Altså, bare invitere nær familie og ikke barnehagebarna. Man kan jo ikke bare invitere en eller to fra bhg heller, det er en eller alle policy. Jeg mener man må tåle litt stress og organisering, og bruke litt tid og penger på det. Jeg er litt håpløs på planlegging selv, tror ofte jeg har kjempe god tid og gaper over for mye. Som da fører til denne dårlige spiralen av at han blir stresset fordi mye må gjøres på kort tid som han takler særdeles dårlig. På toppen av det styr med 12-14 barn som skal ha mat, drikke, gå på do osv, samtidig samtidig som han er litt stresset er oppskriften på hans verste mareritt og stemningen fra han blir deretter. Han holder jo masken så godt han kan, men etterpå er det en sur og grinete mann som «aldri skal gjøre dette igjen»..🙄

Jeg vil feire bursdagen og jeg vil invitere barnehagebarna. Pappaen mener at ikke alle gjør dette, han har snakket med noen foreldre i bhg som ikke har feiret sitt barn med barnehagebarna. Synes det høres litt trist ut. 
Lurer på om jeg skal bare planlegge alt selv i veldig god tid, si at pappa ikke får lov til å være med (😅) fordi han ødelegger mer enn han hjelper til når han blir stresset. Vi har ikke mulighet til å ha bursdagen hos oss, da vi har for liten plass til det. Han har bursdag i februar og tenkte kanskje på en utebursdag med grilling/bål og noen uteleker. Å ha det på lekeland etc. Blir for dyrt. Man kan leie barnehagen, men det blir mye jobb med pynting og rydding og redd det blir stress... 

Noen tips? Hva gjør dere? 

Anonymkode: f75c3...961

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lei barnehagen. Det er virkelig ikke så mye styr. Pynt trenger dere ikke, blås opp noen ballonger. Bruk papptallerkner osv, samles enkelt sammen i søppelsekker etterpå. Kost og tørk over bord. Her leier alle barnehagen, det er ikke stressete og barna er kjent der. 

Anonymkode: 54e60...e0e

Skrevet

Hvor gammel blir han? Har dere hatt barnebursdag for ham før?

Anonymkode: 21b7d...989

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammel blir han? Har dere hatt barnebursdag for ham før?

5 år. Ja, hadde for første gang med barnehagebarna i fjor. Hatt feiring hvert år før det, men da av det enklere slaget.

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

5 år. Ja, hadde for første gang med barnehagebarna i fjor. Hatt feiring hvert år før det, men da av det enklere slaget.

5-åringer er jo en del enklere enn 4-åringer. Går det an å bare invitere årskullet? Ellers har vel kanskje de yngre med foreldre uansett, det hadde de her i alle fall.

Jeg ville bare planlagt feiring uten far og sagt at han ikke trengte å være med på det, men at han ikke kunne nekte meg å gjøre det. Hadde evt spurt noen andre om å hjelpe til hvis du tror det blir for mye alene.

Min sønn hadde i alle fall blitt veldig lei seg hvis han allerede hadde hatt barnebursdag en gang og så ikke fikk ha det året etter. Det var veldig stort i den alderen og noe han snakket om i flere uker både før og etter.

Skrevet

Hehe, menn... Da foreslår jeg at du arrangerer og gir ham enkle oppdrag i god tid. Alltid jeg som arrangerer barnas bursdag her. Mannen bidrar med det han får beskjed om. 

Anonymkode: 4e25e...9bc

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hehe, menn... Da foreslår jeg at du arrangerer og gir ham enkle oppdrag i god tid. Alltid jeg som arrangerer barnas bursdag her. Mannen bidrar med det han får beskjed om. 

Anonymkode: 4e25e...9bc

Enig. Høres ut som et greit forslag. 

Anonymkode: 5eab9...7c4

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

5-åringer er jo en del enklere enn 4-åringer. Går det an å bare invitere årskullet? Ellers har vel kanskje de yngre med foreldre uansett, det hadde de her i alle fall.

Jeg ville bare planlagt feiring uten far og sagt at han ikke trengte å være med på det, men at han ikke kunne nekte meg å gjøre det. Hadde evt spurt noen andre om å hjelpe til hvis du tror det blir for mye alene.

Min sønn hadde i alle fall blitt veldig lei seg hvis han allerede hadde hatt barnebursdag en gang og så ikke fikk ha det året etter. Det var veldig stort i den alderen og noe han snakket om i flere uker både før og etter.

Hmm, godt tips med årskull der. Nå er det sånn at min sønn også leker med de både over og under egen alder. Tror ikke han hadde savnet de som er fra kullet under, men han hadde savnet noen fra kullet over. Det blir vel litt ugreit å bare invitere 5 og 6 åringene? Da er det plutselig så få som ikke er invitert.. Kunne tenke meg en bursdag uten alle foreldrene på slep, føler litt på at de også må vertes opp og står og iakttar alt som skjer, som stresser meg litt😅 Det beste hadde vært å bare ha barna og en støttespiller å forholde meg til, kjøre på med mat-leker-kake også finito. 

Hva med gaver? Skal det pakkes opp imens barna er der? Det ble litt kaotisk i fjor, men alle ville jo så gjerne vise vår sønn hva de hadde ordnet..

Kanskje det hadde vært bedre med spleisegave og at alle tar med ett personlig kort bare? Skal jeg da tilby meg å kjøpe spleisegaven og hvordan går man frem med slikt..🤔 Litt rart å begynne å snakke om? 

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Hmm, godt tips med årskull der. Nå er det sånn at min sønn også leker med de både over og under egen alder. Tror ikke han hadde savnet de som er fra kullet under, men han hadde savnet noen fra kullet over. Det blir vel litt ugreit å bare invitere 5 og 6 åringene? Da er det plutselig så få som ikke er invitert.. Kunne tenke meg en bursdag uten alle foreldrene på slep, føler litt på at de også må vertes opp og står og iakttar alt som skjer, som stresser meg litt😅 Det beste hadde vært å bare ha barna og en støttespiller å forholde meg til, kjøre på med mat-leker-kake også finito. 

Hva med gaver? Skal det pakkes opp imens barna er der? Det ble litt kaotisk i fjor, men alle ville jo så gjerne vise vår sønn hva de hadde ordnet..

Kanskje det hadde vært bedre med spleisegave og at alle tar med ett personlig kort bare? Skal jeg da tilby meg å kjøpe spleisegaven og hvordan går man frem med slikt..🤔 Litt rart å begynne å snakke om? 

Om du "kan" invitere 5 og 6 åringene kommer an på hvor mange de er, hvor mange som blir igjen og hvilke regler bhg har på dette. Her hadde ikke det vært greit, for da hadde det bare vært 4-åringene på avdelingen som ble utelatt, ca 1/3. Da vår ble 5 inviterte vi én god venn av ham utenom årskullet, en 4-åring, men da sendte vi en sms med den invitasjonen, mens 5-åringene fikk sine utdelt i bhg.

Vi har pleid å la bursdagsbarnet åpne gavene når gjestene har kommet, mens en av oss ordner det siste med maten og setter den på bordet. Hvis det ikke er så mange gjester, så tar det ikke så mye tid. Om de er flere enn 10 ville jeg ventet med åpningen til etter selskapet, virker som det er vanlig blant andre her også.

At du foreslår spleisegave blir litt rart synes jeg, når det er ditt barn som skal få gave...

Skrevet

Jeg hadde ikke gått med på å droppe feiring etter at dere har startet med det og de aller fleste andre har det. Men hvis dere har feiret i flere år allerede høres det jo ut som dere har vært tidlig ute, da. Hos oss har det vært vanlig å starte ved 4 eller 5 år. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...