AnonymBruker Skrevet 14. januar 2020 #1 Skrevet 14. januar 2020 Hvordan er det å jobbe som helsesekretær på sykehuset? Da tenker jeg på dere som er i skranken? Er det mye sosialt med ansatte, eller blir man sittende mye alene? Og kommer det pasienter gjennom hele dagen, eller har man noen timer det er "stengt" hvor man gjør andre oppgaver? Jeg er ferdig helsesekretær, men usikker på om jeg skal søke på legekontor eller sykehus. Anonymkode: 58faa...6c2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2020 #2 Skrevet 14. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvordan er det å jobbe som helsesekretær på sykehuset? Da tenker jeg på dere som er i skranken? Er det mye sosialt med ansatte, eller blir man sittende mye alene? Og kommer det pasienter gjennom hele dagen, eller har man noen timer det er "stengt" hvor man gjør andre oppgaver? Jeg er ferdig helsesekretær, men usikker på om jeg skal søke på legekontor eller sykehus. Anonymkode: 58faa...6c2 Og en annen ting; hva gjør man når det ikke er telefoner eller pasienter som kommer til skranken? Anonymkode: 58faa...6c2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2020 #3 Skrevet 19. januar 2020 Jeg er akkurat ferdig utdannet helsesekretær selv, i voksen alder. Har fått meg jobb på et sykehus nå. Har ikke begynt ennå men har fått beskjed om at jeg skal rullere på tre forskjellige steder: Skranke, blodprøvetaking (EKG, blodtrykk mer mer) og kontorarbeid. Jeg er nok heldig som har fått en så variert jobb på et sykehus, som regel brukes helsesekretærene til journalskriving på sykehus. Jeg ble også tilbudt jobb på et legekontor, men lønnen var så lav at jeg ikke takket ja til jobbtilbudet. På sykehuset følger de tariff og man får all ansiennitet godkjent, på legekontoret ville de ikke godkjenne noe av min lange arbeidserfaring som ansiennitet siden det ikke var som helsesekretær. Så forskjellen i lønn var veldig stor. Rundt 70-80 000 faktisk... Anonymkode: 47493...fa6
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2020 #4 Skrevet 19. januar 2020 Helsesekretærer på vår avdeling - tar imot pasienter og sier fra til sykepleierne at de er kommet - all kommunikasjon mellom avdelingen og MR/ røntgen og operasjonsavdelingen, altså gi beskjed om når pasientene får time osv. - er med på møter med sykepleiere og legen for å få oversikt over hvilke pasienten hun skal ordne skyss til og hvem som skal settes opp til kontrolltime. - skrive ut pasienter og scanne alle dokumenter. Anonymkode: d7f10...4a4
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2020 #5 Skrevet 19. januar 2020 Helsesekretærer på vår avdeling - tar imot pasienter og sier fra til sykepleierne at de er kommet - all kommunikasjon mellom avdelingen og MR/ røntgen og operasjonsavdelingen, altså gi beskjed om når pasientene får time osv. - er med på møter med sykepleiere og legen for å få oversikt over hvilke pasienten hun skal ordne skyss til og hvem som skal settes opp til kontrolltime. - skrive ut pasienter og scanne alle dokumenter. Og sikkert myee mer som vi andre ikke får med oss😁 det er plutselig når hun er syk at vi merker hvor viktig hun er Anonymkode: d7f10...4a4 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2020 #6 Skrevet 19. januar 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er akkurat ferdig utdannet helsesekretær selv, i voksen alder. Har fått meg jobb på et sykehus nå. Har ikke begynt ennå men har fått beskjed om at jeg skal rullere på tre forskjellige steder: Skranke, blodprøvetaking (EKG, blodtrykk mer mer) og kontorarbeid. Jeg er nok heldig som har fått en så variert jobb på et sykehus, som regel brukes helsesekretærene til journalskriving på sykehus. Jeg ble også tilbudt jobb på et legekontor, men lønnen var så lav at jeg ikke takket ja til jobbtilbudet. På sykehuset følger de tariff og man får all ansiennitet godkjent, på legekontoret ville de ikke godkjenne noe av min lange arbeidserfaring som ansiennitet siden det ikke var som helsesekretær. Så forskjellen i lønn var veldig stor. Rundt 70-80 000 faktisk... Anonymkode: 47493...fa6 Hva har du i årslønn? Jobber selv på legekontor, og ikke fornøyd 🙄 Anonymkode: 894f9...d26
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2020 #7 Skrevet 19. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva har du i årslønn? Jobber selv på legekontor, og ikke fornøyd 🙄 Anonymkode: 894f9...d26 Jeg får 10 års ansiennitet godkjent i min nye jobb og vil da få grunnlønn på 430 000. Ble fortalt at turnustillegget er årlig på pluss/minus 50 000, så det kan virke som jeg kommer til å havne på 480 000. Det er jeg utrolig fornøyd med. Hva har du i lønn? Anonymkode: 47493...fa6 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2020 #8 Skrevet 19. januar 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg får 10 års ansiennitet godkjent i min nye jobb og vil da få grunnlønn på 430 000. Ble fortalt at turnustillegget er årlig på pluss/minus 50 000, så det kan virke som jeg kommer til å havne på 480 000. Det er jeg utrolig fornøyd med. Hva har du i lønn? Anonymkode: 47493...fa6 Har 380000. Tre års ansiennitet. Anonymkode: 894f9...d26
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2020 #9 Skrevet 19. januar 2020 Har jobbet på flere avdelinger. Oppgaver har variert. Telefon, vi hadde ikke telefontid. Både psykiatri og kreftavdelingen. Skanning av pasientinformasjon, diverse rapporter i DIPS som flere ganger i uka måtte kjøres og kontrollsjekkes, er epikrise sendt ut, er tidsfrister holdt, har pasienter fått time innen frist, sende ut innkalling til førstegangstime, kontrolltime etc. Skriving av diktat. Skranke, ta imot pasienter, sjekke at personalia stemmer, ta betalt/legge inn riktige koder til betalingsautomat. Kontrollere liste for uoppgjort liste slik at man kan sende ut faktura på slutten av dagen. Gå gjennom epikriser før de sendes ut og registrere diagnosekoder/NCMPkoder i DIPS (det er dette vi får betalt for). Passe på rette mottakere, legge inn rett elektronisk mottakere. Lønn på 480.000, full ansiennitet. Anonymkode: 6e1c4...f2a
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2020 #10 Skrevet 20. januar 2020 På 14.1.2020 den 9.20, AnonymBruker skrev: Hvordan er det å jobbe som helsesekretær på sykehuset? Da tenker jeg på dere som er i skranken? Er det mye sosialt med ansatte, eller blir man sittende mye alene? Og kommer det pasienter gjennom hele dagen, eller har man noen timer det er "stengt" hvor man gjør andre oppgaver? Jeg er ferdig helsesekretær, men usikker på om jeg skal søke på legekontor eller sykehus. Hadde dere ikke praksis på utdanningen? Når jeg ble utdannet var vi både på legekontor og på sykehus i praksis, så da fikk man dannet seg et bilde av hvor man ønsket å jobbe i fremtiden. Anonymkode: 8dd27...3c8
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2020 #11 Skrevet 20. januar 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg får 10 års ansiennitet godkjent i min nye jobb og vil da få grunnlønn på 430 000. Ble fortalt at turnustillegget er årlig på pluss/minus 50 000, så det kan virke som jeg kommer til å havne på 480 000. Det er jeg utrolig fornøyd med. Hva har du i lønn? Anonymkode: 47493...fa6 Hvilket sykehus er dette? Vurderer selv å søke meg til AHUS. Et utdannet helsesekretær fra VGs men har aldri jobbet som det. Redd det er for sent, siden deg er noen år siden jeg gikk på skole. Har en drøm om å jobbe i helsevesenet, aller helst på hudavdeling eller for en hudlege. Anonymkode: 3bb1c...bdb
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2020 #12 Skrevet 20. januar 2020 På 14.1.2020 den 9.20, AnonymBruker skrev: Hvordan er det å jobbe som helsesekretær på sykehuset? Da tenker jeg på dere som er i skranken? Er det mye sosialt med ansatte, eller blir man sittende mye alene? Og kommer det pasienter gjennom hele dagen, eller har man noen timer det er "stengt" hvor man gjør andre oppgaver? Jeg er ferdig helsesekretær, men usikker på om jeg skal søke på legekontor eller sykehus. Anonymkode: 58faa...6c2 Hei Måan tar i hovedsak ikke telefoner i skranken. Sosialt og hyggelig på mitt sykehus AHUS. Travelt og gøy hvis du engasjerer deg. Anonymkode: 306e3...329
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2020 #13 Skrevet 20. januar 2020 På 14.1.2020 den 9.20, AnonymBruker skrev: Hvordan er det å jobbe som helsesekretær på sykehuset? Da tenker jeg på dere som er i skranken? Er det mye sosialt med ansatte, eller blir man sittende mye alene? Og kommer det pasienter gjennom hele dagen, eller har man noen timer det er "stengt" hvor man gjør andre oppgaver? Jeg er ferdig helsesekretær, men usikker på om jeg skal søke på legekontor eller sykehus. Anonymkode: 58faa...6c2 Mye mer jobb enn bare skranke! Anonymkode: 306e3...329 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2020 #14 Skrevet 20. januar 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvilket sykehus er dette? Vurderer selv å søke meg til AHUS. Et utdannet helsesekretær fra VGs men har aldri jobbet som det. Redd det er for sent, siden deg er noen år siden jeg gikk på skole. Har en drøm om å jobbe i helsevesenet, aller helst på hudavdeling eller for en hudlege. Anonymkode: 3bb1c...bdb Gamle jobben min er utlyst nå. Anonymkode: 306e3...329
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #15 Skrevet 21. januar 2020 er telefontid i skranken "et must" i dette yrket? og hva legger dere i "skrive journaler"? skriver dere bare etter legens journal om pasienten siden dere ikke undersøker pasienter selv?? Anonymkode: 40071...43e
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #16 Skrevet 21. januar 2020 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: er telefontid i skranken "et must" i dette yrket? og hva legger dere i "skrive journaler"? skriver dere bare etter legens journal om pasienten siden dere ikke undersøker pasienter selv?? Anonymkode: 40071...43e Det er ikke telefontid i skranken. Alle jobber er fordelt og ofte tillater de. Det er diktert av legen inn til talegjenkjenning er oppe og går. De dikterer. Anonymkode: 306e3...329
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #17 Skrevet 21. januar 2020 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvilket sykehus er dette? Vurderer selv å søke meg til AHUS. Et utdannet helsesekretær fra VGs men har aldri jobbet som det. Redd det er for sent, siden deg er noen år siden jeg gikk på skole. Har en drøm om å jobbe i helsevesenet, aller helst på hudavdeling eller for en hudlege. Anonymkode: 3bb1c...bdb Haukeland Universitetssykehus. Anonymkode: 47493...fa6
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #18 Skrevet 21. januar 2020 Da er det bare å søke. Ahus er en bra arbeidsplass. Anonymkode: 306e3...329
*nordby* Skrevet 21. januar 2020 #19 Skrevet 21. januar 2020 På 19.1.2020 den 23.09, AnonymBruker skrev: Jeg er akkurat ferdig utdannet helsesekretær selv, i voksen alder. Har fått meg jobb på et sykehus nå. Har ikke begynt ennå men har fått beskjed om at jeg skal rullere på tre forskjellige steder: Skranke, blodprøvetaking (EKG, blodtrykk mer mer) og kontorarbeid. Jeg er nok heldig som har fått en så variert jobb på et sykehus, som regel brukes helsesekretærene til journalskriving på sykehus. Jeg ble også tilbudt jobb på et legekontor, men lønnen var så lav at jeg ikke takket ja til jobbtilbudet. På sykehuset følger de tariff og man får all ansiennitet godkjent, på legekontoret ville de ikke godkjenne noe av min lange arbeidserfaring som ansiennitet siden det ikke var som helsesekretær. Så forskjellen i lønn var veldig stor. Rundt 70-80 000 faktisk... Anonymkode: 47493...fa6 Hvor tok du utdanningen din, og hva forventer du i lønn? Og skal du jobbe turnus?
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #20 Skrevet 21. januar 2020 1 time siden, *nordby* skrev: Hvor tok du utdanningen din, og hva forventer du i lønn? Og skal du jobbe turnus? Jeg tok min utdanning som privatist, dvs leste alene og meldte meg opp på eksamen. Ingen undervisning. Jeg skal jobbe turnus, ja. Får grunnlønn på 430 000 (10 års ansiennitet) og 50-60 000 i turnustillegg årlig. Havner vel på ca 480 000. Anonymkode: 47493...fa6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå