Gå til innhold

Mikrohus - erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

har i det siste lest en del om såkalte mikrohus og selskaper i Norge som bygger slike hus på hjul. Det står at de kan brukes både som helårsbolig eller hytte, og det frister veldig med ei slik hytte som man kan kjøre rundt med om sommeren. Lurer på om noen har erfaring med slike mikrohus?

Tenker på noe som nr 4 i artikkelen her https://futonota.no/blogg-10-mikrohus-fra-hele-verden-du-skulle-onske-a-bo-i.html bare litt finere på utsiden (trenger tross alt ikke klatrevegg). Hva synes dere? Gjerne del erfaring.. 

Skrevet

En sånn man kjører rundt med bakpå bilen om sommeren, kalles en campingvogn! Om ikke du har lastebilsertifikat er det ikke bare å hekte på disse, pga vekt. Høyde og bredde må også tas med i beregningen, det finnes begrensninger på det og. 

Anonymkode: a35df...b7b

Skrevet
På 14.1.2020 den 11.51, AnonymBruker skrev:

En sånn man kjører rundt med bakpå bilen om sommeren, kalles en campingvogn! Om ikke du har lastebilsertifikat er det ikke bare å hekte på disse, pga vekt. Høyde og bredde må også tas med i beregningen, det finnes begrensninger på det og. 

Om jeg forsto det riktig, så er det en forskjell mellom en campingvogn og et mikrohus på hjul.. 

Skrevet

Mikrohus står vel på hjul i Norge fordi husene ikke oppfyller alle forskrifter for å være hus, og man slipper også å søke fordi de står på jul og ikke på bakken.

Ja, de kan flyttes, men egner seg ikke til å bare kjøre rundt med. Da tror jeg du vil finne mer glede i en kul campingvogn eller kombicamp.

Anonymkode: 926bf...a3b

Skrevet
1 time siden, Hilde17 skrev:

Om jeg forsto det riktig, så er det en forskjell mellom en campingvogn og et mikrohus på hjul.. 

Ja. Et mikrohus kan du ikke koble på Toyotaen din og reise på ferie med, slik du kan med en campingvogn. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...